/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Flytte program til en anden PC
Fra : Oldboston
Vist : 340 gange
100 point
Dato : 02-04-17 13:01

Jeg har en stationær og en bærbar PC. Jeg bruger et program, som jeg har downloadet fra internettet, faktisk et register som man kan bruge til at opbygge et kartotek over sin samling af DVD-fillm. Programmet hedder EMDB, Erics Movie Data Base.

Programmet ligger på min stationære PC, men det sker, at jeg har brug for det, både for at finde mine oplysninger og for at indføre nye film; det sker, også når jeg ikke er hjemme, og derfor har min bærbare PC med. Findes der en måde, så jeg enten kan lægge programmet over på et USB-stik eller flytte det frem og tilbage fra den ene PC til den anden, uden at det bliver alt for indviklet.

Det er et gratis programn, så jeg kan sagtens downloade det til den PC, som det ikke ligger på nu. Men hvis jeg gør det, vil det jo være et program uden registreringer overhovedet. Der fandtes en gang noget, der hed "Rejsetaske", hvor dokumenter automatisk kunne blive opdateret, men sådan en mulighed findes vel ikke i forbindelse med et program som det omtalte.

Jeg er spændt på jeres svar.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 02-04-17 13:06

Hvis det er et spørgsmål om at finde din registreringsnøgle på programmet, finder du det nemt med dette program

http://download.cnet.com/Belarc-Advisor/3000-2094_4-10007277.html

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 02-04-17 13:09

Jeg kender ikke dette program. Men de film som du har tastet ind ligger garanteret i en eller flere databasefiler som ikke nødvendigvis ligger i programmappen. Disse filer må kunne flyttes mellem dine maskiner. Måske kan du få programmet til at læse dem direkte fra din USB.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-04-17 14:45

Dette er en af mulighederne
I want to move EMDB to a new computer or want to reinstall Windows. How can I keep my database?
Create a backup of your database and all thumbnails to a safe place (other hard disk, network drive or memory stick). This can be done in the Database section of the Options dialog. After installing EMDB on another PC or reinstalled Windows restore the backup (using the Restore button in the database section of the options dialog).
http://www.emdb.eu/faq.html

En anden som jeg bruger er at pakke hele mappen i en .zip fil,
så kopierer jeg .zip fil til anden pc og pakker den ud,
så kan Eriks Movie Database startes med EMDB.exe
som er i den udpakkede mappe.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 05-04-17 15:08

Tak for svarene. Jeg ror, at du, Klaudi, har det rette svar, for jeg havde ikke selv fundet den menu, som EMDB tilbyder. Så jeg vil ptøve din fremgangsmåde. Men vil du ikke forklare i detaljer, hvordan zip-pakningen, som du omtaler, kan udføres? Hvilke filer skal jeg finde og omdanne, og hvordan gør jeg det? Håber du har tid til at forklare det, for det er ikke noget, jeg har tilstrækkeligt kendsskab til.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-04-17 16:11

Overskriften på spørgsmålet er noget misvisende, da det drejer sig om at flytte data - og ikke program - til anden PC.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 05-04-17 17:43

Ved ikke hvad pakkeprogram du har, jeg bruger 7-zip, det er gratis.
http://www.7-zip.org/

Jeg finder mappen med Eriks Movie Database og højrerklikker på mappen,
vælger 7-zip punktet og her vælger jeg så 'Føj til "Eriks Movie Database.zip"'
så pakkes det hele sammen i en fil der hedder "Eriks Movie Database.zip"
den er så i mappen hvor "Eriks Movie Database" mappen er!

Mine datafiler covers osv. er i program mappen.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 06-04-17 10:18

Tak for svaret Klaudi. Tak fordi du fulgte sagen helt til dørs. Stor hjælp.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-04-17 17:54

velbekomme