/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Mål for en flugtskydningsbane??
Fra : Tonganeseren
Vist : 356 gange
500 point
Dato : 17-03-17 15:23

En lokal flugtskydningsbane benytter sig af en kommunalt ejet mose, hvor skydebanens placering i skudretningerne er således, at der i skudretningen er mellem 163 og 198 meter til en år med bræmmer, hvor der er offentlig adgang.
Der skydes med 7`er hagl, der som bekendt kræver en sikkerhedsafstand på 250 meter. Tidligere blev en fuglekikker ramt af nedfaldshagl.
Jeg har læst en bekendtgørelse fra 1995, men den er jo ændre sidenhen, blandt andet pga. forbuddet mod anvendelse af blyhagl.
Hvad er op og ned i denne problematik??
Kom nu med et hurtigt svar.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 17-03-17 17:12

https://jaegernesmagasin.dk/artikler/bor-vide-haglpatroner://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=1794

Prøv det her, som du kan se er grænsen helst set på 300 m ( politikontrol ) men absolut minnium grænse for 9 hagl er 200 meter.
MVH
BW

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 500 point
Dato : 17-03-17 19:14

Alle skydebaner (faste) skal sikkerheds-godkendes.
Hvis sikkerhedsafstanden 250 (7 hagl) ikke overholdes, jamen så kan skydebanen jo ikke godkendes....Hvis den er alligevel, må det være en fatal fejl.

Hvorledes med miljøgodkendelsen..? Tænker, mose og en Å.....bob bob bob....

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-03-17 19:16

Citat
Alle skydebaner
Mener selvfølgelig, skydebaner til haglskydning = Lerduebaner

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 19-03-17 11:16

Dejligt at høre fra jer alle !!!

Tonga, du må melde dem til politiet - er ret sikker på at de tager affære. Du må nok indstille dig på en helvedes masse vrøvl, men hvis ikke de kan finde hoved og hale i sagen, ja hvem kan så ?
Hvis man som privatperson begynder at henvende sig til kommune, miljøorganisationer m.v., som jo formodentlig har været involveret i godkendelsen, så kan du være ganske sikker på der ikke er plads ved håndvasken (truget)
Jeg ville anmelde til politiet og høre deres vurdering/forklaring, og så tage den derfra !

Rigtig god søndag.

ØV4

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-03-17 11:43
Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-03-17 13:29

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-03-17 13:56

Ih nej dog! Tak for det Tonga. 500 poinger uha da.

Du skrev i min tråd:
Citat
Jeg kan bedre li` den små Johanne fra Enhedslisten. Hun passer bedre til en høstak. Pernille Pipper er lidt for "dyrket".
Jo jo, det er rigtigt nok Menæh, at ha' den små Johanne med i høstakken kræver sin koldblodige mand. Seancen svarer nogenlunde til russisk roulette, da den små Johanne er meget mundrap