/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Skal-skal ikke blande sig?
Fra : lgs
Vist : 426 gange
100 point
Dato : 11-03-17 22:32

Er det godt nok, at vi ikke hører en lyd fra det hjemlige politiske parnas, mens der udfolder sig et drama omkring EU og Tyrkiet?
Er det godt nok, at der ikke offentligt klart er oplyst om hvilke tiltag vores regering er i stand til at iværksætte, dersom krisen munder ud i, at slynglen Erdogan kaster trumfkortet: flygtninge-/migrantaftalen annulleres.
Er EU kommet ét skridt videre siden efteråret 2015 med hensyn til selv a sikre de ydre grænser?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-03-17 07:19

Citat
skal ikke blande sig
!

Jeg tror ikke vores puslingeland skal have noget klinket (vi eksporterer for ca 5 mia kr til Tyrkiet), vi lægger os i slipstrømmen, stemmer for evt. EU-tiltag, og håber at Grækenland, Italien m.fl holder flygtningene langt væk fra os!

http://borsen.dk/nyheder/oekonomi/artikel/1/266568/tyrkere_koeber_dansk_som_aldrig_foer.html

Om Dk opretholder grænsekontrollen, spærrer for adgang, hvis flygtningene begynder at strømme ind, og henviser flygtningene til at søge asyl i det første EU-land de har været i, er nok også afhængigt af fælles EU-beslutninger.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-03-17 11:08

Nu planlægger den tyrkiske præmier minister et besøg i Danmark. Så vil det vise sig, om vi har hår på brysterne, eller lægger under for, hvad jeg næsten vil kalde det, Blood money.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-03-17 17:43

Det var vist den gamle engelske serie "Javel hr. minister", der nu genudsendes for 117 gang, der introducerede det politiske begreb "Firm, masterly inactivity!"

Det har Løkke taget til sig, han har ikke nok hår på "brysterne":

http://www.b.dk/nationalt/loekke-vil-udskyde-moede-med-tyrkisk-premierminister?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_content=red_nb-20170312&utm_campaign=berlingske_breaking

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-03-17 18:24

Jeg ser da de "hyggelige" fremtidsperspektiver for mig: Erdogan kan i realiteten, være med til at vælge politikere her i Europa.

Hvis tyrkiske politikere, frit kan holde vælgermøder her i EU, med de mill. af tyrkere, som vi har været så tåbeligt at give borgerskab = dobbelt stats borgerskab, kan den tyrkiske præsident / regering, komme til at præge valgene her i Europa.

Hold da kæft, hvor vore politikere har sovet i timen....nej i mange år. Han er jo ikke dum, den Erdogan. Han har nu lukket sig selv ude af EU unionen. Men det kan hænde, at han kan styre den mere, end hvis han var medlem.

Muslimer tænker langsigtet, mens danske / EU politikere, tilsyneladende slet ikke tænker.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-03-17 18:54

Nu har Dk indtil slutningen af 2014 ikke accepteret dobbelt statsborgerskab, så vi har kun ganske få der kan stemme i Tyrkiet!

Danske statsborgere med udenlandsk oprindelse, kan vi som absolut hovedregel IKKE smide "hjem", for hjem er her.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-03-17 20:01

Citat
Jeg tror ikke vores puslingeland skal have noget klinket (vi eksporterer for ca 5 mia kr til Tyrkiet),
Du har muligvis ret, men jeg køber ikke præmissen. Det ragede da "det lille puslingeland" som du ynder at kalde dit fædreland - en skid, dengang EU/DK boykottede Rusland, og DK sagde farvel til 5,8 milliarder i landbrugseksport.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-03-17 20:43

Citat
dengang EU/DK boykottede Rusland, og DK sagde farvel til 5,8 milliarder i landbrugseksport.

Netop, vi fulgte trop, fordi det var et fælles EU-anliggende!

Men at gå ud "alene" og tage afstand fra den fascisiske og nazistiske Erdogan, der snart bliver "kejser", det gør vi ikke

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 12-03-17 20:56

Det med dobb.statsborgerskab forekommer mig som "noget der skurrer i ørerne", men det er åbenbart accepteret her på bjerget - for bl.a. at tækkes etniske udlandsDANSKERE?
Jeg synes det rejser tvivl om, hvor den pågældendes loyalitet er. Noget man nok ikke i dagligdagen tænker over - men i tilspidsede situationer som nu synes det i den grad rejser nogle spgm., bl.a. om - hvis det ER tilfældet - det hensigtsmæssige i at tækkes disse få "landsmænd", når med i købet får langt flere, tyrkere f.eks., der kommer fra kulturer som den tyrkiske.
Synes den danske regering indtil nu har meldt 100% fornuftigt ud ved at vise hvor VORES loyalitet ligger, så må det briste eller bære!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-03-17 21:43

Efter demonstrationerne i Holland, ses det tydeligt at udtryk som "Vi er skam hollandsk, og føler os sådan". Eller "vi er dansk og føler os son danskere", er regulær varm luft.

Helt tydeligt at se, hvad der er deres etniske ophav er. Det vil selvfølgeligt slå igennem, også herhjemme, når ting bliver sat på spidsen.

Stadigvæk: En gris bliver ikke til en ko, blot fordi den er født i en kostald.

M.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-03-17 21:59

Nu tror jeg ikke, at Tyrkiet foreløbig opnår medlemskab af EU - og Gudskelov for det. Til H..... med indtægter fra eksport til Tyrkiet. Det er på tide, at vi får vist balkanindianerne, at vi i bund og grund er ligeglade med dem.

Mvh.

Tonganeseren

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 100 point
Dato : 13-03-17 16:10

Sådan som jeg ser det, er EU's medlemslande på kollisionskurs med hinanden.
EU burde slet og ret - med en stemme - sige til tyrkeren; Rend os i røven.

Men det er jo svært, når EU har solgt sin sjæl samtidigt med, at Erdogan snuppede mødommen på frau Mærklig.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-03-17 17:58

Men ret beset agerer tyrken vel bare efter Koranens bud.
Det må vel snart ha' gået op for de kultur-kristne, at islam ikke bare er en religion, som kristendommen, men en ideologi, hvis adelsmærke er at sætte skel: Mellem rent og urent, mellem mænd og kvinder, mellem de rettroende (muslimer) og vantro. (Alle andre trosretninger)

Godkendelse af svar
Fra : lgs

Dato : 15-03-17 15:26

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-03-17 15:30

Jeg læste lige i Berlingeren, at Merklig har inviteret gæster.
250.000 gæster har hun inviteret. Hvem mon skal forsørge dem..?
Vagnr. har godt nok sagt - flere gange - at vi kommer til at mangle hjemmehjælpere, kørestolskubbere, grønthandlere og taxichauffører. Men vel ikke så mange..?
http://www.b.dk/globalt/ukendt-aftale-merkel-har-lovet-tyrkiet-at-tage-imod-op-til-250.000-syriske

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-03-17 16:27

Citat
Vagnr. har godt nok sagt - flere gange - at vi kommer til at mangle hjemmehjælpere, kørestolskubbere, grønthandlere og taxichauffører. Men vel ikke så mange..?

Nej, ikke 250000 i Dk, men vi står overfor et alvorligt fald i folk i den arbejdsdygtige alder, uanset alle stramninger af pensionsalderen, sidste år steg fødselraten til 1,8 pr kvinde, inkl etnerkvinder

http://www.dst.dk/da/Statistik/nyt/NytHtml?cid=23528

Befolkningspyramiden ser heller ikke spændende ud, flere i alderen 65-69 (min aldersgruppe) end 0-4!

https://www.google.dk/search?q=danmark+befolkningspyramide+2013&rlz=1C1AVNE_enDK619DK688&espv=2&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjkzOSJ6NjSAhUKliwKHeGPBTEQ7AkILQ&biw=1745&bih=864#imgrc=Ug3Ed8vOAuleXM:

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-03-17 18:37

Tak for point, lgs.

Citat
men vi står overfor et alvorligt fald i folk i den arbejdsdygtige alder, uanset alle stramninger af pensionsalderen, sidste år steg fødselraten til 1,8 pr kvinde, inkl etnerkvinder
Og dette "fødselsunderskud" vil du med glæde erstatte med mennesker, som kulturelt ligger så langt fra vestlige værdier, at det næppe kan komme længere væk. Samtidigt viser alle erfaringer jo, at flertallet af muslimer heller ikke ønsker integration.
Alt dette koster danskerne 16 milliarder om året.

Kradses der lidt i din argument-lak, så er dit ønske jo - desværre, at Danmark skal blive til et muslimsk land.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-03-17 15:26

Hej Kpt. og ØV4

Smut lige ind på jagtsiden. Jeg har et meget vigtigt spørgsmål som kræver svar fra eksperter.

Mvh.

Tonganeseren