/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
PayPal
Fra : mig-selv
Vist : 396 gange
100 point
Dato : 05-03-17 21:23

Er der nogen her inde der har fået besked om at opdatere jeres konto.

Citat
Hej xxxxxxxxxx

Vi har brug for din hjælp til at løse et problem med din konto. Vi har brug
for tid til at samarbejde om dette, og vi har derfor sat en midlertidig
begrænsning på, hvad du kan bruge din konto til, indtil problemet er løst.

Vi forstår, at det kan være frustrerende for dig ikke at have fuld adgang
til din PayPal-konto. Vi vil gerne samarbejde med dig, så begrænsningerne
på din konto kan blive fjernet så hurtigt så muligt.

Hvad er problemet?

Vi har for nylig opdaget et aktivitetsmønster på din konto, der kan være
risikabel. Du kan finde yderligere oplysninger i afsnittet Begrænset i
vores <a
href="https://cms.paypal.comxxxbrugeraftale</a>.

Sags-id: xxxxxxxxxxx

Sådan kan du hjælpe

Det er som regel ret nemt at løse denne type problemer. Oftest skal vi blot
bruge lidt flere oplysninger om din konto eller dine seneste transaktioner.

Log på din konto, og gå til Løsningscentret for at hjælpe os med dette. Her
finder du også flere oplysninger om, hvad du helt præcis kan og ikke kan
gøre på din konto, indtil problemet er blevet løst.

Med venlig hilsen
PayPal

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-03-17 21:24

Det der lige slog mig var dette ? cms.paypal

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-03-17 21:44

Ja det får jeg en gang i mellem og smider den straks ud.
Og så hopper jeg lige på www paypal com og kigger efter.

Paypal advarer selv mod de falske "fiskere"

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-03-17 21:47

Automat-oversættelse og helt klart FUP.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 05-03-17 21:51

Ja jeg har også modtaget mailen på trods af jeg ikke har nogen konto...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-03-17 22:13

Slet den!

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 05-03-17 22:13

Jeg har også fået lignende mails. selvom at jeg heller ikke har nogen Paypal konto. Så du bør blot slette den mail.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 05-03-17 23:15

ERGO - SLET LORTET...

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 06-03-17 08:23

Hele vores samfund er opbygget om nettet. Vi forlanger at ældre mennesker skal kommunikere med det offentlige over nettet. Hele vores samfund styres af nettet. Gad vide hvad der sker den dag de får hacket elværkerne og børsen, og alle vores pensioner er forsvundet ud til alle svindlerne. Nu var det jo kun nogle milliarder der var udbetalt af skattevæsenet. Jeg oplever ugentlig at min server forsøges hacket, værst fra Kina og Rusland men også fra Syrien og Egypten. Hilsen Pensionist Steen

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-03-17 08:33

Citat
Gad vide hvad der sker den dag de får hacket elværkerne og børsen, og alle vores pensioner er forsvundet ud til alle svindlerne.

Lidt skræmmende perspektiver du der ridser op, lad os håbe de får styr på det inden det går så galt...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-03-17 09:49

Det klares nemt, altså at undgå hackere .............slut med hjemme arbejdspladser via computere som er tilsluttet internettet.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 06-03-17 11:22

Selv synes jeg Paypal er udmærket. Men også her er svindlerne tilstede.
Når jeg sidder med et hold ældre mennesker om torsdagen. er det svært ikke at skræmme dem.
De forstår jo ikke hvad de klikker på. De har alle deres PC fyldt med pogrammer der kæmper om hvem der har rettighederne. Alle har Amason og Bing søge maskiner. De har så mange værktøjslinier så de kun har en halvskærm. Nå hej hej hilsen Steen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-03-17 02:52

Tror faktisk den er god nok, har snakket med Paypal og det har noget med lovgivningen at gøre = hvidvask af penge.
Danske banker har også sendt den slags beskeder rundt, for år siden.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-03-17 09:30

Citat
Tror faktisk den er god nok

Ja det TROR jeg lyder overbevisende... Eller hvad?

Enten bekræfter PayPal eller også afkræfter de det

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 07-03-17 09:34

Under alle omstændigheder.........................log selv ind på Paypal - så finder du ud af om der skal foretages noget.
Jeg har lige været på min paypal conto..........................intet skulle der foretages.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-03-17 10:09

Citat
intet skulle der foretages

Netop præcis...
Hvis noget sådan skulle være tilfældet, bliver der ikke skudt med spredehagl fra PayPal...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-03-17 23:04

Citat
Under alle omstændigheder.........................log selv ind på Paypal - så finder du ud af om der skal foretages noget.
Jeg har lige været på min paypal conto..........................intet skulle der foretages.

Så bruger du den ikke.
De havde spærret min konto = fair nok.

Det var også det jeg gjorde = efter linket som ikke virkede, og 'talte' med Service, mit problem er at jeg så havde 2 kort tilknyttet min konto, og jeg ikke kunne slette et gammelt/ og tilføje et nyt.

Hvis din konto er AKTIV og benyttes? med kort, har du sikkert fået samme meddelelse, skal ikke kunne sige om en lille overførelse fra en bank er på samme måde.

En mulig grund kunne være/ ud over ID oplysninger - at jeg havde tilmeldt mig:
http://frugalusenet.com/
Og 2 minutter efter AFLYSTE jeg fremtidige betalinger over Paypal - hvilket Frugal skrev til mig - at de var kede af at se mig 'forsvinde' men den konto bliver brugt et par gange om året, og burde ikke udløse en krig om penge/ spærring.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-03-17 23:13
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-03-17 23:21

Citat
Ja det TROR jeg lyder overbevisende..

Nu spurgte jeg til brugere der har en konto?? og bruger den jævnligt - eller bare engang imellem.
Ikke engang om året/ eller måske næste år.
Samt der er sikker forskel på at have et kort tilføjet / og eller have en bankoverførelse.

Min konto bliver brugt flere gange om ugen - og det kan være små eller meget store beløb det drejer sig = frem og tilbage.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 08-03-17 08:42

Citat
Nu spurgte jeg til brugere der har en konto?? og bruger den jævnligt - eller bare engang imellem.
Ikke engang om året/ eller måske næste år.
Samt der er sikker forskel på at have et kort tilføjet / og eller have en bankoverførelse.

Citat
vad er problemet?

Vi har for nylig opdaget et aktivitetsmønster på din konto, der kan være
risikabel. Du kan finde yderligere oplysninger i afsnittet Begrænset i
vores <a
href="https://cms.paypal.comxxxbrugeraftale</a>.

Sags-id: xxxxxxxxxxx

Sådan kan du hjælpe

Det er som regel ret nemt at løse denne type problemer. Oftest skal vi blot
bruge lidt flere oplysninger om din konto eller dine seneste transaktioner.

At vi som aldrig bruger eller har brugt Paypal har fået tilsvarende mails må da helt klart være af værdi for dig. Jeg formoder at du er usikker på om der er tale om fishing, hvilket der er en del der tyder på at det er. Log ind på din konto og se efter eller kontakt Paypal direkte.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-03-17 20:51

Citat
At vi som aldrig bruger eller har brugt Paypal har fået tilsvarende mails må da helt klart være af værdi for dig. Jeg formoder at du er usikker på om der er tale om fishing, hvilket der er en del der tyder på at det er. Log ind på din konto og se efter eller kontakt Paypal direkte.

Tvivler på det er Phissing ?? da jeg har kontakt med de - det var nærmere deres IKKE fungerende LINK der fik mig op på dupperne
Har været på siden, og sikke dog de kan brokke sig over ´dokumention´ der mangler, med det løser sig sikkert - med tiden.
Foreløbigt har jeg bruger Bank overførelse.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-03-17 21:06

Jeg har haft kontakt med Paypal............................................ja jeg har og så talt med dem om link i mails for længe siden.

Paypal sender IKKE mails med link til kontrol af konto..................basta.

Alle mails "fra" paypal med link til konti - er phising

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-03-17 21:06

Citat
At vi som aldrig bruger eller har brugt Paypal har fået tilsvarende mails må da helt klart være af værdi for dig.

Selvfølgelig æder jeg hvad der kommer, men
Citat
Jeg har lige været på min paypal conto..........................intet skulle der foretages

Jeg gjorde det så - og så gik de igang med forlange papir´´´ FIS og hvis de så bare kunne snakke, så almindelige mennesker ikke skal ´frem og tilbage´ med banker osv.

Tak for svar og tiltale..

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 09-03-17 21:06

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-03-17 21:35

Men nu loggede jeg mig lige på igen.......................det vil sige forkert password.

Så klikkede jeg "have trouble log in"

Jeg kunne så vælge min mobil telefon (kun noget af nummeret stod der)

SMS med gendannelses kode ok

Nyt password hvor der forlangtes et stærkere password end det jeg plejer at bruge.

Nu er der adgang til paypal............................er der noget jeg skal købe.

Ps. mit paypal password er: NHgidE74TPI&%)???jhcxis873o som dog bliver svært at huske