/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Cykelcomputer - El-cykel virker ikke.
Fra : bjs
Vist : 262 gange
100 point
Dato : 03-03-17 16:53

Hej.

Min cykelcomputer Sigma Sport Pure 1. trådløs virker ikke.
https://www.cykelgear.dk/tilbehor/cykelcomputer-tilbehor/cykelcomputer/sigma-sport-pure-1-cykelcomputer

Jeg har 2 stk. som på andre cykler virker ok. men har lige sat en af dem på nyindkøbte SCO El-cykel.
Den virker IKKE når der er tændt for EL hjælpemotoren som sidder i forhjulet. Men har jeg ikke tændt for EL virker den ok. Der må åbenbart være noget "strøm" som går ind og forstyrrer...
Er der nogen som har været udsat for dette?

Ellers må jeg åbenbart købe en Cykelcomputer med ledning

ps. Har ikke nævnt det for nogen Cykelforhandler.

Mvh.
Bent

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-03-17 21:56

Havde engang samme problem med en ekstern HD, den tændte og slukkede i en uendelighed - nogle foreslog en ? Ferrit/ magnet kerne på ledningen - det virkede dog ikke i mit tilfælde.
Slukkede jeg for min Router var problemet løst - men ingen kontakt til omverden.
https://www.google.dk/search?q=Ferrit%2F+magnet&oq=Ferrit%2F+magnet&aqs=chrome..69i57j69i58&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 04-03-17 00:33

Til styringen af cykelmotoren , bruger man en elektronisk "chopper" . Den hakker strømmen i småbidder, med så steje flanger at der udsendes radiostøj. Det kan modtageren i din cykelkomputer ikke holde ude fra det rigtige signal. Den kvæles i støj.

Godkendelse af svar
Fra : bjs

Dato : 04-03-17 23:32

Tak for svaret transor.
Har en tilsvarende cykelcomputer på en anden cykel - men med ledning som jeg vil flytte over på EL-cyklen, så skulle problemet være løst.
Mvh.
Bent