/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
CD via PC-Sonos APP
Fra : ThomasCSR
Vist : 277 gange
100 point
Dato : 01-03-17 12:05

Der er en app PC, der kan styre SONOS. Er der nogen, der kan lure, hvordan man får den til at afspille CD'er?
(Jeg tror desværre, at det ikke kan lade sig gøre)

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 100 point
Dato : 03-03-17 07:22

Korrekt grunden er at APP'en jo ikke kan skifte CD'en, hvorfor det ikke har udviklernes interesse.

De fleste har rippet deres CD'er og lagt dem ind som MP3 eller andet lyd format, og disse kan APP'en afspille.

Jeg har ikke brugt CD'er i mange år, og selv DVD'er kun meget lidt i forbindelse med PC ominstallation, og selv der bruger jeg nu USB.

De fleste gider ikke betale for disse skiver som kan gå i stykker, og som kun kan bruges et sted (hvis man følger copyright i denmark). Og mange er endda gået helt eller næsten helt over til Streaming.

Så min anbefaling er rip dine CD'er og lig dem på de enheder du vil hører musik fra.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 03-03-17 10:06

Jo, men nu har jeg et par hundrede gamle cd'er, som jeg sjældent hører og derfor ikke gider rippe.
Så er der nok ikke anden mulighed end at rippe dem efterhånden som jeg får brug for det.

Godkendelse af svar
Fra : ThomasCSR

Dato : 03-03-17 10:06

Tak for svaret JegErHer.