/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Plads til 3xbørn stationcar
Fra : Thomas_Mygind
Vist : 381 gange
500 point
Dato : 19-02-17 13:08

Vi har en Ford Focus st. car fra 2006 og 3xbørn som snart ikke kan være på bagsædet mere. Problemet er også benplads for chaufføren, når forsædet sættes frem, så der er plads til børnene på bagsædet.

Har set lidt på Mondeo - men det bliver ikke meget bedre og prisen stiger med +150.000 kr

Er der nogen gode bud på en alternativ bil som har mere plads til børnene på bagsædet uden at det koster en formue ?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 19-02-17 13:30

Jeg kender flere børnefamilier, der er rigtig glade for Berlingo.
De har købt brugt til billig penge!

http://pret-a-partir.dk/2016/04/14/plads-praktik-og-langt-paa-literen-i-citroen-berlingo/

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 19-02-17 15:55

Godt praktisk bud - men Belingo er off-limit !!

Selvom den er praktisk, så er den vraget af konen af designmæssige årsager.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 19-02-17 17:42
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-02-17 18:16

En Berlingo er en udmærket familie bil, men jo ikke en der kan køre stærkt.

Besynderligt nok har jeg selv haft både en Mondeo og en Focus Stationcar,
lige nu har jeg en Peugeot 307, også en station car, som snart skal skiftes ud.

Den er 9 et halvt år gammel, men har kun kørt 182.000 km,
den har et par skrammer, men den kan du købe billigt.
og der er rigeligt plads til alle tre børn.

Vi køber ny bil til foråret, og du skal kun give et par tusinde mere,
end forhandleren vil give i bytte for en ny bil.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 19-02-17 18:21

9 år er for en gammel 307 - Jeg tænker 2-5 år gammel.

Så vil jeg hellere gå efter en Peugeot 308 - men igen jeg kender ikke om den er rummelig.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 20-02-17 11:04

Prøv at se på en Nissan Qashqai der er plads til alle

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-02-17 11:06

Vi var meget glade for vores Dacia Lodgy 7 personers, men det er jo en discount bil, så Renault Grand Scenic kunne være et bud

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-02-17 18:32

Citat
Prøv at se på en Nissan Qashqai der er plads til alle

Kender den ikke, men den er blevet utroligt populær.

Citat
Vi var meget glade for vores Dacia Lodgy 7 personers, men det er jo en discount bil, så Renault Grand Scenic kunne være et bud

Begge ovenstående, med Renault teknik. Så det er sikkert gode biler.

Sagt af een, der har kørt Opel i 34 år.

Derfor tør jeg næsten heller ikke at nævne Opel Zafira. Der har lidt af de samme egenskaber.

Men smag og behag...............

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-02-17 18:45

Glemte li`e:
Citat
Vi var meget glade for vores Dacia Lodgy 7 personers, men det er jo en discount bil

.....derfor behøver det jo ikke være en ringe bil. Hvis man ikke er til alt det elektronisk tingel tangel, men blot vil have en driftsikker bil, kan en Dacia, være en udmærket køb. Kender to, der kører Dacia.

Fakta er, Dacia har lavet biler i mange år. I mine unge år, kørte jeg Renault8. Nøjagtig samme bil, blev produceret af Dacia, i Rumænien.

Bevis haves i form af foto.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-02-17 19:30

>Så vil jeg hellere gå efter en Peugeot 308 - men igen jeg kender ikke om den er rummelig.

Du mangler et nul, Peugeot 3008, vor næste bil.
men vi er pensionister, og vi skal ikke have tre børn bagi.

Og vi skal ikke sætte os ned i vor nye bil, men sætte os op i den...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-02-17 17:32

Vi holdt i dag ved siden af en 308, ikke en station car,
og den var mindre end vor gamle 307 og sikkert også mindre end din Focus.

Så du må nok tilføje et nul...

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 21-02-17 17:46

Jeg har prøvet at leje 3008'ere. Bilen kørte rigtigt godt - men der var meget dårlig bagageplads.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 21-02-17 19:36

Vi har en 307 st.car fra 2006,har nu kørt ca.280.000 km.Kunne jeg købe den i dag som ny,havde jeg gjort det,så svendgiversens bil er ikke at kimse af.Med hensyn til Dacia, Mosebaek,har jeg aldrig hørt,at Dacia har fabrikeret en R 8,men en kopi af R 12,som var en udmærket bil.De rumænske modeller var dog fyldt med fejl,men som selvfølgelig blev dækket af garantien.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 24-02-17 08:03

Køb en Passat og problemet er løst

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-02-17 11:17

Undskyld Thomas_Mygind. Nok lidt uden for spørgsmålets karakter.

Citat
Med hensyn til Dacia, Mosebaek,har jeg aldrig hørt,at Dacia har fabrikeret en R 8,

Her er et nydelig billede, af en Dacia "R8". Ved ikke om den havde det navn.

http://peecee.dk/upload/view/465276

M.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 24-02-17 18:31

@Mosebaek. Flot billed - Dacia 1100 - men 50 år for gammel

Jeg så en Nissan Quasqai i dag - den så bred ud. Måske skal jeg snart ud og se på sådan en.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-02-17 19:37

Citat
Jeg så en Nissan Quasqai i dag - den så bred ud. Måske skal jeg snart ud og se på sådan en.

Gør det........ som jeg (vist) har skrevet, utvilsom en god bil. Lidt statestik: (Jeg elsker % regning).

Nissan Qashqai: Januar 2017: Solgt 553 stk. Stigning på 102,6 %, fra forrige år.

Hele 2016: 4.365 stk. Stigning på 23,4%.

Så mange Nissan Qashqai ejere, kan ikke ta`fejl.

Kilde: http://www.bilimp.dk/statistics/index.asp

M.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 24-02-17 20:14

Ja ja mosebaek,man skal lære så længe man lever !

Godkendelse af svar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 25-02-17 09:59

Tak for svaret o.v.n..

Og Tak til Mosebaek