/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
McAfee
Fra : Mosebaek
Vist : 353 gange
300 point
Dato : 11-02-17 11:56

Mit McAfee er udløbet. Det var forud installeret, på min nye Windows 10 pc.
Jeg vil gerne have det afinstalleret helt og komplet.

Når jeg læser om hvordan, synes jeg det er noget af en mundfuld, for en 74 årig, at gå igang med.
Håber der er nogen her, der kan forenkle det lidt, så det ikke minder om raket-videnskab.

M.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 11-02-17 12:01

Du går ganske enkelt ind her og følger brugsvejledningen...

http://www.wikihow.com/Uninstall-McAfee-Security-Center

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 11-02-17 13:29

Når det gælder sikkerhedsprogrammer så brug udviklerens værktøj til at afinstallere, klik på linket herunder for at starte download af McAfee afinstalleringsværktøj:
http://us.mcafee.com/apps/supporttools/mcpr/mcpr.asp
kør den hentede fil og genstart din computer (ikke slukke og starte men genstarte ) husk nu at bruge et andet anerkendt antivirus/antimalware program hurtigst mulig efter afinstallering af McAfee, hent gerne dit nye sikkerhedsprogram før afinstallering så du er klar til at installere straks efter genstart

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-02-17 17:41

Nu er McAfee elimineret. Brugte o.v.n.`s link. Jeg kunne sikkert også have brugt netop`s. Men syntes denne her kørte mere automatisk. Derfor mange tak til de to.

Nu er jeg hoppet på AVG free. Nogen tænker måske, det er at hoppe over hvor gærdet er lavest. Det er det for så vidt også. (Er ikke til højde spring). Men jeg har AVG free på to andre pc`er. (XP-7) Og jeg har aldrig haft problemer i den retning. Så det må også kunne bruges på Win-10`eren.

Jeg mener jo stadigvæk, den bedste virusbeskyttelse, er en selv. Observere ordentlig, hvad man klikker på. Intet er jo idiot sikker. Ved godt AVG free, ikke beskytter mod f.eks. hackerangreb. Men den "trussel", har jeg levet med i mange år. Og her er ikke mange penge at hente, så jeg tror ikke de gider mig.

M.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-02-17 18:14

AVG free er blandt de anerkendte programmer, i nogle test er den næsten helt i top så dit valg er ok - god weekend
http://uk.pcmag.com/antivirus-reviews/142/guide/the-best-free-antivirus-protection-of-2017

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-02-17 18:23

Bitdefender har en gratis browsertilføjelse som hedder trafiklys, installer den og der kommer et grønt lys ud for linjen i søgeresultaterne ved de sider som er hæderlige, er der et rødt lys ved et søgeresultat så lad være at klikke på linket, tilføjelsen virker i Firefox, Chrome og Safari browsere:
https://www.bitdefender.com/solutions/trafficlight.html

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-02-17 18:24

Tak for svaret o.v.n.. Jeg havde ellers tænkt at lade spørgsmålet hænge lidt, men på den anden side, må jeg hellere lukke, mens Kandu virker nogenlunde.

Også god weekend til dig.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-02-17 18:29

Den vil jeg da lige prøve, o.v.n.

M.