/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
folder visning
Fra : johnnyBP
Vist : 270 gange
70 point
Dato : 30-01-17 13:25

Når man højreklikker på en folder og vælger tilpas, ser man at folderen er optimeret efter indhold, som kan være generelt, musik, video osv. og man kan så vælge hvad man ønsker.
Jeg har mange musikfoldere som jeg ønsker at standardisere efter mit ønske og ikke hvad win10 ønsker. Win10 tror, at jeg vil se nogle bestemte koloner, men den liste vil jeg ændre til mit valg.
Det er fint at windows finder ud af at folderne indeholder musik, men hvordan får jeg den til at vælge at vise de kolonner jeg ønsker?
(aktuelt ønsker jeg kun at se "længde" "ændringsdato" og "størrelse")
Jeg kan manuelt ændre folderne til det ønskede, men lige pludselig (f.eks efter en opdatering) ændrer windows tilbage til sit eget valg. (pisse irriterende)
MVH
Johnny

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-01-17 14:57

Højre klik øverst oppe på kolonnen, så kan du selv vælge hvilke kolonner, du vil se, og du kan også "trække" i kolonnerne, så de bliver længere eller kortere.

Mvh / Ole

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 31-01-17 00:20

Hej Ole
Det ved jeg godt, men det jeg vil, er at ændre den måde win10 opretter folderen.
Når win opdager at der er musik i folderen opretter den nogle kolonner "nr, titel, medvirkende, album, m.m." Det er måske godt nok hvis musikken kommer fra CD'er hvor udgiveren har lagt disse oplysninger ind på cd'en men jeg indspiller mine gamle vinyl plader og ønsker ikke at taste disse oplysninger ind for hver plade. Jeg vil have windows til at give mig de kolonner jeg ønsker når der er musik i folderen. Et eller andet sted i windows (registry?) ligger der en tabel der siger hvilke kolonner der skal anvendes ved musik - dokumenter - videoer osv, og det er den tabel jeg vil rette i.
MVH
Johnny
(PS jeg plejer at gøre det manuelt (som du beskriver) men lige pludselig resetter win alle folderne til default, og så kan jeg starte forfra - det er default jeg vil ændre)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-02-17 01:28

Tror jeg er ? med på hvor du vil hen, men det er ikke altid så ´nemt´ ? hvilket kan have noget at gøre med at/ om din MediaPlayer står åben til at søge efter opdateringer af dine Media filer = hvilket afgør om mappen er en ? almindelig filmappe eller en Media mappe:
Men dette/ og andre lignende programmer kan ændre på ting og sager som man normalt ikke burde røre ved.
Mit råd, luk din MediaPlayer gennem din Firewall - selv om det intet har med dine mapper at gøre:
http://www.solvusoft.com/da/file-extensions/file-extension-dsl/

Hvis du i Start /SØG skriver REGEDIT, så kommer database programmet frem hvor du kan søge, men pas på - det kan gå grueligt galt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-02-17 01:33

Citat
Mit råd, luk din MediaPlayer gennem din Firewall - selv om det intet har med dine mapper at gøre:

Mener ar du har mulighed for at slukker (X) søg automatisk efter oplysninger.
Men igen kun et råd, selv har jeg Win7 og åbner / kopierer musik med NAVN på - står Firewall og beder om tilladelse til at gå på nettet og søge = NEJ TAK og alt er som almindelige mapper - kun med tid/sted osv-

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 70 point
Dato : 01-02-17 09:32

Åbn din musik mappe i stifinder,
indstil den til at vise Længde og Ændringsdato osv.
højreklik så på musik mappen og vælg Egenskaber,
i boksen der åbner klikker du på fanen Tilpas,
i punktet Hvilken type mappe vil du have? vælger du Musik og markere Anvend også denne skabelon på alle undermapper,
klik Anvend, OK.

Så er du tilbage i musik mappen.

Klik så på Vis i toppen af stifinder, klik på Indstillinger ude til højre,
i boksen der åbner vælger du fanen Vis,
under punktet Mappevisninger klikker du på Anvend på mapper,
klik OK

Nu skulle alle mapper med musik gerne ligne hinanden.

Godkendelse af svar
Fra : johnnyBP

Dato : 01-02-17 14:04

Tak for svaret Klaudi. Det var den sidste halvdel af løsningen jeg havde overset. Men det opfører sig ikke ordentligt. Ved første fosøg blev fire foldere ordnet. Ved næste forsøg kom 2 mere. Men tredje gang kom resten - Windows veje er og har altid været uransagelige!
Hilsen Johnny

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-02-17 19:56

velbekomme, ja det windows "noget" gør lige hvad det har lyst til, det meste af tiden!