/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Vand hund
Fra : svendgiversen
Vist : 428 gange
75 point
Dato : 04-01-17 22:34

Normalt plejer jeg at gå den sidste aftentur med min lille hund,
men vejen her på Fjordvej er oversvømmet.

Halvdelen af haven er stadig tør, men Debbie skider helst lidt længere hende ad vejen.

Jeg har gummistøvler, men de er gamle og er ikke blevet brugt i lang tid.

Hvad gør jeg?

Accepteret svar
Fra : knh15

Modtaget 75 point
Dato : 04-01-17 23:48

Du tager dine gamle røjser på og går der hen hvor Debbi plejer og skide. Man skal da ikke være en egoist for at have dyr

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 05-01-17 08:02

ta´en plastikpose på fødderne og så gummistøvlerne på, så kan Fiddo skide lidt længere henne ad vejen.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 05-01-17 08:20

Hvad plejer du at gøre i sådan en situation?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-01-17 08:29

Vandet er nu faldet så meget at vejen er tør og Debbie har skidt, men først her til morgen.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 05-01-17 08:40

Hunde kan sagtens holde sig i mange timer.

Nytårsaftensdag var min hund ude kl. ca. 13, og planen var at hun så skulle ud igen sidst på eftermiddagen, men da var de allerede begyndt at fyre af.
Kl. 2 ville jeg tage hende med ud, men så var der lige nogen der fyrede lidt mere af.

Næste morgen stod jeg op da klokken var næsten 9, jeg startede med at åbne døren til haven så vovse kunne komme ud, men nej, hun blev under dynen til jeg var færdig på badeværelset så vi kunne komme rigtigt ud.
Så klokken blev 9.30 næste formiddag før hun kom ud.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-01-17 09:02

>Hvad plejer du at gøre i sådan en situation?

Der har aldrig været så høj vandstand, mens jeg har boet her, næsten 5 år.
en af vore skrældespande flød og væltede og der ligger køkkenaffald langt op i indkørslen.

>>Hunde kan sagtens holde sig i mange timer.

Den fik chancen ude i haven, måske har den skidt der?
Ellers moderat mispleje af hund. Den ville heller ikke ud Nytårsaften...

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 05-01-17 09:12

Citat
Ellers moderat mispleje af hund.

Hmmm, den forstår jeg ikke.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-01-17 09:29

Citat
Vandet er nu faldet så meget at vejen er tør og Debbie har skidt, men først her til morgen.

Hvad med dig og konen, har I også skidt her til morgen ?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-01-17 09:34

Moderat misrøgt, fordi jeg ikke tog mine gamle gummistøvler på.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 05-01-17 09:38

Citat
Ellers moderat mispleje af hund.

Citat
Moderat misrøgt, fordi jeg ikke tog mine gamle gummistøvler på.

Hvordan kan det blive til moderat misrøgt/mispleje af hund?
For jeg går da ikke ud fra, at du kastede gummistøvlerne efter hunden.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-01-17 09:50

Tak for svaret knh15.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-01-17 09:51

Jeg kan ikke se noget problem.............................send konen længere hen ad vejen. Hun kan evt. bære hunden derhen, så den ikke får våde poter.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-01-17 14:13

PAS PÅ! Med leptospirose. Dødelig bakterie for hunde. Og kan også smitte mennesker.
Spredes især når der er oversvømmelser fordi urin fra rotter og mus kan inficere vandet og gøre det smittefarligt! Hunden kan både blive smittet ved at drikke af vandet, men også ved at få inficeret vand ind i sår, f eks på poterne..

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 06-01-17 19:09

Velbekomme, håber du har haft en god tur sammen med din Debbi