/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Er I tilfredse med den afgørelse
Fra : betterwisser
Vist : 380 gange
500 point
Dato : 20-12-16 16:00

Hej med jer

http://www.netnatur.dk/hjorteplanen-faldet-folkestyret-har-sejret/

Hvad mener I om den afgørelse, og har DJ gjort deres arbejde i denne sag, er vi for vage i forhandlings situationerne set i forhold til den af ministerens afgørelse, verso det som DJ når frem til.

En god jul og godt nytår

MVH
BW

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 20-12-16 16:45

Jeg er godt træt at folk der skal ud og skyde disse dyr, derimod går jeg ind for at alle der vil have en pistol Revolver skal have have lov til at have det, fordi det danske politi er dårlige til deres arbejde og hvis man selv har et våben kan man jo have en person med et våben de fleste vil jo have et våben på sig, og politikerne skal sku ikke bestemme om jeg har et våben til selvforsvar. de er sku ikke vore møder og fader derfor vil jeg sku have lov til at kæmpe for fri lovgivning på dette område.
Alan B 57

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren

Modtaget 500 point
Dato : 21-12-16 00:21

Ja, personligt er jeg tilfreds. I mange år har hjorteforvaltningen håndhævet 14 dages jagt i november, efter min mening udelukkende for at servere en masse hjorte for Kongehuset m/venner og Skov-& Naturstyrelsen. Hvad ligner det at nedlægge 24 hinder, hvorved reproduktionen fik et ordentligt hak nedad.
Nu får jeg forhåbentlig mulighed for at nedlægge en kalv. Her nedlægger vi ikke hinder men kun stanghjorte og hjorte på 16-ender og derover ( sidst den 1. november 2015 om eftermiddagen), hvor krabaten faldt for en kugle leveret af min 33-årige søn..

Det skal så fortælles, at reviret ( ejes af konen og hendes to søskende ) er hjemsted for i gennemsnit 62 - 70 krondyr i sommerhalvåret. Endelig er vores kommende kvote i 2017 1 kalv og eller en stanghjort ). OK! Hvis en over 16-ender begynder at dominere på reviret - falder den nok også for at splitte flokken.

Det er min meget egoistiske syn på sagen, selv om jeg ved, at jeg nok får et gevaldigt hak i tuden herinde.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-12-16 20:14

Citat
Hvad mener I om den afgørelse,
Jeg ved det egentlig ikke..? Jeg har ikke sat mig så meget ind i sagerne. Dels fordi, jeg ingen kronvildt har at jage og dels fordi, dér, hvor jeg har haft jagt, har der aldrig været kronvildt.......Og, jeg har heller aldrig skudt et eneste stykke kronvildt. Men jeg har den onde rasme skudt mange ænder og duer

Kronvildtjagt, er det ligeså spændende som et godt duetræk..?

Citat
Det skal så fortælles, at reviret ( ejes af konen og hendes to søskende )
Hvad satan Tonga, er du gårdejer!?

Mvh.
Tommy.
Nysgerrig som bare fanden.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-12-16 02:21

Hverken gods- eller gårdejer. Men - OK, hvis konen skulle falde bort, arver jeg selvsagt hendes andel - men det Gud forbyde. Teknisk set er jeg stadig statstjenestemands- og folkepensionist og er derudover lønnet af Staten gennem mit arbejde i retssystemet. Øh! Og så har jeg en velhavende frue. Jeg er altså ikke at ynke, især fordi hun stadig er meget, meget køn og lækker.

Og så er det snart juleaften. Dingeling dingelong - det er bare fjong.

Med venlig julehilsen

Tonganeseren - blandt venner kaldet Tonga.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 22-12-16 07:15

Glædelig jul til alle, incl. ham i ved nok

Forbundet ligger i byggerod, de har haft andet at tænke på og formanden har travlt med sin pramjagt.

Med jæger hilsen..... fra en varm strand på Philipinerne

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 22-12-16 07:21

Det er glimrende tiltag der vil blive foretaget ! Endelig noget politisk der kan bruges til noget fornuftigt !!
Det viser jo så til gengæld, at DJ inu engang står som nogle betonfjolser - nøjagtigt som en vis forfatter vi alle kender, ham Julemanden I ve' nok, ikk' ???

Godsejer Tonga - hvilket herligt navn, og så med en velbeslået hustru - hvad kan man ønske mere ??

Jeg vil benytte lejligheden til at ønske alle en rigtig glædelig jul, samt et godt nyt år
I øvrigt også til kandu, som kun fungerer momentvis - pisse irriterende !!!

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-12-16 19:19

Citat
Med jæger hilsen..... fra en varm strand på Philipinerne
Hej Sandheden. Hvordan går det på Filippinerne...? Filipenserne har nok ikke glemt den danske forfatters køb af gebis på afbetaling. Jeg kan levende forestille mig når forfatteren omtales, sker det med hovedrysten og et stort smil på læben.

Citat
Godsejer Tonga - hvilket herligt navn
Ja titlen giver gode kort på hånden når der skal forhandles afskydningskvoter.

Mvh
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-12-16 20:53

Egentlig er jeg vel bare staldkarl.

Endnu engang glædelig jul og et smaddergodt nyt år.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 24-12-16 11:15

Tak for svarene og glædelig jul til alt og alle også luemandens Kandu.

Ja det var en kanon hjort din søn fik sig der.

Kronvildtjagt, er det ligeså spændende som et godt duetræk..? Blink

Enhver jagt har sin egen charme og et godt andetræk på vilde ænder står meget højt i kurs her.

Mvh
BW

Godkendelse af svar
Fra : betterwisser

Dato : 24-12-16 15:40

Tak for svaret Tonganeseren.