/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Julegaveræs
Fra : ans
Vist : 300 gange
100 point
Dato : 09-12-16 17:40

Jeg har fået et julegaveønske opfyldt

De voksne i min familie, som plejer at give hinanden julegaver, er nu blevet enige om ingen julegaver.

Vi har hver især selv råd til at købe det, vi har brug for. Her i denne juletid så skal vi lægge hovederne i blød for at finde på et ønske, så vi kan bytte gaver. Gaver som den 27. december koster ca. det halve.

Det er så dejligt at slippe for julegaveræset Børnebørn vil indtil videre få en gave. Når de bliver store nok, så vil jeg i stedet give en "oplevelse"

Jeg er så træt af at den ene eller den anden praler af hvor meget han eller hun har haft råd til at købe. Det gælder så også modsat, jeg fik en gave der kostede X antal kroner, det kan andre da ikke bruge til noget. Det er kun pral og atter pral. Det er ikke kun voksne, der praler, men også børn. Det er især børnene, jeg her tænker på.
Det er ikke sjovt for lille Peter at komme i skole, for at høre at Ole har fået den nyeste mobiltelefon.
Men det er de voksnes ansvar. De tænker sig ikke altid om.
Dyre gaver er ikke mere værd.
Det er kun tanken, der tæller.

Jeg håber, at I får en god jul med eller uden gaver.

Da det er i smalltalk, så behøver der ikke være et spørgsmål, men jeg hører da gerne jeres mening.

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 100 point
Dato : 09-12-16 19:58

Citat
jeg håber, at I får en god jul med eller uden gaver.
Tak og i lige måde

Jeg og min familie elsker simpelthen julen, og alle giver hinanden smågaver (altså, regnet i kr./øre)

En typisk juleaften for os og gæster.
Vi mødes ved kl. 14 tiden, snakker, pjatter og drikker eftermiddagskaffe/the/chokolade, derefter går vi kirke. Så spiser vi og hygger, åbner gaver...etc etc.....

Jeg priser mig lykkeligt over, vi ingen ateister har i familien.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-12-16 20:05

Kære Ans !

Den fine lange gaveønskeliste med de mange store og ret dyre gaver, som jeg har sendt til dig - vil du ikke nok skynde dig at returnere den, så den kan sendes ud til mere gavemilde mennesker.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-12-16 22:05

Ps. Ans - du behøver jo ikke at fortælle de andre om alle de eventuelle gaver.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-12-16 21:46

Kaptajn-Tommy, i min familie elsker vi også julen. Vi er kun blevet enige om, at de voksne ikke skal give hinanden gaver. Julen bliver fejret på bedste vis med alt, hvad der skal til for at julehygge.
I stedet for gaver må hver især medbringe en "gave" til ca. kr. 50 som bliver brugt til en gavepakkeleg ..... der er jo forskel på hvordan familier kan hygge sig (her ville jeg så indsætte en smiley, men det var ikke muligt, kandu er ikke i julehumør)

Jeg vil prøve at afslutte nu og vende tilbage senere, hvis det er muligt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-12-16 20:04

I går var det julehygge En tur med familien ud på landet for at hente julemaden samt fældning af juletræet.

Både børn og voksne havde en dejlig dag

Eyvind, jeg håber da for dig, at du får gaver af de gavemilde (jeg læste din ønskeseddel før den blev returneret.)

Kaptajn-Tommy, og jeg priser mig også lykkelig for, at vi ikke har veganer i familien

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 19-12-16 21:05

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.

Citat
Jeg og min familie elsker simpelthen julen, og alle giver hinanden smågaver (altså, regnet i kr./øre)

Det kan jeg tilslutte mig. Nu er det ikke sådan, at der slet ikke er gaver under juletræet. Jeg har kun aftalen med dem, jeg er på gave med. Hvad de andre vil gøre, det blander jeg mig ikke i.

Men nu er vi da nogle, der ikke skal stå i kø for at bytte gaver efter jul, men i stedet kan købe et "ønske" til den halve pris.

til dig og din familie.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-12-16 21:30

Tak Ans.
Her får alle børnebørn (4 stk nu) under 25 år gaver.
De voksne og børnebørnene leger pakkeleg, og jeg får som regel lov til at aflevere.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-12-16 19:31

Tak for point.
En rigtig glædelig jul dig og familien

Mvh.
Tommy.