/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor bliver Emile Marie Wittroch gift me
Fra : 2601
Vist : 347 gange
450 point
Dato : 09-12-16 13:59

Jeg søger hvor Emile Marie Wittroch bliver gift med gartner Frederik Viggo Pedersen.
Ifølge FT 1916 skete det 1887 men hvor.

Da deres første barn bliver født og døbt i Søllerød sogn bor de i Skodsborg men der står intet om vielsen.
Og da deres anden barn bliver født bliver det døbt i Sct Mattæus København og der står intet om vielsen.

Jeg har alt andet på dem undtagen hvor de bliver gift.

Folketælling - 1885.
København, København (Staden), Gammeltoftsgade (Lige numre), Nørrevold Kvarter, Gammeltoftsgade 10,Matr.392 4.Sal, 9,
Samtlige personer i husstanden
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Hans Peter Carl Sophus Petersen 32 Gift Huusfader Spillemand IV i Garden Odense
Vilhelmine Caroline Petersen 35 Gift Huusmoder Odense
Johannes Gerhardt Alfred Petersen 2 Ugift Søn Odense
Ellen Elisabeth Petersen 1 Ugift Datter Odense
Emilie Marie Wittroch 26 Ugift Tjenestepige Odense ...........min
Niels Christian Sørensen 22 Ugift logerende Commis Odense

Folketælling 1916, København Ny Kronprinsessegade 18 B. Indkomst Formue Til Staten Til Kommunen
Petersen Frederik Viggo, M, 20/8 48, G, Husfader,København, Alderdomsundestøttelse, Cigarhandler
" Emilie Marie, K, 4/9/ 58, G, Husmoder, Odense,
" Agnes, K, 3/8 95, U, Barn,Direktrice, København, Direktrice, 900, 0, 35, 4,28
" Lilly, K, 26/6 97, U, Barn, Ekspeditrice, København, Ekspeditrice,
AO 141.

Børn: Hugo Aage Adolf Konstantin, Agnes Marthea Louise, Lilli Anna Victoria og Einar August

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 19-12-16 11:11

Har du prøvet at søge i www.odensedatabasen.dk for at finde hende født der? og måske også viet der?

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 19-12-16 20:50

Til Bille1948

Ja og jeg har også søgt på alle Kirkesogn i Odense.

Men mange tak for din hjælp til mig.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 19-12-16 20:56

Og politiets registerblade er også gået igennem?

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 19-12-16 21:10

Ja og jeg har også set de Københavnske kirkesogne igennem op til 3 gange, men det kan da godt være at jeg derfor har overset vielsen.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 19-12-16 21:35

De kan jo være borgerligt viet.

Har du checket om hendes forældre blev boende i Odense?

Hvis de nu er flyttet et andet sted hen, kan der jo være mange muligheder.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 19-12-16 22:08

Moderen død 31. december 1909 fra Læsøgade 1, Sankt Knuds sogn i Odense herred, Odense Amt.

Jeg har set skt. Knuds Kirkebog igennem.

Jeg tror ikke at de er gift borgerlig da de bliver begravet kirkeligt og deres børn er døbt og konfirmeret kirkeligt.

Med venlig hilsen.

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 450 point
Dato : 19-12-16 22:15

Står der noget, da hun eller ægtemanden dør?

Ellers er du nødt til at checke borgerlige vielser.

Ellers har jeg ikke flere forslag.

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 21-12-16 16:40

Tak for svaret Bille1948.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-12-16 16:49

Der var jo ikke megen hjælp at hente

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 22-12-16 13:46

Til Bille1948

Jo for da jeg gik ind på Københavns arkiv og så om ægteskab fandt jeg ud af at Frederik have været gift og derfor fandt jeg han nye ægteskab der var.
14. juni 1889 i Sankt Matthæus Kirke, Sankt Matthæus Sogn, Sokkelund Herred, Københavns Amt.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-12-16 18:58

OK, så var der gevinst - trods alt.

Tak for point.