/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Gider ikke FACEBOOKS VENNEFORSLAG
Fra : ingelein
Vist : 386 gange
50 point
Dato : 03-12-16 19:52

Hej
Jeg har kun den nærmeste familie som venner på FB og vil heller ikke ha' flere. Jeg er bare så træt af ustandseligt at få forslag til nye venner uopfordret. Jeg har googlet mig frem til at der er rigtig mange som er trætte af at blive venner med venners venners venner osv. Kan FB teamet ikke forstå at det er irriterende? Og hvad har FB ud af at foreslå mig folk som venner, som jeg slet ikke kender? Økonomi? Prestige? Talgas?
Der må da være andre end mig, som er trætte af det.
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-12-16 19:56

Ja, rigtigt mange

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 03-12-16 20:02

Gør ligesom mig,slet dig som bruger.

Accepteret svar
Fra : Oldboston

Modtaget 60 point
Dato : 03-12-16 20:05

Ingelein, du spørger, hvad f. har ud af - uopfordret - at foreslå dig "venner". Svaret er: f. tjener penge på deres virksomhed, og jo videre, den bliver bredt ud, jo bedre er indtjeningsmulighederne. Der er på nettet mange artikler om, hvordan Zuckerberg er blevet en af verdens rigeste mænd, og indtægterne kan stort set deles op i nogle få indkomstområder. Her er et citat:

" Men hvad tjener Facebook sine penge på? Ifølge journalisten David Kirkpatrick, forfatter til bogen "The Facebook Effect", kommer pengene fra tre ting: Annoncesalg til store annoncører, små annoncer til private og salg af credits, der er Facebooks interne valuta, som bruges i spil som Farmville og Mafia Wars." Mere kan læses på:

http://nyheder.tv2.dk/article.php/id-38018223%3As%C3%83%C2%A5dan-tjener-zuckerberg-sine-milliarder.html

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-12-16 20:16

Ja, min kone var kortvarigt på face book, fordi hendes søn sendte billeder af hendes barnebarn.

Så, da hun ikke selv svarede, gik jeg ind og så, hvor åndsvagt det var, og eksempelvis
"synes godt om" fra hendes ældre børnebørn.

Og hun skulle også være ven med mange, som hun næsten ikke kendte.

Da jeg kritiserede begge dele, fik hun en af vore venner til at slette sig,
noget vi ikke har fortrudt.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 03-12-16 20:33

Det er jo en fin måde at kommunikere med børnebørnene på. Især når de er spredt over DK og også fra Oslo til Gambia. Da barnebarnet var ved livgarden, følger militærfotograferne også på FB med i mange begivenheder, som vi ellers ikke ville se noget til. Vi har nu også selv været på Fredensborg og set "lille Lasse", som pludselig er blevet til "tinsoldat", som et andet barnebarn titulerer ham. Så det er da sjovt nok. Vi har nu også selv været på Fredensborg for at se ham. Endda på min fødselsdag, hvor han var Post for Gevær ved indgangen til slottet. (Jeg har lagt en lille video ud på YouTube
[YOUTUBE]https://www.youtube.com/watch?v=yQr3eguQnKQI[/YOUTUBE]
Så bortset fra alle de åndsvage venneforslag har jeg ikke noget imod FB.
Ingelein

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-12-16 21:21

Synes godt om...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-12-16 11:39

Modtog engang masser af den slags opfordringer pr mail, så efter flere år med det, reagerede jeg gennem de mails jeg fik - og siden har jeg ikke modtaget noget fra dem - kan så ikke huske hvad jeg gjorde dengang, men det var meget simpelt.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 30-12-16 16:25

Tak for svaret Oldboston. og godt Nytår