/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Blæk til printer.
Fra : Nul7
Vist : 346 gange
100 point
Dato : 01-12-16 10:58

Er der nogen som har erfaring med blækpatroner.

Har måttet købe en ny printer da den forrige meldte fejl B200, og reparatøren sagde, at det var mest fornuftigt.
Så nu har jeg en ny, og den opfordre til kun at bruge originale printerblæk (canon)

Hvad så med de kompatible, som f.eks. Labteck , Ink, Pixotjek, m.m.? forbeholdt for stavefejl.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 01-12-16 11:32

glem alt copiblæk til canon det er spil af penge

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 110 point
Dato : 01-12-16 11:41

Citat
glem alt copiblæk til canon det er spil af penge

Nå, jeg har det lige modsat. Køber altid uoriginal til min Canon Pixma 2700. Det virker bare.

Og kun ved inkClub. Ved ikke om de er billigere end andre. Men jeg kan li`betalings metode.

Almindelig efterkrav, med girokort. Og så netbank. Nem og ligetil. Har brugt dem i flere år.

Sort/hvid 470 sider. Farve 390 sider. Ialt incl. fragt = 402 kr.

M.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 01-12-16 13:06

Har det også helt fint med uoriginale patroner til min Canon MG6650.
Får god og hurtig betjening hos: Printerpatroner.dk

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 01-12-16 15:01

Cannon MG 6150
Har de senere år selv fyldt blæk på patronerne fra Flexprint Tonerservice.
Så kan det vist ikke gøres billigere og det virker perfekt.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 01-12-16 16:41

Jeg kan også kun anbefale ink-club!

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 01-12-16 17:14

Nu prøver jeg at svare for tredje gang, - men Kandu har åbenbart noget imod dette, da den ikke vil
sende mine notater.

En forkortet udgave:

Er blæk ikke bare blæk,og hvorfor skulle printeren være så kræsen, når blot man fodre den med den rigtige type?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-12-16 17:41

Citat
Er blæk ikke bare blæk,og hvorfor skulle printeren være så kræsen, når blot man fodre den med den rigtige type?

Jeg tror også, blæk er blæk. Jeg har endda fyldt sort blæk på, fra en billig Aldi sæt. Ingen problemer i det. Canon skriver i vejledning til min printer, at blæk-status måske ikke vises rigtig ved uoriginale patroner. Men det er jo en risiko, der er til at leve med. Fyldte også selv blæk på min gamle Canon 2000.

Men man kan selvfølgeligt ikke fylde på den samme patron i alt evighed. Selve skrivehovedet bliver slidt, på et tidspunkt. Men 3 - 4 påfyldninger, kan mine sagtens klare.

Har hørt rygter om, at hp printere er mere kræsen. Men om det er sandt...........

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-12-16 19:01

Canon Pixma MG5250..................Jeg har lige købt 5 X 8 blækpatroner med chip = 150 Kr. fra Ebay England. Det tog dog 14 dage inden de kom.
Det syntes jeg er billigt.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2060353.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XCanon+pixma+Mg+5250+ink.TRS0&_nkw=Canon+pixma+Mg+5250+ink&_sacat=0

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-12-16 19:33

Printerproducenterne ser helst mand bruger deres blæk, så de kan tjene astronomiske beløb på en lille mængde blæk.

Derfor laver de chip og skræmmekampagner.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-12-16 23:55
Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 02-12-16 12:31

Tak for mange gode svar, Her var svaret på alle mine spørgsmål,nu drejer det sig kun om, at finde en reel forhandler med et godt produkt.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-12-16 13:07

Inkclub.com er både billige og hurtige til at levere.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 03-12-16 14:34

Den forhandler jeg har været meget tilfreds med har desværre ikke en patron der står opført under min printer. Canon MG.6853 ( CLI 571 ) men har en der står opført under Canon MG. 6852. de garantere, at den kan bruges. Det ser ud til at det er det samme type nr. CLI 571)

Jeg havde lige før min tidligere printer fik fejl B200 isat patroner fra et anden firma der var lidt billigere, så tænker man om dette kunne være årsagen til at den ikke ville mere.

Jeg skiftede fra Ink100dk til Pixojet.

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 05-12-16 18:00

Tak for svaret Mosebaek.