/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Installere Windows Live
Fra : o.v.n.
Vist : 363 gange
100 point
Dato : 20-11-16 21:30

For et par uger siden drillede MovieMaker og jeg besluttede at afinstallere og installere programmer igen, jeg brugte Revo uninstaller og har fået fjernet noget og alligevel ikke fjernet det hele, jeg får besked om at programmer i Windows Live er installeret men jeg kan ikke starte fordi der mangler en vigtig fil, forsøger jeg installere ovenpå for jeg besked om programmerne allerede er installeret, nu foreslog Windows at jeg skulle reparere fra Kontrolpanel men der vises programmerne ikke.
Hvad gør jeg for at geninstallere Windows Live programmerne?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-11-16 21:33

Systemgendannelse er slået fra på computeren så lad være at foreslå den løsning.
Jeg vil helst undgå at nulstille Windows 10

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-11-16 21:57

Hent windows installer cleanup utility og fjern det der hører til windows live, og prøv igen
http://www.majorgeeks.com/files/details/windows_installer_cleanup_utility.html

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-11-16 22:00

PS
Højreklik og kør msicuu2.exe (windows installer cleanup utility) som admin

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-11-16 22:52

Det så ud som et godt forslag men desværre lykkedes det ikke at installere:
http://peecee.dk/upload/view/463363/full
måske jeg skulle forsøge igen efter en genstart

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-11-16 23:25

Har du slettet gennem / fjern programmer?
Citat
Hvad gør jeg for at geninstallere Windows Live programmerne?

Hedder de ikke noget med Essentiels og kan kun fjernes sammen med hele pakken = fjern et program i kontrolpanel.

Kender ikke meget til Win10 - men det virker på 7

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-11-16 23:28

Citat
men jeg kan ikke starte fordi der mangler en vigtig fil

PC eller ?

Prøv F8 under opstart af pc og vælg sidste ?? gang Windows virkede

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-11-16 00:36

Som jeg skrev i spørgsmålet så brugte jeg Revo til afinstallere og den har slettet for meget selv om jeg valgte standardindstillingen Moderat

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 21-11-16 07:53

REVO 'Moderat' går jo ikke ind og oprydder registreringsdatasen for 'undernøgler' (tillægsprogrammer). Denne fuktion fjerner kun det valgte program fra biblioteket hvor der er/var installeret (..præcis som programmets egen; uninstall.exe fil).

Kædede programmer vil stadig have henvisningsnøgler til det nu slettede program. Dette giver bla. udslag i at en geninstallation IKKE virker. De kædede nøgler peger jo stadig på den 'gamle' version og erstattes ikke af nye, da geninstallationen jo 'går i stå'.

Rens derfor med Ccleaner' menu [Rens] med ALLE flueben sat. Finder den nøgler? ..så sletter du dem og kører derefter [Rens] endnu en gang ...denne gang slettes evt. undernøgler og kører så [Rens] endnu engang ..til der ikke findes flere forekomster. Efter en genstart burde du kunne installere MovieMaker. Jeg er dog ikke sikker på at der findes en version til Windows 10?

https://support.microsoft.com/da-dk/help/14220/windows-movie-maker-download

Det du har prøvet at installeret er sikkert : Windows Live Movie Maker:

http://download.cnet.com/Windows-Live-Movie-Maker/3000-13631_4-10965753.html

..hvilket er noget ganske andet og kører under Windows Essentials, Live Mail ..og alt muligt andet, som mig-selv skriver.

Citat
Editors' Note:

The "Download Now" link will download Windows Live Essentials. An installation window lets you choose to install Windows Live Movie Maker and any other Windows Live applications. To install Movie Maker only, deselect the other boxes.

..så husk at slå div. flueben fra, hvis du vælger sidstnævnte løsning

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-11-16 11:04

Hej Molokyle det er også wlsetup.exe jeg henter på begge dine link, altså Windows Live pakken
Jeg har en gammel aversion mod Ccleaner men måske skulle jeg prøve igen og håbe Windows overlever denne gang
Citat
REVO 'Moderat' går jo ikke ind og oprydder registreringsdatasen for 'undernøgler' (tillægsprogrammer). Denne fuktion fjerner kun det valgte program fra biblioteket hvor der er/var installeret (..præcis som programmets egen; uninstall.exe fil).
dn går altså en del videre og finder registreringer + mapper der henviser til det nylig afinstallerede program og det er sikkert der at skaden er sket da jeg valgte at slette det fundne.
Revo starter med at oprette gendannelsepunkt men når gendannelse er slået fra hvad nytter det så

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-11-16 11:12

Er du sikker på at det gendannelsespunkt ikke ligger der.
Det du har slået fra er vel automatisk oprettelse af gendannelsespunkt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-11-16 12:28

Netop Evind -> Har man slået automatisk oprettelse FRA i Windows?

..så findes dette punkt IKKE ved tryk på F8 ...før Windows starter ...efter BIOS opstart!

Hvis man samtidig har takket [NEJ] til forslaget om 'Opret gendannelsespunkt.' i Ccleaner?

..så efterlader man HELLER ikke et 'genoprettelsespunkt' !

..slet og overhovedet ikke, hvis man i Ccleaner ..eller lign. programmer har undladt at slette ALLE gendannelsespunkter ...udtagen det 'sidste' !
Denne 'mulighed' er dermed 'udtømt' !
Joeh...
man kan muæigvis nå tilbage til det 'gendannelsespunkt' ...hvor det HELLER ikke virkede
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-11-16 12:22

Tak for svaret molokyle. du får pointene men jeg opgiver at få MovieMaker på den computer igen, jeg har en fuld backup på en ekstern harddisk fra før problemet, men problemet er ikke stort nok til at vil overskrive den eksisterende Windows med programmer og filer med backuppen