/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
alkoholtester
Fra : BL14
Vist : 393 gange
50 point
Dato : 20-11-16 09:58

Er der nogle der ved hvad politiets alkoholtester hedder eller et link til hvor man kan købe det
mvh Troels

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-11-16 10:09

De nemme transportable alkoholtesere kan være mere eller mindre nøjagtige. Politiet bruger forskellige fabrikater.
Hovedproblemet er at de måler alkohol i udåndingsluften. For de fleste mennesker er den omkring 1/2000 af blodets alkoholkoncentration, men det gælder ikke for alle. Derfor skal der altid også en blodprøve til for at der kan blive en sag ud af det for politiet.

Der findes alkoholtestere, som er godkendt i Frankrig, hvor det er et krav at man skal have dem med i bilen. Det er engangstestere.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-11-16 13:00

http://www.thansen.dk/soeg/?q=alkohol

Bortset fra at det er meget dum ide at køre med sprit i blodet - og de er på ingen måde godkendte.

Kommentar
Fra : BL14

Dato : 20-11-16 13:06

Jeg havde tænk mig en mere prof Og ja det er dumt at køre med for meget sprit i blodet det er også der får jeg vil købe den der virker og ikke de billige

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-11-16 13:16

Skal ikke kloge mig.
Hvis du drikker så du kører på grænsen af at miste kortet, syntes jeg du burde snakke med en Læge, for så har du vist et problem.
Er det fordi du har været til fest? så tag en Taxa.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-11-16 13:20
Kommentar
Fra : BL14

Dato : 20-11-16 13:34

TIL Mig selv nu ikke så meget præken det er ikke et problem man kan have meget sjovt med et alkoholtesere Og så skal du ikke fortælle hvem der skal søge læge Læs hvad jeg skrive" søger et link til dem politiet bruger" ikke andet Jeg snakker ikke om at køre så PAS dig selv Det er dig der bringer det på banen

Kommentar
Fra : BL14

Dato : 20-11-16 13:38

OG til katekismus tak for dit svar jeg havde selv tænkt på den der hedder lifeguard de bruget det på mit arbejde og det skal sendes ind en gang om året og kalibrerings og koster kun 2500 kr og kalibrering ca 300 kr

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 20-11-16 14:12

Det er en rigtig sjov diskussion, når dette emne kommer under spiritisme...se øverst...og læs så hvad spiritisme er........INTET med spiritus at gøre se her:

[B]Spiritisme: ) er læren om ånder eller det åndelige, troen på at det er muligt af at opnå kontakt med afdøde.[/B]

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-11-16 16:05

Citat
Det er en rigtig sjov diskussion, når dette emne kommer under spiritisme

Spiritister har da også indtaget et eller andet der kan måles i blodet

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-11-16 16:44

Citat
nu ikke så meget præken det er ikke et problem man kan have meget sjovt med et alkoholtesere

Hvis den kun skal bruges til ´sjov´ hvorfor så spørge efter det dyreste der findes?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-11-16 17:42

Du kunne jo bare ringe til politistationen - det var/er da den nemmeste sag i verden...

Det vil de da sikkert gerne fortælle dig, kunne jeg da tænke mig.

Kommentar
Fra : BL14

Dato : 20-11-16 18:06

migselv fordi jeg ikke køber noget billigt bras Vil have noget der virker og der fortæller hvad ens promile er

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 50 point
Dato : 20-11-16 18:13

Citat
migselv fordi jeg ikke køber noget billigt bras Vil have noget der virker og der fortæller hvad ens promile er

25 års erfaring med alkometre
leverandør til Politiet og Hospitaler

http://www.unimenco.dk/produkter-og-metode/alkometer.html?gclid=CJewnPXpt9ACFVdAGwodn_YCSw

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-11-16 18:16

Og så koster sådan et apparat kun

Alkometer SD-400P incl 250 mundstykker
12.250,00 DKK ex.moms

Godkendelse af svar
Fra : BL14

Dato : 20-11-16 18:29

Tak for svaret marken84. lige hvad jeg havde brug for 1000 tak det køber jeg mvh Troels

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-11-16 18:36

Ja det er jo fundet til den pris...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-11-16 18:50

Et fund, hvis man har rigtig rigtig mange penge