/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Brændeovn
Fra : mig-selv
Vist : 286 gange
50 point
Dato : 18-11-16 19:47

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 18-11-16 22:16

Husk at det koster mindst 10.000 kr. at få den installeret men rør og brandsikring i væg/loft-tag!
Husk endvidere at der engang imellem skal skiftes sten og plader inde i ovnen og disse kan være ret dyre! Jeg ville vælge en anden ovn men smag og behag!
MV2

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 50 point
Dato : 18-11-16 22:26

Hvis du har en fungerende skorsten, så måske! Der er ingen angivelse af varmeeffekt, røgrensning eller virkningsgrad. Til en halv tusse mere kan du købe en Asgård2 (jeg har selv to af slagsen) med nogen af Europas bedste specifikationer, med 4½ kiloWatt varmeeffekt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-11-16 22:46

Har en gammel der skal skiftes ud, så det er bare at løfte skorstenen og ud/ind med en ny.

Citat
Hvis du har en fungerende skorsten, så måske! Der er ingen angivelse af varmeeffekt, røgrensning eller virkningsgrad. Til en halv tusse mere kan du købe en Asgård2 (jeg har selv to af slagsen) med nogen af Europas bedste specifikationer, med 4½ kiloWatt varmeeffekt.

Har fået input, angående Asgård for et stykke tid siden.
Kan så nævne at varme effekten (på linket) ligger på mellem 5-7kw men udnyttelse graden er 2% mindre end andre i samme prisklasse = max 3000.-.
Og så er den vist ikke SVANE mærket..
MEN osv, hvis den virker bare som DIN/ min gamle Viking3 - så kan den altså smide varme fra sig og DET til ingen penge.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-11-16 22:48

NB: det eneste der tiltrækker mig er Designet ? den er højere og større kammer/ vindue.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-11-16 22:51

Citat
Husk endvidere at der engang imellem skal skiftes sten og plader inde i ovnen og disse kan være ret dyre!

Har i sommers skiftet på min + rude - så JO, det er ikke gratis, men stadig en ´lille´ bagatel, i den store regning.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-11-16 23:32

Husk! Alt hvad der kan spare dig for afgifter og fanden og hans pumpestok er godt for dig - men sikkert ikke for din "Nabo" da han mener: Skal jeg betale, skal naboen også"
I Danmark dyrkes janteloven i bedste velgående.
Janteloven ses ikke i Schweiz - Hvorfor mon? Fordi vi ikke har samme afgifter, skatter og misundelsesafgifter som verdens lykkeligste folk har.

Køb lortet og smid den ud når den ikke kan mere.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-11-16 09:42

Og så er vi lige sluppet af med vor skorstens afgift, ingen brændeovn mere,
vi må ikke sælge den, men den kommer med i købet af den fine skiffer plade, den stod på.

Som nævnt i et andet spørgsmål har vi halveret vor gasregning,
ved køb af varmepumpe, der hverken forurener eller generer naboerne.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-11-16 01:29

Citat
vi må ikke sælge den

Hvem påstår det? gamle ovne sælges dagligt som skrot eller reservedele.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 20-11-16 01:29

Tak for svaret pbp_et.