/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Jeg er vist totalt bagud/ved siden af
Fra : ingelein
Vist : 368 gange
30 point
Dato : 17-11-16 14:57

Jeg havde allerede gravet mønterne frem af frakkelommen udenfor FAKTA, for at overlade dem til HUS FORBI sælgeren. Men så lod jeg være og gik bare ind. Manden stod og røg en cigaret og det vil jeg godt nok ikke understøtte! Men det er jo hans valg, og mit valg at ignorere manden.
Da jeg kom ud af butikken, så jeg, at det slet ikke var HUS FORBI sælgeren, men derimod en ældre mørk mand med navnet ILLEGAL på sit skilt og bladets forside.
Nu har jeg så lige googlet ILLEGAL

http://libsoc.dk/artikel/illegal-–-nu-som-blad

Ikke nok med at samfundet bruger millioner af kroner for at behandle disse mennesker, hvoraf mange jo slet ikke vil behandles. Det der støder mig er udtalelsen i linket om at hvis manden ikke tjener 1000 kr på at sælge bladet, vil han i stedet for være nødt til at stjæle min Iphone. Godt at jeg ingen Iphone har!

Helt ærligt: fremover vil jeg købe mig en Mars bar og nyde den, i stedet for at have ondt af og dårlig samvittighed ved bare at gå forbi.
Ingelein

Accepteret svar
Fra : modersvilje

Modtaget 40 point
Dato : 17-11-16 15:35

Der er mange der støtter dig! Vi andre blev ikke junkier! Vi andre blev arbejdere i forskellige kategorier med forskellige lønniveauer men vi betalte skat til velfærd og en sikret alderdom!
Hvorfor gjorde vi det? Det gjorde vi for at kunne brødføde dén halve verden, vi gjorde det for at vore plejekrævende medborgere kunne ligge i sengen hele dagen indsmurt i pis og fækalier, vi gjorde det for at vore syge skal ligge på gangene på hospitalerne og vi gjorde det for at asociale borgere kunne tage deres junk og derefter få hjælp eller bedre forhold i fængslerne end vi andre kan få på plejehjemmene, hvor det koster hele din folkepension at blive skidt på, da der ikke er "varme hænder" nok, samtidigt med at vores regering satser på frivillig arbejdskraft og helst fra dem der er på overførelsesindkomst så de kan trække dem i bistand-understøttelse eller arbejdsmarkedsydelse så de lader være for selv at kunne betale husleje så de ikke mister deres boliger til invasionen af muslimer der skal have i hoved og anus = bolig - nye cykler - pc-er - tøj - møbler lommepenge og julehjælp så de kan holde muslimsk jul! Alt imens vi har ældre, der skal sidde alene hjemme med en leverpostej og "julehygge" i radioen/tv-et men ikke kan få de kristnes organisationers julepakke, da den er gået til muslimsk julehygge! Jeg er forarget og bliver nok tillagt racistiske motiver og tankegang af Venligborgerene og andre Radikale Venstre tilhængere der syntes at danske danskere skal vige pladsen for tredje landes invasion, men også er tvunget til at betale 40% i skat så - ikke danskere kan få det bedre end lokalbefolkningen!
MV2

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 17-11-16 16:49

Thumbs up til de to damer.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-11-16 23:08

Citat
Manden stod og røg en cigaret og det vil jeg godt nok ikke understøtte!

Jeg støtter heller ikke visse Olie selskaber - men at lade være? bare fordi manden får en smøg

Har du ikke ´laster´ i det private?

Citat
Men det er jo hans valg, og mit valg at ignorere manden.
Da jeg kom ud af butikken, så jeg, at det slet ikke var HUS FORBI sælgeren

Støtter af princip aldrig indsamlinger - men kan Hus Forbi manden få det lidt bedre/ varm Jule aften, ved at give et par små mønter - ingen problemer.

Men alle der får forbi den ´type´ mennesker har vist ikke selv prøvet turen OG dem har jeg virkelig ondt af, at de ikke har prøvet den slags.
Der er jo ikke tale om de såkaldte ´venligboerer´ eller er det omvendt? da det som regel er Danskere der bare mangler et hjem for natten - eller på længere sigt en bolig med lidt varme.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-11-16 23:48

Mig- selv
Nej, jeg hverken ryger, drikker, går med andre mænd eller kigger porno....... men jeg spiser gerne en is, som jeg også betaler selv og ikke står og tigger på gaden.
Som krigsbarn er jeg gået sulten i seng, har boet i en etageejendom, hvor vi var 36 personer om et mørkt toilet bygget ind under trappen til første sal.
Derfor har jeg satset mange kræfter for at få det bedre og kan nu vælge mellem tre toiletter til 2 personer. For filen da, jeg/vi er ikke kommet sovende eller tiggende til det vi har! Vi har også måttet undvære meget af det, unge mennesker tager som en selvfølgelighed i dag.

Ingelein

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 20-11-16 00:33

Ingelein, jeg forstår dig så udmærket. Jeg ignorer fuldstændig disse sælgere, mest fordi jeg mener, at betale til segmentet via skatten, og at de fleste af sælgerne ser ud som østeuropæere, som jeg ikke har nogen som helst ønske om at støtte.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 30-12-16 16:31

Tak for svaret modersvilje. Og godt Nytår

Kommentar
Fra : modersvilje