/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 18835
molokyle 4806
Kaptajn-T.. 3217
granner01 2856
jqb 2594
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
ans 2208
10  3773 2144
Afskaffe "Racismeparagraffen" 266b?
Fra : BamzFar
Vist : 169 gange
100 point
Dato : 15-11-16 06:56

Skal den såkaldte "Racismeparagraf" 266b, afskaffes?


 
 
Kommentar
Fra : Stouenberg


Dato : 15-11-16 08:15

Nej, den burde derimod skærpes...

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 15-11-16 08:24

Næeh... hvorfor dog det? Den sikre jo mod diskrimination. Hvis du mener at diskrimination er iorden? Så bør alle love vel laves om/afskaffes?

..så en 4 årig må føre et motorkøretøj på offentlig vej.
..en pædofil forgribe sig på samme 4 årige.
..og det i en ordentlig LSD rus.
..hvis ikke han/hun allerede forinden er plaffet ned af et bevæbnet privat borgerværn?

Til gengæld må du da godt tænke racistisk, men du må ikke udøve/realisere dine tanker. Så megen frihed har du trods alt i behold. Det samme gælder ytringsfriheden. Den er også begrænset. Selv her på Kandu.dk:
Citat
.. lad være med at være dum ved at sende eller transmittere/overføre noget forfærdeligt, truende, ærekrænkende, modbydeligt, skandaløst, ophidsende, pornografisk, væmmeligt, ondt, blasfemisk materiale, der på nogen måde kan komme i konflikt med lovgivningen, da dette kunne resultere i en civil retssag. Eller sende noget andet materiale der på nogen måde overtræder loven, for selvom at vi respekterer dit privatliv, har vi desværre intet valg end at fuldt ud samarbejde med hvilken som helst lovmyndighed eller domstol der vil vide hvem der har lagt modbydeligt stof hos kandu.dk.


</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr


Dato : 15-11-16 09:48

Som så meget andet, kan man ikke bare svare ja eller nej, der er altid nuancer!

Dels skal man have til hensigt at ens racistiske el. lign. udtalelse kommer bredt ud, som der står i bestemmelsen her:


§ 266 b. Den, der offentligt eller med forsæt til udbredelse i en videre kreds fremsætter udtalelse eller anden meddelelse, ved hvilken en gruppe af personer trues, forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller seksuelle orientering, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år.
Stk. 2. Ved straffens udmåling skal det betragtes som en særligt skærpende omstændighed, at forholdet har karakter af propagandavirksomhed.

Facebook er nok:

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2016-02-11-raser-over-racismedom-de-begraenser-min-ytringsfrihed

Jeg tror, at hvis Flemming havde nuanceret det til "IS`udgave af Islam er fuldt ud lige så afskyvækkende, modbydelig, undertrykkende og menneskefjendsk som Nazismen!" var han ikke blevet dømt, fordi det fører de narkopåvirkede voldspsykopater dagligt bevis for

Hvis man kun siger "dumme svin" el lign til en anden, kan man (i princippet) straffes for at krænke en andens ære, jeg ville nok være mere bange for at få et par på huden

§ 267. Den, som krænker en andens ære ved fornærmelige ord eller handlinger eller ved at fremsætte eller udbrede sigtelser for et forhold, der er egnet til at nedsætte den fornærmede i medborgeres agtelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder.

Min konklusion er, at bestemmelsen ikke skal afskaffes, de (a)sociale medier er rigeligt fyldt med ulækkerheder i forvejen, men det er vigtigt med en retspraksis der ikke går i urimeligt små sko.

Man kan ikke med rimelighed forlange, at enhver der ytrer sig altid skal have alle nuancer med i deres skriblerier, man kan sagtens i ophidselse skrive noget, som man senere fortryder, ligesom "tændernes gærde" ikke altid forhindrer en i at sige noget man ikke mente

Kommentar
Fra : modersvilje


Dato : 15-11-16 17:25

Nu skrev den omtalte Flemming citat
Citat
Ideologien Islam er sammenlignende med Nazismen
Først ble omtalte herre dømt men sidenhen pure frikendt i Landsretten og er nu frikendt!
Altså i skrivende stund er det tilladt at sammenligne de to ideologier som værende lige menneskefjendske - Det er der dom for!
I den forbindelse mener jeg at §266B er misbrugt og som sådan burde afskaffes og en anden og mere retvisende lov! Det er ikke lovligt at kaste mennesker, i slam men man må godt kaste ideologier i slam!
MV2

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy


Dato : 15-11-16 19:11

Enig, modersvilje.

Og æææh......Hvad mon der sker med dette såkaldte menneske http://ekstrabladet.dk/112/imam-tiltalt-kaldte-joeder-for-boern-af-aber-og-svin/6403669

Straffesagen bliver rejst, efter at imamen i en tale blandt andet omtalte jøder som 'børn af aber og svin'.

Sikkert intet.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy


Dato : 15-11-16 19:28

Over 85 procent af ægtepar, hvor begge er på kontanthjælp, er ikke-vestlige indvandrere eller efterkommere.

Kommer jeg i karambolage med 266B med denne udtalelse..?
Nok ikke, da det er sandheden.

Kommentar
Fra : vagnr


Dato : 15-11-16 20:52

>modersvilje

Tak for meldingen om senere frifindelse, det er kun godt, og jeg er helt enig i landsrettens konklusion, ideologi er ikke religion (selv om jeg har kendt en del, der virkede som om deres politik var religion

" Da beskyttelsen i straffelovens § 266 b, stk. 1, efter ordlyden og bestemmelsens forarbejder ikke omfatter forhånelse mv. af en gruppe af personer på grund af deres ideologi, frifindes tiltalte for den rejste tiltale,” konkluderer landsretten."

Tommy, statistikker (som jeg ved du er så glad for) kan ikke være racistiske, medmindre de er hjemmefabrikerede og forkerte, din oplysning er desværre en kendsgerning om mislykket integration

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy


Dato : 15-11-16 23:13

Citat
din oplysning er desværre en kendsgerning om mislykket integration
Konkluderer vi så, at de fleste ikke-vestlige nægter at lade sig integrere i samfundet.

Og udenfor trådens emne.
Danmark kan alligevel blive i Europol Altså, Tulles garanti var god nok.






Kommentar
Fra : LuffeA


Dato : 16-11-16 04:43

Citat
Over 85 procent af ægtepar, hvor begge er på kontanthjælp, er ikke-vestlige indvandrere eller efterkommere.


Og de har været det i flere år samt mange er kriminelle og konerne må ikke arbejde grundet deres kultur, det er rent fryd at de nu er kommet ind under kontanthjælpsloftet, endelig har beskæftigelsministeren sat gang i tiltag mod indvandrerkvinderne, han siger at kultur ikke skal være en hindring for at påtage sig arbejde
I de år har de været en ekstrem belastning for den offentlige kasse, og det betyder at syge danskere også er kommet ind under kontanthjælpsloftet og skal arbejde 225 timer om året for ikke at miste ydelser...............også jeg som er næsten 64 år og meget syg men skal tættere på arbejdsmarkedet trods at kommunen har sagt nej til flexjob i 5 år og en arbejdsprøvning gik helt galt, jeg har bedt ældresagen om hjælp og agter at lave en helvedes ballade i medierne
Men de perverse poltikere er jo ligeglade, de kommer aldrig ud for situationen selv da de har speciel pamperbeskyttelse.

Mogens Glistrup fik ret.

Kommentar
Fra : vagnr


Dato : 16-11-16 08:47

Citat
Danmark kan alligevel blive i Europol Hahahahaha Altså, Tulles garanti var god nok. HahahahahaHahahahaha


Nej, Dk bliver ikke fuldt medlem af Europol, Tulle løj, men det gør de jo i DF, lyver, svindler, stjæler, heiler og bedrager (frit efter Cheanne)

http://politiken.dk/indland/ECE310075/bt-messerschmidt-indroemmer-at-have-heilet/

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy


Dato : 16-11-16 09:39

Citat
Nej, Dk bliver ikke fuldt medlem af Europol,
Næh og det var heller ikke meningen, men Dk får fri adgang til databaserne - det er det primære - og alt rigeligt
Så, jo, Tulles garanti var klokkeklar.

Citat
men det gør de jo i DF, lyver, svindler, stjæler, heiler og bedrager (frit efter Cheanne) [Blink]
Dit link er lidt halvgammelt. Vidnet var Torben Lund tidligere Sundhedsminister, som blev smidt på porten pga af svindel med noget Aids-blod, såvidt jeg husker. Jo jo troværdigt vidne. Torben og hans mand har vel stukket den traditionelle socialdemokratiske nødløgn.

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 16-11-16 15:10

Jeg har altid spurgt mig selv.. undertegnede ...altså ikke kandu profilen : 'mig-selv':

Sig mig ; er vi ikke medlem af INTERPOL ..? Så hvad filen ska' vi med EUROPOL?
I mine øjne et: Overflødigt bureaukratisk 'politisamarbejde'?
Jeg har svært ved at se 'fidusen'?
</MOLOKYLE>





Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy


Dato : 16-11-16 16:40

Citat
Sig mig ; er vi ikke medlem af INTERPOL ..? Så hvad filen ska' vi med EUROPOL? [Meget forvirret]
I mine øjne et: Overflødigt bureaukratisk 'politisamarbejde'?
Jeg har svært ved at se 'fidusen'?
Jeg har svært ved at se fidusen i det store pampervælde ved navn EU - med mindre fidusen er, at skaffe afdankede politikere et levebrød.

Vi er enige Molo. Nøj, vi er enige om en ting Det næste bliver vel at vil skal drikke bajere sammen. Jeg drikker Carlsberg - eller den go'e gamle Hof.



Kommentar
Fra : vagnr


Dato : 16-11-16 18:13

I disse postfaktuelle tider kan lidt fakta være godt:

http://retsforbehold.eu.dk/da/spoergsmael-og-svar-folder/europol-og-interpol

Gider man ikke læse så meget er det korte af det lange, at Europols samarbejde er dybere, der deles mere information!

Europol koster ca 600 millioner/år, ikke for DK, men for alle landene tilsammen, så det er småpenge Dk bidrager med, og der er (nu, i hvert fald) danske politifolk ansat der, og DK er storforbrugere af Europol

https://www.dr.dk/nyheder/politik/eu15/danmark-bruger-europol-10-gange-saa-meget-som-andre-eu-lande



Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy


Dato : 16-11-16 20:28

Citat
Europol koster ca 600 millioner/år, ikke for DK, men for alle landene tilsammen
Ja for de 6 milliarder netto, Danmark betaler til Cirkus EU er Europol med indover......Det manglede da også bare.

Godkendelse af svar
Fra : BamzFar


Dato : 17-11-16 18:52

Tak for svaret molokyle.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 172610
Tips : 31582
Nyheder : 719565
Indlæg : 6375576
Brugere : 218207

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste