/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Stadig problemer med Outllook 'advarsel'
Fra : molokyle
Vist : 370 gange
444 point
Dato : 26-10-16 15:23

Jeg henviser lige til mit tidligere spørgsmål: http://kandu.dk/Spg176996.aspx

For de som ikke deltog og for de som ikke 'gider'/'har råd' til at købe sig ind i ovennævnte tråd ..?

Gengiver jeg kort:

Citat
Jeg får KONSTANT denne 'advarsel':
http://peecee.dk/upload/view/462756

Citat
Tak for svaret Eyvind. Du havde 'næsten' ret .... mig-selv ligeså mht. Win 10's utallige 'indstillinger':

Det var Windows Update -> Avanceret ..hvor der var 2 flueben, som jeg ikke lige havde fået fjernet.
Det er gjort nu ...og 'problemet' er pist væk

http://peecee.dk/upload/view/462793

...men, men, men; ..som sagt:

Æehhh..... jeg får STADIG advarslen ....men kun ca. en 100 del af; hvad jeg oplevede tidigere.
Der må altså STADIG være 'noget' som vil snakke med 'Outlook', ...men hva'?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 26-10-16 15:59

Microblød har kaldt meget for Outlook med Windows 10 frigivelsen.
Eks. deres online/web mail kaldes Outlook uden at ha noget med det gamle Outlook at gøre.
Windows 10 indbygget Mail og Kalender kalder de også Outlook.
Så det vi kender som Outlook, bør vi nu kalde "Office Outlook"

Gå ind i Windows Indstillinger, under APPS, søg på "mail" og fjern "Mail og Kalender" fra Microsoft

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 454 point
Dato : 26-10-16 16:04

Den jeg tænkte på sidst var msconfig

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 26-10-16 16:05

PS. hvis du ikke har lov til at trykker fjern til dette kan det gøres ved at kører PowerShell som Administrator og udføre denne kommando

Kode
Get-AppxPackage *windowscommunicationsapps* | Remove-AppxPackage

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 26-10-16 16:07

Hvis du vil vide hvordan du fjerner andre MS APPS, kan du læse denne side
http://www.howtogeek.com/224798/how-to-uninstall-windows-10s-built-in-apps-and-how-to-reinstall-them/

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 26-10-16 17:52

Det kunne jo også være ZoneAlarm der har fået noget galt i halsen der...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-10-16 02:35

Advarslen kommer fra Zone Alarm.
Det er et gratis (ikke perfect) firewall program, som du har installeret.
Du skal enten fjerne zone Alarm, eller indstille det så det accepterer at windows indbyggede "outlook" ofte prøver at vedligeholde sig i skyen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-16 08:15

JegErHer -> Jeg skrev tidligere: ALTer slået fra i APPs; Mail, Kaldender, beskeder fra APPs, Synkronisering mellem enheder mv.

transor -> Jeg har finkæmmet såvel log's som 'regler' i ZoneAlarm Firewall. Der findes nul henvisninger til "Microsoft Outlook Communications". Smartdefence Advisor'en kender jo heller intet til tjenesten som det kan man læse af advarslen.

I windows jobliste finder jeg heller ikke 'noget' i hverken processer, appoversigt, detaljer eller tjenester. Outlook burde om noget dukke op dér!

Hvis al kommunikation med Microsoft kaldes: Microsoft Outlook Communikations? Så ville jeg kunne forstå det, men så ville intet jo virke, da jeg har afvist enhver forespørgelse fra min PC til denne tjeneste. Den er blevet afvist af såvel Firewall som undertegnede. Dvs. Hverken min browser (internetforbindelse), Windows opdateringer, Urets tid/dato, Antivirusopdatering eller noget som helst andet som kræver Microsoft resurser ville virke, men det gør de. OGSÅ med 'næsten' alt slået fra i "Indstillinger". Jeg har iøvrigt heller ingen Office produkter (heller ikke 'standlone' ting som Wordviewer eller noget!) installeret ...og heller ikke hverken OpenOffice eller LibreOffice.

Min mail læser/administrere jeg direkte fra YouSee's server vha. min browser (Vivaldi). Jeg benytter ingen e-mail klient.

Jeg han se at Windows Mail ligger på PC'en i biblioteket; C:\Programmer (x86)\ ...men jeg benytter jo ikke produktet ...heller ikke til kontologon og det er slået fra i indstillinger, men der ligger en fil: oeimport.dll ..angivet som: Programudvidelse. Gad vide om det er Windows mail der via denne delte DLL fil og andre programmer som bruger/importerer dette modul der prøver at forbinde mig med Microsoft Outlook Communications? Evt. ifbm. at bede mig om at registrere min Windows version under en e-mail adresse for opdateringer og synkroniseringer? ...og selvfølgelig helst med Microsofts eget produkt? Jeg tror det, men jeg ved det ikke.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-16 08:21

Ps. mig-selv -> Jeg HAR været i såvel MSCONFIG som REGEDIT.

Jeg KUNNE selvfølelig lave en *.reg fil som back-up og derefter fjerne alle Outlook henvisninger ..men der er et par hundrede stykker!!! Det kommer til at tage tid og jeg har stærkt på fornemmelsen at Windows derefter nægter at 'spille med'. SÅ mange henvisninger til Microsofts egne produkter tror jeg ikke man skal pille for meget ved

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-16 19:25

Efter at have afvist f.eks. en opdateringtjeneste via Firewall'en til mit Radeon R7 2000 grafikkort fra at ville lægge sig i MSCONFIG's [Start] fane og i selve 'Start' mappen, så er jeg nu nede på 2 forespørgelser om dagen.
Dét ka' jeg sgu godt leve med ...så påængårnø går af sig selv til: "mig-selv"
Iøvrigt har ZoneAlarm været 'førende' på markedet for 'private' firewall løsninger i mange år. Minimum 12!-14 stykker

Både for betaling og gratis. Deres interface til Antivirusproduktet som følger med ...kan købes til ...er på licens fra Kaspersky. Alene dette faktum 'borger' for kvaliteten af produktet. Fremover betaler jeg sgu for hele 'pakken'. (NEJ ..det er ikke en reklame. Det er en anbefaling
Tak for alle indspark ..det er påskønnet </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-16 19:26

Til mig-selv

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-16 19:28

Tak for svaret mig-selv.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 27-10-16 22:33

https://www.google.dk/search?q="Microsoft+Outlook+Communications"+zonealarm

2 ting

1) at Microsoft viser/giver dig lov til at slå services/funktioner fra, betyder ikke de virkelig slår alt fra, selv om det burde være sådan. Derfor tilgår Mail & Kalender stadig Internettet, selv om du har slået det fra.
Dette kan skyldes et bevist valg fra Microsoft, eller det fakt at deres Indstillinger nogle gange ændres af opdateringer, uden det kan ses via Brugerfladen.
Jeg har ofte fjernet problemer ved at ændre opsætningen til noget andet, og implementere dette, for lige bagefter at rette tilbage til den indstilling jeg vil ha, og hvor dette løser problemet for en tid.

2) ZoneAlarm anbefaler selv i deres forum deres bruger til at implementere ZoneAlarm standard indstillinger, og kører med disse nogle uger, for at se om dette løser problemet.
Med andre ord, ZoneAlarm har de samme problemer med at holde styr på indstillingerne.

https://www.zonealarm.com/forums/showthread.php/81959-Alert-Microsoft-Outlook-Communications
Citat
I see a mix of different issues, not allowing or denying may be linked to a corruption of the ZA settings. You may need to reset them.

Then that component may be linked to several OS components, therefore blocking it may create a chain of requests and malfunctions. Or simply you receive ZA alerts every time that app is updated.

The reality is that ZA is not designed to block the OS itself or its trusted components but rather external threats (i.e. potentially malicious or unknown software).

To block the OS you need other software than ZA, I am afraid.

Otherwise if you do not want that application you simply remove it. See here: http://www.howtogeek.com/224798/how-...einstall-them/

Sorry,
Fax

Igen, hvis du ikke bruger og ikke vil bruge en service/funktion, så fjern den dog, så er du i kontrol.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-16 23:14

ingelein -> Linkent/CITATET du heviser til er skrevet f brugeren:

https://www.zonealarm.com/forums/member.php/130868-fax?s=a3d5345b0a503bd85277f939a09b4bfd

Citat
...corruption of the ZA settings. You may need to reset them.

Sådan noget vrøvl.. kan ALLE brugere skrive! (Undertegnede inkl.)
Man skal ikke altid tage 'ting' for 'gode varer' og givet
...blot fordi informationen kan findes på nettet!
"Reset Option"s ??? ..i ZA .min bare
Jeg ved udmærket; hvorledes ZA virker!
Jeg tror sgu ikke vi kommer 'problemet' nærmere?
Så jeg foretager en lodtrækning!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-16 23:19

INGELEIN ???? Hvor dælen kon dén fra?

Jeg læger nogen ligegyldige, men MEGET velansete påængår til dig JegErHer !

</MOLOKYLE>