/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Codec til windows mediaplayer
Fra : ingelein
Vist : 307 gange
300 point
Dato : 09-10-16 21:32

Hej- jeg er ved at blive tosset, fordi jeg har tilbragt 7-8 timer med at redigere lyden i en videofilm. Jeg har delt lydspor og billedspor og skal nu have lagt det nye lydspor ind på videoen. Hertil har jeg tænkt mig at bruge Windows Media Player........... men jeg mangler Codec for at kunne afspille filmen.
Nu har jeg prøvet at downloade Codec til Win 7 64 bit, men det er ikke lykkedes at finde en side, hvor jeg kan downloade Codec filen. Jeg fatter ikke, at man har fundet filen til download, men bliver ledt til 117 andre programmer, som man ikke vil ha`.
Er der en, der kender den direkte sti til en codec pakke?
Vil en VLC pakke du?
Jeg mangler et svar her og nu
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-10-16 21:38

Når jeg trækker min film fra skrivebordet over i Media Player, kommer der denne meddelelse:

The file C:\Users\Ingeborg Hansen\Desktop\MVI_1722 LASSE VAGTSKIFTE.MOV cannot be imported because the codec required to play the file is not installed on your computer. If you have already tried to download and install the codec, close and restart Windows Movie Maker, and then try to import the file again.
Ingelein

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 310 point
Dato : 09-10-16 22:17

K-Lite har de codecs som din computer behøver for at kunne afspille film med mere:
http://filehippo.com/download_klite_codec_pack/
hvis du vælger Full som linket er til så kommer du ikke til at savne codecs i fremtiden, K-Lite er gratis så der følger måske et par "tilbud" med som du bør sige nej til, unødvendige programmer (PUP) som i værste fald kan være skadelige.
Måske du skulle installere Unchecky som hjælper dig med holde dig fri for unødvendige "tilbud" i gratis programmer:
https://unchecky.com/ Unchecky er gratis og fuldstændig fri for den slags unødvendige "tilbud"

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-10-16 22:51

Tak o.v.n
Det er da bare for dumt at Microsoft ikke leverer et program med Codec, så man bagefter skal lede sig halvt ihjel for at finde noget brugbart .......... uden at downloade alt muligt andet skrammel.
Jeg har installeret programmet til at undgå det. Virkede bare ikke da jeg ville installere Codec pakken. Nu prøver jeg lige igen.
Jeg er ved at ændre lydsiden på en video. Det har jeg prøvet før, men denne gang skal det være pinligt nøjagtigt, fordi der er støvletramp fra Livgarden på videoen.
Jeg har ellers fundet vejledningen til at dele og lave nyt lydspor på denne video. Desværre er billederne alt for uskarpe.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-10-16 22:51

Glemte linket til min læremester
https://m.youtube.com/watch?v=hVGpBafC2NI
'Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-10-16 22:55

o.v.n
Jeg bliver heller ikke fri for andet skrammel ved at følge dit link til
http://filehippo.com/download_klite_codec_pack/
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-10-16 00:15

Jeg tror at tilbudene er bygget sammen med codecs pakken og du får dem uanset hvor du henter codecs fra, men du kan undgå at installere andet end codecs ved at nægte at godkende 2 gange i installationen, Unchecky spørger dig hver gang om du nu virkelig vil at gå videre (og installere de gratis unødvendige programmer)

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-10-16 09:02

OG SÅ HAR JEG DESVÆRRE SKREVET FORKERT. MEDIA PLAYER FUNGERER UDMÆRKET HOS MIG. DET ER MOVIE MAKER, SOM JEG MANGLER CODEC TIL.

Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-10-16 11:57

Codecs bliver installeret på computeren og de programmer som mangler codecs finder automatisk de installerede codecs

Kommentar
Fra : klaudi_LVII

Dato : 10-10-16 12:02

Windows Movie Maker understøtter ikke .mov filer, så konverter til et understøttet format!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-10-16 12:02

Movie Maker kan ikke klare ret mange af de nye Codecs der findes. måske skulle du fortalle hvilke format de forskellige ting er i?
Ved ikke hvordan du ´muxer´ lyd og film, men bruger du MKVtoolnix tager det kun et par minutter at splitte/ samle lyd, samt du kan tilføje flere lydspor og tekster som man så kan vælge imellem på Player.
http://www.videohelp.com/software/MKVtoolnix
Hvis ikke du har tænkt dig at klippe i film, så brug Formatoz

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-10-16 12:10

Citat
Vil en VLC pakke du?
VLC er en udmærket player som kan afspille næsten alt, den kan meget andet men ikke redigere som du kan med Windwos moviemaker, jeg tror at de codecs som følger med VLC er forbeholdt netop VLC og ikke kan bruges af andre programmer

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-10-16 14:09

Lidt længere i processen nu.
Jeg har fået min videofilm konverteret og kan lægge den ind i Movie Player.
Jeg har renset lyden med Audacity med 100 % overensstemmelse. Gemt som Wave fil. Den er også filtreret fra Videoen som Wave fil.
Nu kan se se min min video i Movie Maker og lydsporet, som er det gamle originale følger også med. Dette lydspor skal jeg nu have slettet og sat det nye lydspor ind i stedet for.
På linket vises det omkring 8. minut. Men jeg kan ikke se, hvordan han får det gamle spor slettet.
Er der nogen, som kan fortælle det?

Mon jeg skulle filtrere lyden fra den converterede fil fra først? Jeg troede at lydsporet (originale) kunne slettes i Movie Maker inden jeg lagde det nye lydspor ind.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-10-16 14:09

linket til min YouTube læremester:
https://m.youtube.com/watch?v=hVGpBafC2NI
Ingelein

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 10-10-16 15:03

Slip for en masse bøvl i fremtiden, Ingelein... Konverter altid dine video-filen til mp4 eller mkv, og afspille med VLC media player.

VLC media player
http://www.videolan.org/vlc/

Konverter med Handbrake
https://handbrake.fr/

McBobo

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-10-16 16:36

McBobo
Så vidt jeg ved, er VLC kun en player og ikke en videoeditor. Så det går ikke. Har også læst mig til at MVI filer er noget rædsomt noget, som ikke kan håndteres af ret mange programmer.
Mit kamera som jeg har optaget med er Canon GX I-
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-10-16 01:22

Du kan slå lyden fra i filmen Mute med Moviemaker og tilføje musik, det kan du gøre i samme arbejdsgang

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 08-11-16 17:25

Tak for svaret o.v.n..