/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
PC død
Fra : ThomasCSR
Vist : 374 gange
100 point
Dato : 19-09-16 10:47

Efter en antivirusopdatering skulle jeg genstarte, og så døde PCen. Jeg kan komme ind i BIOS, men det er alt.
Maskinen var oprindeligt installeret med WIN 7, men blev senere opdateret til WIN 10.
Jeg kan selvfølgelig genopbygge maskinen med den WIN 7 skive, jeg har, men så kan jeg ikke få den gratis WIN 10 igen.
Er der nogen der har nogle forslag til, hvad jeg kan gøre?
PCen er en NUC med SSD og normalt uden skærm og tastatur.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 19-09-16 11:09

Hej jeg vil meget gerne høre hvad jeg kan gøre for at få min pc til at køre mere stærkt og tage de støre nye spil og hvad jeg kan slippe med i kr og øre
jeg køre Windows xp og min pc er flere år gammel men jeg kan stadigvæk spille nyre spil, men det vil den ikke blive ved med.
Hvad kan jeg gøre så jeg ikke skal af med en masse dyre grafikkort og andre ting.
Mvh
Alan Berg. 8700. Horsens.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 19-09-16 11:12

Til alan57
Vil du være venlig at oprette dit eget spørgsmål. Det er forvirrende med flere problemstillinger i samme tråd!

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 19-09-16 11:23

Mange vil være glæde hvis de kunne blive fri for Windows10 og køre med Windows7.
For til trods for flere gode egenskaber er der også mange ændringer som er irriterende.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 19-09-16 11:29

Jeps, men Win 7 glider ud en dag, og jeg vil gerne have maskinen op at køre igen, så jeg bliver fri for at genopbygge den. Den har kørt som server, og jeg kan dårligt huske, hvem der skal have adgang mv.
Da den ikke har en harddisk men kun et flashkort, kan jeg ikke engang bare flytte det til en anden maskine og trække data ud.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 19-09-16 11:39

Windows 10 har ikke en nøgle som de tidligere Windows versioner, licensen er linket digitalt sammen med din Microsoft konto så derfor burde du kunne hente og installere Windows 10 direkte eller oprette et installations medie:
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 19-09-16 11:55

Det lyder lovende. Det må jeg prøve, men jeg vil lige vente og se, om jeg på en eller anden måde kan komme ind til noget system repair eller på anden måde få data ud.
Surt, at jeg ikke har en backup. (jeg lærer det aldrig)

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 19-09-16 11:57

Æv forresten :jeg tror ikke, jeg har en Microsoft konto. Jeg kan i hvert fald ikke huske, at jeg har opdateret en.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-09-16 12:07

Du kan ikke opdatere Windows 10 med vigtige opdateringer uden at være logget på en Microsoft konto så jeg tror du har en

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 19-09-16 12:15

Ok, der er vel ikke andet at gøre, end at prøve.
Jeg vil lige finde ud af, om jeg kan læse flashkortet på en eller anden måde.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-09-16 12:26

Har du prøvet F8 mens den prøver at starte op

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-09-16 13:29

Citat
Jeg vil lige finde ud af, om jeg kan læse flashkortet på en eller anden måde.

Har du ikke cd drev / eller USB port

Det kan ofte lade sig gøre at genoprette / installere harddisken på en anden computer.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 19-09-16 13:38

F8 virker ikke.
F1 der skulle gå til setup virker heller ikke
F2 åbner BIOS korrekt
F10 lader mig vælge boot device.
Nu vil jeg prøve at hente WIN 10 som O.V.N. foreslår og se, om det også kan genoprette.
(X fingre)

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 19-09-16 13:45

Nå, der står på Microsofts side, at man skal have en produktnøjle, hvis PCen ikke er præinstalleret med WIN 10

Godkendelse af svar
Fra : ThomasCSR

Dato : 19-09-16 14:34

Tak for svaret o.v.n..
Pyhhh... sikke en lettelse
Det to lige tre fire forsøg at genoprette systemet, og jeg blev ved med at få at dide, at der var sket en fejl og systemet ikke var blevet genoprettet.
Tilsidst tog jeg USB-bootstikket ud og prøvede at starte normalt... OG DET VIRKEDE

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-09-16 14:43

Jeg bruger programmet Aomei til at lave en total backup af C-drevet.
Og så lægger jeg lige den backup ind igen hvis det er gået galt med eks. opdatering.

http://www.majorgeeks.com/files/details/aomei_backupper_standard.html

Backup kan lægges på en anden partition på samme harddisk.................men bedst på en ekstern USB harddisk (det gør jeg)

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 19-09-16 17:30

Det kan være, at jeg skulle lave en backup. Jeg må nok lægge det eksternt, for jeg har kun lige disk nok til systemet og mine 3servere.
Jeg får det nok gjort en af dagene

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-09-16 02:14

Citat
Nå, der står på Microsofts side, at man skal have en produktnøjle
ja men det passer ikke, når man kommer dertil hvor man skal skrive produktnøglen skal man vælge Spring dette trin over, når installationen er slut kan du i Indstillinger se at Windows 10 allerede er aktiveret uden produktnøgle
Tak for accept af mit svar, godt du fik det til at virke