/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
overførsel af email program til anden PC
Fra : cccf
Vist : 204 gange
35 point
Dato : 08-09-16 09:12

Jeg har et mailprogram mail.dk fra tdc (yousee)
på min ene pc. det har jeg overført til den anden pc ved hjælp af et program fra yousee.
nu ligger det der i microsoft outlook.
men den har ikke overført alle mine mail fra den anden pc. den er hel tom, men jeg kan godt sende og modtage.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-09-16 11:07

Du må forklare lidt bedre .

Du må skelne mellem
email program , email konto og selve mailene.

Det er noget nonsens at et andet email program ligger i outlook.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-09-16 11:51

Yousee mail er web mail og ligger på nettet.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 09-09-16 08:17

Utroligt hvor mange som siger verden er som de ser den :)
Citat
Yousee mail er web mail og ligger på nettet.

Ikke korrekt, men ja du kan få adgang til din Yousee Online Mail via deres WEB, og kun via WEB hvis det er en gammel TDC Free mail konto, men de fleste bruger faktisk ikke deres WEB mail.

Men som transor skriver så blander du tingede rigtigt godt sammen, og skriver også noget sludder. eks.
Citat
men den har ikke overført alle mine mail fra den anden pc. den er hel tom

Hvis der ikke er nogen mails på den nye PC, ja så har den jo ikke overført alle dine mails, med mindre du ikke har nogle mails, men så ville sætningen give endnu mindre mening.

Som jeg forstår det du prøver at sige, så har du brugt programmet fra YouSee som kaldes MailSupport på PC https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/mailsupport
Hvad dette program gør er at opsætte det lokale Mail Program du har til at hent og send mails via din YouSee konto (ikke andet, og overfører derfor ikke mails)
Når man gør dette vil de mails som ligger Online (hos YouSee) komme ned på den nye PC (i det nye Mail Program).
Nu er der 2 måder man kan hente mails ned på, den ene henter dem ligesom du tømmer din fysiske post kasse, så når du har hente dine "breve" så er de væk fra postkassen. Den anden måde tager en kopi og ligger lokalt, men efter lader stadig mails/brevene i postkassen, så de vil kunne hentes ned igen til andre Mail Programmer/Enheder.
Det sidste er smart, men har den begrænsning at ens postkasse jo ikke bliver tømt og derfor bare vokser, og på et tidspunkt ikke kan indeholde flere mails/breve !!!

Når jeg er ret sikker på at det du prøver at sige er de gamle mails du har liggende på den gamle PC i et eller andet mail program, mangler på den nye PC i Outlook.

Hvis vi skal hjælpe dig, må du derfor finde ud af hvad dette mail program hedder på den gamle PC, da de gamle mails skal eksporteres og flyttes over på den nye PC, så de kan importeres der i Outlook.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-09-16 19:51

Hvis du kan komme over på den gamle computer - så kan du måske exportere dine mails og på den nye så importere.

https://www.google.dk/search?q=pst+filer&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gws_rd=cr&ei=SfbSV__QJYXp6AS754-gDA