/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Ikke alle fotos kommer med i mail
Fra : Otnob
Vist : 345 gange
300 point
Dato : 04-09-16 14:44

Kører Windows 10 og sender fra både Webspeed og live.dk.
Mit problem er at kun et eller to billeder kommer synligt med, resten er blot markeret med størrelsen
på billedet og en grå "tegning".
På samme måde ses det hos modtageren.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-09-16 15:03

Sikkert fordi der er begrænsning på vedhæftede filer gør dem mindre:
http://bluefive.pair.com/pixresizer.htm

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-09-16 15:05
Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-09-16 15:06

Eller prøv med gmail, der er ikke de samme begrænsninger

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-09-16 15:20

Citat
Eller prøv med gmail, der er ikke de samme begrænsninger

Mener de har 10MB som max, og der skal ikke mange ´gode´ billeder til før den grænse er nået, selv kan jeg sende 2 eller 3.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 04-09-16 15:21

Tak for svarende, men billederne fylder kun ca. 200 kb og jeg har ikke tidligere haft problemer med at sende billeder og er klar over at der er et loft for hvor meget mailen må fylde.
I de tilfælde har jeg fået besked om det.
Har også lige prøvet at sende fra gmail som anbefalet, men samme problem.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-09-16 22:36

De billeder med (resten er blot markeret med størrelsen
på billedet og en grå "tegning". ) er du sikker på det ikke bare er genveje til original billederne.
Prøv at læg de billeder du vil sende i en ny mappe.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 04-09-16 23:15

Desværre så let er det ikke, idet ca. 2 af billederne kommer med og alle er fra samme mappe, men tak for en mulighed der kunne foreligge.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-09-16 23:33

Vedlægger du dem enkeltvis eller flere ad gangen?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-09-16 06:30

send dem som en ZIP fil/ pakket fil

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 05-09-16 08:27

Vedlægger dem enkeltvis.

ZIP fil sikkert udmærket og ligeledes vedhæftede filer, men det er et ønske om at få mailen til at køre normalt jeg søger.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-09-16 09:35

Hvis du ikke kan sende de få kb med Gmail eller dine andre mails, så er der noget galt med billederne.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 05-09-16 10:33

For at få sendt de fotos, sendte jeg 2 ad gangen og det kunne godt lade sig gøre, så der er vel næppe noget i vejen med billederne vil jeg mene.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-09-16 10:41

Citat
så der er vel næppe noget i vejen med billederne vil jeg mene.

Det må der da være, når du kun kan sende 2, tvivler på at alle dine mail adresser fejler ved upload af billeder.

Det kunne være du har navngivet dem med forbudte ord? eller de ikke vil godkende fil formatet.

Prøv om du kan lægge dem på peecee,dk, bare for at teste.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 05-09-16 11:34

Har nu prøvet at sende gamle billeder som der aldrig har været problemer med at sende og resultatet er det samme så problemet er ikke billederne, men ligge andet steds.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-09-16 11:37

Hvad er størrelsen på de billeder, du forsøger at sende?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 05-09-16 11:44

Ved hjælp af dette link kan du sende 30 GB billeder, de ligger blot i "Skyen" i en uges tid, hvor du eller den du sender dem til, så har mulighed for at hente dem...

http://dk.filemail.com/

Ganske genialt og gratis...

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 05-09-16 11:45

Omkring 200 KB, så det kommer slet ikke i nærheden af den begrænsning som der er hos Webspeed
eller YouSee som det hedder i dag, måske ligger det i den ændring der fornylig skete hvor TDC ligger under YouSee, men så skulle jo også andre have problemet.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 05-09-16 12:16

marken 84
Jo tak der er også flere andre steder jeg kan lægge billeder op, men det løser ikke fejlen jeg har med med mine mails kontoer og sandsynligvis ligger fejlen på PC,en eller kan det være det irriterende Windows 10!. Det er kommet efter den sidste store opjustering fra Windows

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 300 point
Dato : 05-09-16 17:24

Citat
Har nu prøvet at sende gamle billeder som der aldrig har været problemer med at sende og resultatet er det samme så problemet er ikke billederne, men ligge andet steds.

Det lyder sgu mærkeligt, tvivler på at der ret mange der har oplevet dit problem.
Et forsøg kunne gå ud på at du prøvede med PC i fejlsikret tilstand/ luk for sikkerheden, selv smed jeg Win10 ud til højre en måneds tid efter den kom på gaden, den er efter min mening for ´utæt´ og vil gerne samle oplysninger om brugeren, samt visse programmer virker ikke efter hensigten = hvilket andre her inde også efter hånden begynder at finde ud af.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 05-09-16 19:26

Du har fuldstædig ret med hensyn til Windows 10 og for den sags skyld også Windows 8, de ændringer som er sket kan jeg godt undvære og min opfattelse er at det hele går ud på at vide mere om os forbrugere det samme gælder Google. Faktisk var jeg godt tilfreds med Windows XP.

De billeder jeg tager med min mobil ryger direkte op på en Google server så alle kan tilgå dem, det har jeg fået standset, håber jeg.

Da ingen andre tilsyneladende har problemer med at sende billeder med deres mail, vil jeg stoppe tråden her og sende billeder fra min gamle Notebook med Windows XP.

Måske går det i orden af sig selv på et eller andet tidspunkt.

Tak til alle der har forsøgt med gode råd og jeg sender point til mig-selv.

Godkendelse af svar
Fra : Otnob

Dato : 05-09-16 19:27

Tak for svaret mig-selv.