/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Kritik/kommentarer til min hjemmeside
Fra : superhelt007
Vist : 501 gange
20 point
Dato : 30-08-16 15:30

Hej alle på Kandu. Jeg har følgende hjemmeside http://xn--billigeforbrugsln-orb.dk/ hvor funktionen er at tilbyde prissammenligning for lån på nettet - primært forbrugslån. Jeg er interesseret i at modtage noget feedback på hjemmesiden som jeg kan tage videre. I må meget gerne indskyde med ting som foreslag til ændringer i design, funktioner som bør tilføjes, mangel på info osv. Alt er velkomment.

Vi er et forholdsvist lille team, mod nogle meget store "drenge" på markedet. Derfor er det vigtigt at vi er bedst for netop den målgruppe vi prøver at ramme. Vi vil gerne forsøge fortsat at holde hele hjemmesidedesignet enkelt og overskueligt - Ikke for meget rodet information etc.

Mvh

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 30-08-16 15:58

Interessant hjemmeside og min umiddelbare opfattelse er at den er dejlig enkel og overskuelig, hvis man skulle have behov at udnytte mulighederne.
Normalt er reklame ikke velkommen i dette forum og det vil du sikkert få at vide.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-16 16:55

Som altid begynder vi ved begyndelsen:

1.) Valderer (X-)HTML koden på siden korrekt?

https://validator.w3.org/nu/?doc=http%3A%2F%2Fxn--billigeforbrugsln-orb.dk%2F

Næeh...

2.) ..hvad så med CSS formateringen af samme?

https://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fbilligeforbrugslån.dk%2F&profile=css3&usermedium=all&warning=1&vextwarning=&lang=en

Hmmm... dem kan man så ikke få valideret.

Hvad så med et tilfældig udvalgt CSS link fra kildekoden:

https://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fbilligeforbrugslån.dk%2Fwp-content%2Fplugins%2Fdw-question-answer-pro%2Ftemplates%2Fassets%2Fcss%2Fstyle.css&profile=css3&usermedium=all&warning=1&vextwarning=&lang=en

..heller ikke?

Nå, men et hurtigt linkcheck på W3.org går da hæderligt ..kun et par ACCESS forbidden naturligvis, men linkene fortæller mig samtidig at det er Santander Bank ( https://www.santanderconsumer.dk/ ) som står bag jeres lille 'business'.

Så:

Citat
..lille team, mod nogle meget store "drenge" på markedet.

*LOL*
Den må I længere ud på landet med
..med mindre i 'bare' er et kontraktansat team i IT-regi? For så er min vurdering nemlig:
Der er rum for forbedringer!
Happy coding...
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-16 17:02

Ok. Jeg trækker lige den der med Santander Bank tilbage. Dette har jeg ikke belæg for

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-16 17:09

Det er naturligvis http://moorecredit.com/da som ejer foretagendet. (..siger I selv nederst på siden under Kontakt: http://billigeforbrugslån.dk/kontakt-os )

Altså ..Summa-Summarum: Otnob har ret, når han mistænker indlæget for skjult reklame.

Dét er som sagt; IKKE velanset her på sitet !!!

KANU.DK handler om bruger til bruger hjælp og videndeling ...ikke selvpromovering!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-16 17:17

superhelt007 ->

En hvilken som helst virksomhed kan 'undskylde' sig med dette i et forsøg på opmærksomhed:

Citat
Derfor er det vigtigt at vi er bedst for netop den målgruppe vi prøver at ramme. Vi vil gerne forsøge fortsat at holde hele hjemmesidedesignet enkelt og overskueligt - Ikke for meget rodet information etc.

JEG formen i dit spørgsmål virker temmelig påtaget i denne forbindelse:

Citat
Jeg har følgende hjemmeside..

Jeg er interesseret i at modtage noget feedback på hjemmesiden som jeg kan tage videre.

..og fortsætter med VI formen:

Citat
Vi er et forholdsvist...

Det hænger ikke sammen.

Jeg tror ikke 'vi' kommer videre?

Over And Out.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-08-16 19:06
Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-08-16 19:11

Domain: billigeforbrugslån.dk
DNS: xn--billigeforbrugsln-orb.dk
Registered: 2015-05-05
Expires: 2017-05-31
Registration period: 1 year
VID: no
Dnssec: Unsigned delegation
Status: Active

Registrant
Handle: MCL95-DK
Name: Moore Credit LTD
Address: Wenlock Road
Postalcode: N1 7GU
City: London
Country: GB
Phone: +44 24855714

Administrator
Handle: MCL95-DK
Name: Moore Credit LTD
Address: Wenlock Road
Postalcode: N1 7GU
City: London
Country: GB
Phone: +44 24855714

Nameservers
Hostname: ns.dandomain.dk
Handle: DA49-DK
Hostname: ns2.dandomain.dk
Handle: DA49-DK
Hostname: ns3.dandomain.dk
Handle: DA49-DK

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-08-16 21:04

Det er jo ikke Dansk det der bliver skrevet.................................Jeg opfatter det som fup og fidus.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-08-16 08:49

Citat
Vi er et forholdsvist lille team, mod nogle meget store "drenge" på markedet. Derfor er det vigtigt at vi er bedst for netop den målgruppe vi prøver at ramme.

Den målgruppe der skal rammes er det stærkt voksende antal af fattige og lavtlønnede som ikke kan låne i deres bank eller bolig når de skal have f.eks. ny fladskærm eller mobiltelefon, der er enorme indtægter i strafrenter, helt op til åop på 700 % for nogens vedkommende.
De store "drenge" er banker og investorer der tjener gode penge stort set risikofrit da renterne dækker lån der ikke kan inddrives.
Det er typisk kvik- og sms-lån med småbeløb som kan fås på et par timer hvor der kun foretages tjek om folk står som dårlige betalere i RKI eller andre steder, ikke om deres betalingsevne som altid foretages når de spørger om lån i egen bank.
Molokyle nævnte Santander, men det er en af de mere seriøse der giver større lån men som også kræver en minimumsindtægt, ikke kun bistandshjælp.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 31-08-16 11:57

Det er en ommer - Bedre held næste gang...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-08-16 14:13

LuffeA -> Santander er en 'lødig' og 'seriøs' partner (..De bruger f.eks. Aqua: Lene Nyström i deres reklamer. Meget genkennelgt finansgeni i verdensklasse, men: Hva' mon dét koster?

http://racethemoney.dk/deltagerne.html
Bare rolig. De ska' nok få pengene hjem igen
... med bl.a. : http://billigeforbrugslån.dk/ og http://moorecredit.com/da ..som helt uforbeholdende kampagnehjælp ..i kampen mod de STORE aktører på banen.
Ps. Hilsen: Molo ...som ikke kan holde sin kæft og vare sin mund
..selvom han lovede at være : Over & Out.
Verden er ALDRIG dét; ..den giver sig ud for at være!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-08-16 14:17

UNDSKYLD ...men jeg er ved at brække mig over markedsføring som denne:
Citat
Hos Santander Consumer Bank synes vi, at nogle ideer er værd at føre ud i livet. Derfor støtter vi Lene i Race the Money, når hun kæmper for at vinde så mange penge som muligt til sin ide om at oprette en dyreklinik på Roskilde Dyreinternat i samarbejde med Dyrenes Beskyttelse.

AD ..hvor ulækkert (BRÆK & BULLSHIDO Smiley !)
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-08-16 14:26

Med ovenstående mener jeg:

Havde det mon ikke været en bedre idé at give pengene DIREKTE til Dyrenes Beskyttelse?

Hvorfor skal pengene fra Santander Bank mon liiiige en tur omkring Aqua Lene og andre kendisser, Konkurrencer, Internet, Reklameindustrien og Den 'kreative' Klasse?
Det bliver der næppe flere penge til dyrene af?
..eller Santander's alm. låne-kunder.
*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-08-16 20:00

Utroligt så meget bræk der lukkes ud, find lige ud af hvor der udleveres bræk-poser, og få et par kasse-fulde!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 01-09-16 10:03

Citat
Ps. Hilsen: Molo ...som ikke kan holde sin kæft og vare sin mund
..selvom han lovede at være : Over & Out.
Verden er ALDRIG dét; ..den giver sig ud for at være!

NEJ FORHÅBENTLIG IKKE

Kommentar
Fra : superhelt007

Dato : 02-09-16 14:46

Hej alle, tak for de mange svar;

Modsat manges formodninger herinde, var indlægget ikke et forsøg på skjult reklame. Det ser jeg desuden ej belæg for at det skulle være.

- Ønsket var at få nogle enkelte kommentarer til specielt det visuelle layout på siden. Jeg kan forstå at branchen med forbrugslån, minilån osv. bringer en række Kandu brugeres sind i kog.
Det er dog værd at forstå, at vores hjemmeside tilbyder en platform, hvor der er mulighed for at sammenligne disse mange "hurtige" lån med hinanden, så man rent faktisk kommer hjem med den bedste løsning ift. ens privatøkonomi - og IKKE vælger det første der dukker op efter ens søgninger på nettet, uden at vurdere om der mon findes et bedre alternativ. Og nej, vi er på ingen måder ejet af Santander Consumer Bank. Men selvfølgelig er låneselskabet inkluderet i listen, da den gerne skal give et komplet billede af markedet for lån på nettet her i Danmark.

Vi konkurrerer med en række andre lånesammenligningssites på nettet. Det er de "store drenge" som jeg henviste til i mit oprindelige indlæg. For at vinde markedsandele skal vi selvfølgelig kunne differentiere os fra hvad de tilbyder. Dette forsøger vi at gøre, ved at tilbyde et meget enkelt og ligetil layout. Jeg er helt ny til Kandu, men fik siden henvist fra en bekendt. Derfor kender jeg heller ikke helt til systemet med pointgivning osv. Formålet var blot at få nogle udefra til at kommentere/kritisere måden vi har valgt at designe hjemmesiden på for de besøgende. Om den er for enkel/kompleks, hvor der er plads til forbedringer mm.

Mvh

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 20 point
Dato : 02-09-16 20:18

Jeg er enig med Otnob, dejlig enkel og overskuelig.
Dog er jeg mindre begejstret for sider, hvor der skal scrolles ned ned og ned. Jeg ville stoppe efter det blå, og
lave et klik eller menu med Forbrugslån og gøre teksten mere spændende med billeder, der kunne passe ind til jeres fine tekst.

Ex. https://www.dreamstime.com/stock-photo-couple-dreaming-house-car-eps-illustration-who-illustration-contains-transparency-effect-transparency-effect-used-image35590860

http://nemfinans.dk/fordele-ulemper-ved-forbrugslaan/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-09-16 23:33

Kigger man på og sammenligner:

Ejeren : http://moorecredit.com/da

..og 'eleven': http://billigeforbrugslån.dk

...springer det i mine EDB øjne; at sidstnævnte gør sig bedre på mobile enheder.

Ellers har jeg svært ved at se den store forskel på indholdet.

Jeg tænker umiddelbart: Er det en prøve-ballon?

Jeg ved for lidt om lån, lånemuligheder, lovgivning på området osv. (Jeg har aldrig haft råd til at låne), så en bedømmelse af brugervenlighed i den forbindelse kan jeg ikke tage stilling til.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-09-16 23:39

Ps.

Af sammenlignelige sites finder jeg personligt, at det bedste bud på et sådant er noget i retning af:

1.) http://www.edbpriser.dk
2.) http://www.download.dk

Sidstnævnte finder jeg personligt er det klart mest overskuelige på trods af de mange 'valg' på siden.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : superhelt007

Dato : 13-09-16 14:02

Tak for svaret katekismus.

Og tak for de mange andre indlæg som kom på spørgsmålet. Forslagene er taget til efterretning!