/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sprog
Fra : okjk
Vist : 367 gange
100 point
Dato : 26-08-16 15:51

Bruger Windows 10 og edge browser alternativt Chrome. På en bestemt hjemmeside - geocaching.com kan man vælge sproget - jeg vælger dansk men den husker ikke dette især ikke på edge nogen der kan sige hvor jeg evt. skal gøre et eller andet for ikke hele tiden at skulle vælge sprog.
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 26-08-16 16:16

Valg på netsider gemmes i cookies, og hvis geocatching ikke lægger det valg i en cookie på din computer, huskes det ikke.
Muligvis er Edge opsat til at slette cookies, nå browseren lukkes, og så er det ligegyldigt, hvad siden gør. Så er der heller ikke noget, der huskes.
Prøv at gå ind i indstillinger og se, hvad der slettes, når du lukker.
Jeg står med en mobil lige nu, så jeg kan ikke lige på stående fod guide dig til det præcise sted.

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 26-08-16 16:28

Ok - kigger lidt på det - og ser om der skulle komme yderligere hjælp

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 26-08-16 17:43

Når jeg åbner geocaching er den på dansk, det er vel ikke fordi dit system er dansk/engelsk?

Hva' hvis du bruger dette link?
https://www.geocaching.com/play/culture/set?model.SelectedCultureCode=da-DK

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 26-08-16 19:02

Nej mener aldrig jeg har haft noget Engelsk system. Når jeg bruger dit link vises den fint nok på dansk. Problemet har bare været at næste eller næste gang igen jeg kommer ind på siden så er sproget tilbage til Engelsk. Nu prøver jeg lidt med dit link.

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 27-08-16 07:49

Den holder sproget endnu her til morgen så jeg håber det er kommet i orden. Kan desværre ikke sige hvad der gjorde udslaget men lægger point tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : okjk

Dato : 27-08-16 07:50

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-08-16 09:42

velbekomme

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 27-08-16 15:55

Ja så her lørdag kl. 16.00 så er den på Engelsk igen. Aner ikke hvad der foregår ???

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-08-16 16:18

Det var sgu ik' længe det virkede,
har du et eller andet program der rydder op i internet cachen?

Hvis du har er det måske det der sletter referencen til url!

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 27-08-16 20:36

Jeg har jo Ccleaner - men det er sat til at skulle beholde cookies fra fx facebook og den omtalte side og andre der synes jeg det virker ok.