/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Kompressor lyd isolering.
Fra : kai-d
Vist : 317 gange
300 point
Dato : 18-08-16 23:37

Jeg har erhvervet mig en kompressor på 8 liter, skrabet bund mål 58x35 højde 55 cm.
Er der her en god ide til lyd-isolering af en sådan.
Og hvor meget må man isolere den.
Kører kun få minutter og lange pauser.
Mvh. Kai.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 19-08-16 10:01

Sluk for den, når den ikke skal bruges, så behøver du ikke lydisolere den.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 19-08-16 10:34

Jeg har samme problem med en 24 liters der står i et lille rum på 9x9 meter.
Billes forslag er intet værd, for den larmer jo stadig når man bruger den .... :-/

Jeg har tænkt på en lille "kasse" omkring den med rockwool på indersiden, men der er jo stadig hul, hvor man betjener den ligesom den skal kunne komme ud af kassen.
Kommer sådan en kasse til at virke som et højttalekabinet i stedet.???
Lige nu står den på et lydabsorberende gummiunderlag, men jeg synes ikke det har den store virkning

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 19-08-16 10:42

Ja, gu larmer den, når man bruger den, men hvor meget bruger man sådan en "svend"?

Kommentar
Fra : myg

Dato : 19-08-16 11:05

Må hellere lige korrigere "lille rum på 9x9 meter"

Rummet er 3x3 meter altså 9 m2 og er med betongulv ....

Så skulle den ged vist ......

Kommentar
Fra : myg

Dato : 19-08-16 11:07

Bille:
Det er jo meget forskelligt fra person til person, men ofte bruger jeg min rigtig meget - bl.a. med blæsepistolen på, så det her er faktisk et reelt problem for mig - og også for spørgeren går jeg ud fra.
Så har du ingen konstruktive forslag, var det måske bedre at gå en tur

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 19-08-16 12:40

Har selv lige nu luret på flamenko opbevaringskasser fra Jem & Fix så 2 stk, men de går jo nok i smadder.

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 300 point
Dato : 19-08-16 13:20

Det har du sikkert ret i.
Træfiberplader (Troltex el. Troltekt) var sikker en god løsning, men jeg har ikke prøvet.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-08-16 16:37

Det er lidt svært at fjerne det hele, men noget kan gøres med en kasse ned over. Husk at lave hul til ventilatorens indtag (risten på enden af motoren). En god gang skum på indersiden af samme kasse, vil i nogen grad virke vha absorbtionsdæmpning. Og laves kassen af en spånplade eller MDF plade, har disse en densitet der gør at de ikke "spiller med". Flamingo er alt for let og vil have en ringe eller ingen virkning. Flamingo kan heller ikke lide varme (kompressoren og motoren bliver varme). Den med at pakke ind og fore med skum, har stenhøj brugt i årevis til deres skruekompressorer. Men deres støj er så mere højtfrekvent og dermed nemmere at snuppe med absorbtion. En hobbykompressor har normalt en to-polet maskine og vil derfor have stempelslag på ca 100 Hz.

Godkendelse af svar
Fra : kai-d

Dato : 21-08-16 07:21

Tak for svaret myg.
God ide prøver det.
Mvh.
Kai.