/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Gode og dårlige oplevelser
Fra : svendgiversen
Vist : 577 gange
115 point
Dato : 17-08-16 11:50

Lige kommet hjem fra Belgien og Alsace vil vi lige videregive vore erfaringer fra en god rejse.

Vi boede først i Brugge, en by vi kan anbefale, nordens Venedig,
hvor vi både kørte med hestevogn og sejlede på kanalerne.
Vi boede også fint på Hotel Martins Brugge til 129 € per nat for dobbeltværelse.
Et fint hotel vi også kan anbefale men lidt svært at finde med ensrettede gader.
Brugge er iøvrigt kendt for sin gode øl og udsøgt chokolade.

Næste stop var en henrivende bjergby i Vogeserne, som vi fandt via Risskov Bilferie:
La petite Piere som vi varmt kan anbefale til 117 € per nat for dobbeltværelse.

Disse to stop for at min kones lillebror ikke skulle køre helt til vort mål,
vinbyen Equesheim på en dag. Her har jeg boet før hos Frau Bombenger
3, rue des Trois Pierres, til kun 55 € per nat, ikke hotel men privat og hyggeligt.
Vi kørte på "rue de vins", vinvejen dertil, en fantastisk oplevelse.

Og så den mindre gode oplevelse på hjemturen,
jeg havde booket i Weinheim i Tyskland på grund af navnet, på hotel Gruener Baum,
men ak, det lå på en gågade, uden parkering og der var byfest, alt optaget.
85 € per nat, men uden morgenmad og ekstra omkostning i parkerings kælder langt væk.

Og for at det kan blive et spørgsmål, kan man tilbyder et hotel på en gågade
uden at oplyse at der ikke er parkerings muligheder?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-08-16 13:48

Citat
kan man tilbyder et hotel på en gågade
uden at oplyse at der ikke er parkerings muligheder?

Det kan man vel godt, eller er den ikke indlysende (gågade) hvis der var parkering oplyste de sikkert heller ikke om pris osv

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-08-16 14:27

Der står kun: Hauptstr. 114, Weinheim
ingen oplysninger om at det er gågade.

Booket gennem HOTEL INFO, som vi ikke mere vil benytte.

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 115 point
Dato : 17-08-16 14:36

De skriver, de ligger lige midt i byen, og på billederne er der heller ingen biler foran hotellet:

http://ristorante-ferrarese.de/pages/hotel-gruener-baum/willkommen-im-hotel-gruener-baum.php

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-08-16 18:28

Godt fundet Bille, det skulle jeg havde tjekket inden jeg bookede,
men det havde nok ikke hjulpet.

Hotellet er i dag slet ikke i dag i den tilstand der loves her,
værelserne er OK, men serveringen og modtagelsen nedenfor er under al kritik.

Efter at vi havde kørt rundt i flere timer måtte vi parkere i et underjordisk anlæg,
og gå hen til hotellet. Senere hentede vi, ikke vore kufferter, men kun vore toilet sager.
Og da der ikke, trods den høje pris, var morgenmad med, afstod vi fra den.

Betjeningen er nu overladt til udlændinge, der der dårligt taler tysk,
og da vi klagede, ringede en af dem til ejeren, som ikke undskyldte,
men sagde at han ikke kunne gøre for at byfesten havde beslaglagt alle parkeringspladser.

Aldrig mere Gruener Baum.
Om booking firmaet HOTEL INFO vender jeg måske tilbage.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-08-16 20:38

Gør som vi.
http://www.happydays.nu/dk/
http://www.booking.com/index.da.html?label=gen173nr-1BCAEoggJCAlhYSDNiBW5vcmVmaD2IAQGYAQa4AQjIAQzYAQHoAQGoAgM;sid=cf8522dfd75841c48ee3238f2be62621;dcid=12;sb_price_type=total&
Jeg har endnu ikke været utilfreds................men jeg undersøger altid om der er parkering og hvad det koster.

Ps. Jeg tager min sammenklappelige palleløfter med og skaffer på den måde en parkeringsplads.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-08-16 11:15

Tak for svaret Bille1948.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 18-08-16 11:38

Tak for point