/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Er kammerateri et problem hos dig?
Fra : boyelauritzen
Vist : 297 gange
200 point
Dato : 11-08-16 12:10

Folketinget/regeringen har fået magten mod at sikre ordnede forhold for landets borgere NB1.

"Ville psykopater" – som nævnt i ”Det ordentlige menneske” skrevet af Henrik Jensen - belaster samfundets borgere til - og over bristepunktet, uden at politikerne griber om ondets rod, der er at "Ville psykopater" begunstiges pga. Kammerateri = Korruption institutioner/grupper imellem – og på bekostning af ”Det ordentlige menneske” NB2.

Når Folketinget opretter undersøgelser og nedlægger dem igen, før konklusionen er færdig, kan jeg kun læse det som at ”Folketinget” ikke ønsker, at lære af sine fejl, ønsker ikke at blive klogere ... NB3, NB4.

NB 1. Pagten med den enevældige konge kan overføres direkte til den demokratisk valgte regering: ”… en kontrakt mellem borgerne, der overdrager al magt til Regeringen, mod at regeringen sikre ordnede forhold for borgerne.

”Borgerne opgiver deres autonomi for at undslippe naturtilstanden, hvor livet ifølge Hobbes var kendetegnet ved alles kamp mod alle – og derfor brutalt og kort.” og som læst på https://da.wikipedia.org/wiki/Enevælde

NB 2. Kammerateri er skadeligt som korruption er min egen konklusion på manglende konklusion i debatbogen "Det ordentlige mennesker" af Henrik Jensen. Kammerateri = korruption blot institutioner/grupper imellem.

NB 3. Folketinget bør – gå foran med det gode eksempel – og rydde op i kammerateriet i Folketinget, før folketinget kan bede om oprydning i resten af landets institutioner, etat og EU.

NB 4. At kammerateri (korruption) florere i Folketing ses af sager som: Offentlighedsloven, Salg af DONG aktier til skattely, Håndtering af finanskrisen, Landbrugsreformen 2014-2020, …

Jeg læser i BT at Valdemar Slot har svært ved at drive en lønsom forretning – og som jeg forstår det - , pga. kammerateri mellem fredning myndigheder, BYFO, Skat, … der tilsammen forhindre effektiv drift af slottet og det for at ”bevare kultur arven”.
Men hvis man forhindre, at ejere kan tjene pengene til vedligehold, må slottet forfalde.

-Fugt problemer i grundmuren – der nedbryder træværk - må ikke standses pga. fredningsmyndighederne.
-Myndigheds krav forhindre en lønsom skakt/elevator mellem køkken i kælder og slottes sale sale, så det også er lønsomt for køkkenet at servere mad for gæster på slottet …
-   …

https://www.flickr.com/photos/28886776@N02/28622557910/in/dateposted/

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-08-16 18:04

Det er Kultuarvsstyrelsen der bestemmer hvad man må lave på fredede bygninger, og en elevator er et for stort indgreb, der r nu tit en lille rebtrukket elevator inde i de gamle slotte, men de er for små til personer.
Hvis det er fredede lejligheder inde i byerne hvor gamle skillevægge er ved at dratte sammen SKAL de laves som oprindelig, altså af rå brædder beklædt med rør og pudset, et nyt badeværelse skal naturligvis fugtsikres efter nyeste love, men det skal også foregå under skarp overvågning.
I princippet kan man jo godt fugtsikre en gammel grundmur udvendigt med dræn og beklædning under terræn så det ikke ses..........og indvendig skifte tømmeret der så kan holde 500 år mere, men sidstnævnte er bekosteligt.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 12-08-16 12:36

Citat
Er kammerateri et problem hos dig?
Nej...

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 200 point
Dato : 12-08-16 13:21

Kammerateriet i den offentlige forvaltning og politik kan vi ikke gøre en skid ved alligevel uanset hvem vi stemmer på eller fylder medierne med klager, brok og velbegrundede velskrevne artikler fra privatpersoner.
Ikke engang fuldt oplagte sager som indrømmes danner præcedens, de dækker sig konstant under retten til ikke at udtale sig
Sager i store private firmaer der har væsentlig indflydelse i vores daglige liv kan godt resultere i at firmaet bliver mast til mos hvorefter der ruller hoveder........uden pension, men det sker yderst sjældent i det offentlige.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 13-08-16 07:55

Når du - LuffeA - skriver:

"Kammerateriet i den offentlige forvaltning og politik kan vi ikke gøre en skid ved alligevel uanset hvem vi stemmer på ..."

Ja - kammerateri kan ikke afskaffes, men skal vedholdende bekæmpes.

Og politikerne vil bekæmpe det, hvis de får "sat stolen for døren".

Godkendelse af svar
Fra : boyelauritzen

Dato : 07-10-16 07:35

Tak for svaret LuffeA.