/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
?? Sove syge..
Fra : mig-selv
Vist : 453 gange
100 point
Dato : 01-08-16 23:44

Ved ikke om links virker uden at være logget ind?

Men nogen der har oplevet lignende en fisk der bare lægger sig ned og sover...se klippet, det er den blå/hvide til venstre:
http://www.dropbox.com/s/s1xzc76o14sx3kl/Sove%20syg%20-%20fisk.mp4?dl=0
https://www.dropbox.com/s/s1xzc76o14sx3kl/Sove%20syg%20-%20fisk.mp4?dl=0

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-08-16 23:48

NB det er ikke trick foto - selv har jeg aldrig oplevet den opførelse i akvarie, jeg har set katte/ hunde/ fugle der skvatter om og er i live 2 sekunder efter..
Hvad sker der..

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-08-16 01:31

Ciklider har mærkelige ideer.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 02-08-16 09:49

Nu kan jeg jo ikke se, om fisken reelt sover, men for mig ser det nærmere ud til, at være en fisk der ikke er helt rask, måske gammel.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-08-16 14:44

Fiske er klart syg, men hvilken sygdom? det må være noget i hjernen/nerver.
Den er ikke mere end 1 år og skulle gerne blive ældre og størrem den er ikke helt udfarvet endnu, den skulle gerne tabe nuværende farver og blive blå.
Det er en blå art af denne:
http://denlillecichlide.dk/index.php/produkt/labidochromis-caeruleus-golden-special/

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 100 point
Dato : 03-08-16 16:02

Citat
Den er ikke mere end 1 år og skulle gerne blive ældre og større

Alder og sygdom/død hænger ikke altid sammen, hverken hos mennesker eller dyr.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 09-08-16 22:43

Tak for svaret Troldepige.

Havde samme (næsten) problem med mine Blå Akara for et stykke tid siden, som jeg også skrev om her inde, og de har alle fået tørret orm/ Tubifex. så igen osv - hold sig til dåsemad der er GODKENDT og under kontrol.

Sygdommen kender jeg ikke, men ikke noget man ser hver dag.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 09-08-16 23:04

De tørrede tubifex er vel også købt på dåse, så de burde jo også være godkendt.

Men hvis du har en mistanke om, at det er tubifex'en der giver problemerne, så er der ikke andet at gøre end, at undgå tubifex og se, om problemet vender tilbage.

Held og lykke med det.