/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opdateringer.
Fra : Mosebaek
Vist : 504 gange
200 point
Dato : 01-08-16 21:27

Win 7.

Jeg har haft Windows opdateringer slået fra, i to mdr., fordi jeg var træt af det anmassende Win10.
Nu har jeg startet det igen, og den står og søger efter opdateringer, til Win7.

Kan nogen fortælle hvor længe sådan en søgning ca. vil vare.

Og kan man uden gene, arbejde på maskinen, mens det står på. Tak

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-08-16 21:45

Ja. Du kan arbejde videre...

..men tjek lige hvad Micro-Blød har lagt ind på din maskine, medens du takkede NEJ !!!

..og hvordan du fjerner det igen:

http://www.infoworld.com/article/2983777/microsoft-windows/how-to-clean-the-windows-10-crapware-off-your-windows-7-or-81-pc.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-08-16 22:05

Sidst tog det min ´7´r 10 minutter at finde knap 100 opdateringer = som ikke er installeret, og der imellem var næsten samtlige sprogpakker...

Du kan jo ændre på måden? du ser efter nyt, opdater med det samme/ søg efter/ hent og vent.
Min er ikke aktiveret som skrevet.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-08-16 22:51

Tak for svar.
Molo`s link, går jeg nok først ombord i, i morgen. Er ikke stiv i engelsk, og den virker lidt langhåret.

Kan se på startknappen, at der er kommet noget der hedder "Sticky Notes". Det er vist også noget fra Win10. Også dette tror jeg skal fjernes. Har ikke åbnet det.
Citat
Sidst tog det min ´7´r 10 minutter

Øhh..menes der 7 timer ??

Foreløbig lader jeg søgningen køre i nat. Så må vi se i morgen.

Tak for nu. M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-08-16 23:27
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-08-16 23:28

Næ, bare min Win7 der var hurtig = tog 10 minutter

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 02-08-16 07:10

Tjaehh... jeg gætter på at mosebaek's opdateringer inkluderer forberedelse af installation af Win10.

Se om ikke installations forberedelserne allerede ligger i mappen: "$Windows.~BT"

Der ligger sikkert 4.7 GB. Windows 10 Preload ..og hygger sig. Det kan godt tage lidt tid at hente knap 5 GB, så derfor er dine opdateringer måske liiiiiiiiiiidt lang tid om at blive hentet ned mosebaek

..og de filer er ikke liiiiige sådan at slippe af med igen, men her er en vejledning til hvorledes det gøres vha. COMMAND prompten Windows:

Citat
// go inside that folder:
cd /d "C:\$Windows.~BT"

// take over ownership
takeown /f *.* /R /D Y

// (go for coffee, takes a minute)
// grant full rights to everyone
icacls *.* /grant Everyone:(OI)(CI)F /T

// (coffee?)
// and all other subfolders, just be careful with use of *, naturally.
rmdir Sources /s /q

// actually, I got a few errors with rmdir. Things went smoother
// with this Unix-like ´rm´ executable in your path,
// coming from unxutils.sf.net
rm -r -f *

// after all has been wiped, also remove the parent dir

C:\$Windows.~BT>cd ..
C:\>rmdir "$Windows.~BT"

// checking...
C:\>dir /A:DHS
Volume in drive C is Windows
Volume Serial Number is ####-####

Directory of C:\

15/07/2015 19:15 <DIR> $Recycle.Bin
30/07/2015 16:39 <DIR> Boot
04/08/2015 08:35 <DIR> Config.Msi
14/07/2009 07:08 <JUNCTION> Documents and Settings [C:\Users]
01/11/2012 09:35 <JUNCTION> Dokumente und Einstellungen [C:\Users]
01/11/2012 09:35 <JUNCTION> Programme [C:\Program Files]
04/08/2015 08:35 <DIR> System Volume Information
0 File(s) 0 bytes
7 Dir(s) ########### bytes free

Kilde: http://superuser.com/questions/886098/what-is-the-windows-bt-folder

..men det er ulige nemmere at installere GWX:

http://www.majorgeeks.com/mg/get/gwx_control_panel,1.html

NB. Ovenstående link henter automatisk installationen til GWX ...efterfølgende skal du køre *.exe filen for at installere GWX. Så kan du bede programmet om at fjerne Win10 preinstallationsfilerne.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-08-16 09:53

Jeg sidder vist i suppedasen.

Win10 opdateringer ligger allerede på komputeren. Har fundet mappen "$WINDOWS BT"

Er lidt bange for "GWX control panel". Får en advarsel fra AVG.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-08-16 10:44

Det lyder vældig nem med linket http://www.majorgeeks.com/mg/get/gwx_control_panel,1.html

Men jeg ender i en masse analyser og "Reimage", som der kræves $ for. Det gider jeg ikke.

Det ender nok med, jeg overgiver mig til Win10. Ser ikke andet udvej. Satans

Hvordan ruller jeg så tilbage, til Win7 ??

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-08-16 11:24

Mosebæk - lyt nu lidt til molo og installer den GWX
Den bør kunne klare dine problemer.

Hent den og installer den
start gwx
lav et billede med klippeværktøjet
Læg det op på peecee.dk
Så kan vi fortælle dig hvad du skal gøre.................................. lidt ad gangen.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-08-16 12:19

http://peecee.dk/upload/view/461062

Viser det noget. Er bange for jeg misforstår noget af det engelske.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-08-16 20:52

Hvis ikke du forstår engelsk? Så når vi ikke langt!

Dit skærmbillede på peecee.dk viser i hvert faldt, at du skal vælge [NO] ..der hvor der står [YES]

..og der hvor der står PREVENT længere nede klikker du også disse options (= muligheder).

..men Eyvind har sikkert mere tålmodighed end jeg. Der er temligt meget blandt mine øren for øjeblikket (...min lillebror er for nyligt død af et hjerteinfakt ..54 år ..han skal bisættes torsdag.)

Sorry ...men min tid er knap. Jeg har også mine 80 årige forældre at passe på.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-08-16 22:38

Må jeg kondolere molokyle. Alt for tidligt at dø.

Vi mistede vores kromand, her for en måneds tid siden. 53 år. Hjernesvulst. Alt for tidligt

I sådan en situation, er en skide komputer nul og niks.

Jeg skal nu nok få det løst. Lidt skole engelsk kan jeg nu godt. Men fag udtryk kniber det med.
Men jeg oversætter en hel del.

Håber du vender tilbage igen Molo. Når du er kommet lidt over denne triste "oplevelse".

Vh. M.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 03-08-16 10:57

@Molokyle, kondolere

@Mosebaek, så må vi andre hoppe til.

Ud fra billedet siger den Win10 ikke er downloadet, og da vi nu er i Aug. er Win10 opgradering gratis jo "stoppet" for Almindelige personer.

Måske din windows update cache bare er gået i ged, dette kan løses ved at slette den og la den checke alt op igen.
GWX Control Panel har en knap til dette "Click to Clear Windows Update Cache ......"
efter dette skal maskinen ganstartes, og næste Windows Update check vil ofte tag nogle timer.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-08-16 12:27

Citat
@Mosebaek, så må vi andre hoppe til.

Tak for indlæg, JegErHer. Jeg vil prøve din mulighed. Men er jo ikke så hurtigt i vendingen. 73 års slid, i øverste etage, sløver jo lidt. Så det varer nok lidt, inden i hører fra mig igen.
Også fordi konen bruger bærbar, ind imellem. Selv sidder jeg ved XP`en nu. Det virker bare.

Jeg kigger også på denne: https://support.microsoft.com/da-dk/kb/2730071

I går fandt jeg denne mappe: $WINDOWS~ BT
Mener det er / var Win10 filer. Den er væk nu, Mener deer positivt.

Men trist for Molo. Alt for tidligt, med "et hul" i ens familie.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-08-16 14:28

Molo - kondolerer....................

Mosebæk - jeg ser det også som, at der ikke er hentet noget. Så du er vist sluppet for den win 10.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-08-16 18:25

Nu har jeg lavet noget, som måske nok er en del-løsning. Men som jeg, indtil videre er godt tilfreds med.
Jeg har gennemsøgt hele systemet (skjulte filer), uden at se spor af $WINDOWS~ BT. Den er væk.
Jeg har genstartet flere gange, uden der er sket noget. Har slået aut. opdateringer til igen.

I går og i dag, har jeg modtaget 17 opdateringer, uden 10`eren har været imellem. Den ligger dog stadig, i oversigten. Får ikke mulighed for at fjerne, eller skjule. Har ligget der siden 25-5-16. Så jeg tror ikke den bliver vakt til live.

Derfor tror jeg, jeg lader det blive ved dette. Win7 kører fint, uden gene. Skulle der senere, gå koks i det, ta`r jeg det tunge skyts frem, i form af jeres tip og links.

Så jeg er foreløbig en mand. Jeg var jo ellers lige ved at gå over til fjenden, i form af denne:
http://www.aldi.dk/aldi_notebook_173_48_5_4883_22623.html

Men det var konen ikke helt med på. Så jeg kaldte det så bare, "et fornuftig forslag". For ikke at tabe ansigt.

M.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-08-16 15:59

Tak for svaret molokyle. Og denne gang, får du bægeret fyldt. ***** Ærlig fortjent.

Det ser måske ud, som om jeg negligerer dine tip og links. Det gør jeg nu ikke. Har studeret og vurderet dem. Men kan mindre tiltag gøre det, prøver jeg det i første omgang. Jeg er af den mening, at jeg prøver med de letteste løsninger først.......altså det der er lettest for mig.

Og jeg kan jo altid vende tilbage til dine forslag. Foreløbig kører det bare.

Vh. M. Nu nyklippet.