/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Brugerkonti Win 10
Fra : ThomasCSR
Vist : 332 gange
300 point
Dato : 22-07-16 22:13

Af en eller anden grund har jeg pludselig fået oprettet mig med 2 brugerkonti, én med og én uden password. De har begge admin-rettighed.
Nu kan jeg ikke slette den, der ikke har password. Logger jeg ind på den, er der helt tomt.
Jeg vil rigtig gerne af med den igen, da jeg ikke kan få autologon, når der er mere end en bruger.
Jeg håber, der er nogen, der har en ide (for jeg skriger, hvis jeg skal til at bygge maskinen op fra scratch)

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 300 point
Dato : 23-07-16 08:15
Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 23-07-16 08:21

Begge konti har adm-rettighed, så jeg kan desværre ikke bruge den vejledning.
Jeg får "sjovt nok" mulighed for at slette den konto, jeg har opbygget med filer og apps, men ikke den, der på mystisk vis er dukket op og som er hel tom.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 23-07-16 09:05

Så fandt jeg nok engang svaret selv. Undskyld.
Hvis man kører lusrmgr.msc og under brugere finder den konto, man vil af med, kan man bare klikke på den og deaktivere den.
Jeg tror ikke, at den slettes helt, men den bliver usynlig, og dukker ikke op som loginmulighed.
Håber, at andre kan bruge dette.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-07-16 14:38

Kan du så ikke lige lægge den på som et tip. (jeg er ikke selv superbruger)

Forslag:

Overskrift:
Win 10 brugerkonto.

Og så fortæl om dit problem og din løsning.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 24-07-16 09:16

du kan ikke slette aktiv bruger, med andre ord du skal logge på med den bruger du vil beholde, også med dens admin adgang slette den anden.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 24-07-16 09:22

Til JegErHer:
Det var netop det, der var problemet. Den konto jeg ville slette, kunne ikke slettes, selv om jeg var log ind på den anden. Jeg fik kun mulighed for at tilføje password eller ændre navn.
Den anden vej rundt, kunne jeg godt slette, men det var ikke den konto, jeg ville slette.
Derfor omvejen.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 25-07-16 08:54

Underligt det er normalt kun aktiv og system accounts man ikke kan slette den vej, via lusrmgr.msc bliver der ikke ryddet op i registry og files, kan ses i C:\Users (Brugere) at den slettede brugers filer ligger der endnu.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 25-07-16 08:59
Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 25-07-16 09:01

Det er ikke det. Det kan ikke bruges i dette tilfælde.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 25-07-16 09:03

Det fremgår også af første svar i denne tråd.

Godkendelse af svar
Fra : ThomasCSR

Dato : 25-07-16 09:04

Tak for svaret Stouenberg.
Du får pointene for at svare først

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 25-07-16 09:54

- håber du finder en løsning Thomas. God sommer