/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Geninstallere bookmarks i Firefox
Fra : Oldboston
Vist : 319 gange
100 point
Dato : 18-07-16 14:46

Efter en opdatering af Firefox er der blevet ryddet grundigt ud i alle mine bogmærker m. v., og jeg har en helt frisk Firefox-browser uden den mindste stump af mine personlige indstillinger.
Jeg kan finde alle mine gamle i et antal filer, der ligger i en mappe på skrivebordet; mappens navn er "Gamle Firefox-data". Mit problem er nu, hvordan skal jeg bære mig ad med at få anbragt mine indstillinger, bogmærker etc. rigtigt igen, så jeg fortsat kan bruge mine bogmærker og alle de andre tilføjelser m. v., som er lagt ind i tidens løb.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 18-07-16 14:56

Bruger du ikke Mozillas eget backup program? Det ville værer så nemt med det:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-mozbackup.php

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 18-07-16 15:10

Anyway, jo, det er faktisk i forbindelse med geninstalleringen af Moz. Firefox, at der automatisk er dannet en mappe på mit skrivebord, som indeholder alle de nødvendige bogmærker m. v. Mit problem er altså ikke, at jeg ikke har gemt bogmærkerne. Det har jeg. Problemet er, hvad jeg nu skal gøre med den mappe, der ligger på skrivebordet under titlen "Gamle Firefox-data". Den indeholder 90 mapper, 528 filer. Men hvordan får jeg "taget hul" på mappen, så alle de mange gode funktioner kan komme tilbage på plads igen.
Tak for det gode link, du har givet mig. ,Jeg har læst det, men kan ikke helt forstå indholdet, og desuden tror jeg som sagt, at jeg allerede har de nødvendige data liggende; mangler kun viden om, hvordan jeg kan udnytte dem? Har du mon et svar på det...helst med dine egne ord, for du skriver forståeligt.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 18-07-16 15:20

Firefox skriver selv på sine hjælpesider følgende, men hvordan kan jeg bruge det?

Bemærk: Din gamle Firefox-profil blive placeret på dit skrivebord i en mappe med navnet "Gamle Firefox-data". Hvis gendannelse af standardindstillingerne ikke løste dit problem, kan du gendanne nogle af de data, der ikke blev gemt, ved at kopiere filer til den nyoprettede profil. Hvis du ikke længere har brug for mappen, bør du slette den, da den indeholder følsomme oplysning

Jeg vil så gerne følge denne procedure, men hvordan? Hvad er en profil, og hvor findes den?

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 18-07-16 15:36

Du kan kun bruge MozBackup hvis du har programmet installeret og brugt til backup.
Den anden mulighed du søger er noget indviklet, men måske kommer der en der lige har dette på rygraden.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 18-07-16 16:35

Ved ikke om det kan være til nogen hjælp, men gamle data burde indeholde dine bogmærker.
Prøv at klikke på Bogmærker og på Organiser bogmærker, i det lille vindue som åbner skal du klikke på Funktioner, gå lidt ned og klik på Gendan og så bladre dig frem til den mappe på skrivebordet som indeholder de gamle data,

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-16 16:36

Under Funktioner kan du også vælge at hente Bogmærker fra en anden browser

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 19-07-16 06:03

Tak for svaret o.v.n.. Dit svar løste problemet med det samme. Også tak til anyway for konstruktivt forslag.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-07-16 00:03

Godt du fik dine Bogmærker på plads igen, god sommer