/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Grønning familie fra Nordjylland
Fra : svendgiversen
Vist : 1195 gange
177 point
Dato : 11-07-16 20:20

Vi har besøg af Lars Grønning, der arbejder sammen med min kones søn Jens.
Selv om hans far er pensioneret skolelærer, har han aldrig forsket i sin Grønning familie:

Erik Nyborg Grønning fra Aalborg, gift med Lissi Pedersen.

Hans far Harald Grønning, født 23 november 1910 i Thisted omegn, oder?
gift med Karen Nyborg Terkildsen

Lissis forældre:
Herman Chr. Pedersen og Ellen Inger Marie Lundtoft Pedersen

Hvem kan med disse oplysninger finde Grønning familien??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-07-16 20:30

oder skal være Odder, Harald Grønning er måske født i Odder?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-07-16 21:03
Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-07-16 21:19

Hej Svend,

Du kan jo selv

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-07-16 21:53

Nej, jeg kan ikke uden hjælp, og jeg har ikke fundet Harald Grønning født i Odder?
men helt sikker begravet i Aabybro.

Vor gæst har nu igen ringet til sin gamle far, og lidt nye oplysninger:

Farfar Harald Grønnings far hed : Agnus Alfred Andersen Grønning,
vist fra omkring Brønderslev, og dem er der næppe mange af?

Haralds kone Karen Nyborg Terkelsen havde en far Chr. Nyborg Terkelsen.

Og på mor Lissi siden: Ellen Enger Marie Pedersen havde en far:
Otto Pedersen Lundtoft Schrøder, det er der vist heller ikke andre der hedder?

Jeg har anbefalet vore dygtige slægtsforskere her på kandu over for Lars Grønning...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-07-16 23:26
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-07-16 15:54

Tak, Godt fundet.

Det må være ham, Eriks farfar, Lars 'oldefar, med forældre.
Så har vi da lidt mere end den kloge far lærer Erik kunne huske...

Født 1885 i Foldby, hvor er mon det? og så må vi også kunne finde hvor Harald er født??

Men lidt svært når kandu hele tiden er nede...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-07-16 16:12
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-07-16 16:23

Viborg, Hids, Svostrup, Alling Skougaard Mark, Et Huus, 155, FT-1860, C5315

Navn:

Alder:

Civilstand:

Stilling i husstanden:

Erhverv:

Fødested:

Anders Pedersen 62 gift Huusfader, har Jord Grønning S., Vib. Amt
Ane Nielsdatter 52 gift Hans Kone Høiberg S., [Viborg] Amt
Anders Andersen 18 ugift [hans søn] Her i Sog.
Johan Frederik Andersen 8 ugift [hans søn] [heri Sognet]

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-07-16 16:53

Viborg, Nørre, Grønning, Øster Grønning, , 1, FT-1801, B8217

Navn:

Alder:

Civilstand:

Stilling i husstanden:

Erhverv:

Fødested:

Peder Andersen 46 Gift Mand Huusmand med Jord
Karen Pedersdatter 37 Gift Hans Kone
Peder Pedersen 7 Deres Børn
Anders Pedersen 3 Deres Børn

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-07-16 18:10

Hvis dette er rigtigt, er Lars ´Grønning familie nu ført tilbage til ca. 1755
og de stammer fra Øst Salling, kun en snes kilometer fra min hjemby Skals.

Jeg har tidligere været glad for kandu, også bare som dokumentation for fundne aner,
men sådan som kandu opfører sig nu, opgiver jeg at bruge kandu til slægtsforskning.

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 177 point
Dato : 13-07-16 15:22

fra myheritaga
på Agnus Alfred Andersen
https://www.myheritage.dk/names/agnus_gr%C3%B8nning
senta

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-07-16 16:20

Jeg har tolket det, som at jeg skulle stoppe?

https://www.geni.com/people/Ane-Kirstine-Jensen/6000000030824120317

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-07-16 16:31
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-07-16 16:50

Nej bare fortsæt, jeg sender det hele til Lars Grønning...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-07-16 17:23

Også tak til dig senta,

jeg når ikke at hente dig som slægts forsker med ligegyldige points,
og overvejer at skifte, væk fra kandu, måske til MyHeritage?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-07-16 17:30

Jeg har forsøgt at sende til Lars Grønning:
lgrønning@yahoo.dk
men har fået fejlmeddelelse.

Lars har givet mig sin Email
Lgrønning@yAHoo.dk

Er der nogen der kan se, hvad der er galt?

Er det ikke ligegyldigt med store/små bogstaver
og selv undgår jeg æ, ø og å i mail adresser??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-07-16 17:53

svendgiversen, har Lars Grønning givet dig tilladelse til, at du må offentliggøre hans emailadresse her på kandu?

Citat
overvejer at skifte, væk fra kandu, måske til MyHeritage?

God ide

Citat
Også tak til dig senta,

jeg når ikke at hente dig som slægts forsker med ligegyldige points

Hvorfor skulle du også det, når point nu er så ligegyldige? Jeg tror nu ikke, at point er så ligegyldige for dig, som du giver udtryk for.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-07-16 18:17

Tak ans for din sædvanlige store hjælpsomhed,
her med at finde en usædvanlig Grønning familie,
hvor nulevende ikke ved hvor de stammer fra,
og hvad skulle det skade Lars at du nu kender hans forkerte Email.

Måske kan andre, mere positive slægts forskere, finde længere tilbage end:

Fra 1801:

Peder Andersen 46 Gift Mand Huusmand med Jord
Karen Pedersdatter 37 Gift Hans Kone
Peder Pedersen 7 Deres Børn
Anders Pedersen 3 Deres Børn

Og så er der jo også moderens Lissi familie, og Nyborg Terkelsen familien,
udfordrende opgaver for en dygtig slægts forsker, der ikke kun vil kritisere.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-07-16 19:31

Hvad siger fejlmeddelelsen?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-07-16 19:35

Delivery to the following recipient failed permanently:

lgrønning@yahoo.dk

Technical details of permanent failure:
local-part of envelope RCPT address contains utf8 but remote server did not offer SMTPUTF8

----- Original message -----

DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed;
d=gmail.com; s=20120113;
h=mime-version:from:date:message-id:subject:to;
bh=CKOakKkx9GJ5tENDTUUqwfFz2M5bdQjo2vZlc51/ogI=;
b=Jl0PrrxHWYHh7nqJI1/lA+RiPAnFztoKilNXAgnalWKRGTp0ZQXMZzRqc0DfxBPT2x
lUIGL2Rwy+16W7IY6r0nYrejZODfxbiMSoIJIXKSmKKlYwiAW1lHI1W03PSPk7Yjn0u1
42LuOJhcROhrFblPMWZNdrK79hwTE8OgS3/8WOW62EwAyw0E9Y/lSNiD97g0kinCT3qv
sh01GAzaMZLFNn+Pb5CBis3QSBJDSJD4sG//YSXDhsfazWGGeKHs4wQ8AL/C786NA7uC
mI/BXRN0XFkqS2et6yhOf0LNZERSX3y/r56Nj5gLmZoOCJ5MG3Vi1XiHIoLLCGYR7LeY
5MAA==
X-Google-DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed;
d=1e100.net; s=20130820;
h=x-gm-message-state:mime-version:from:date:message-id:subject:to;
bh=CKOakKkx9GJ5tENDTUUqwfFz2M5bdQjo2vZlc51/ogI=;
b=k+l4zjA53Exh2cbVCSJY87zDbbK0Jo2usuqASndYxhJfMeo5/6WaiY90Lop65wt/D3
L72jLaje1L4FmZcdGCVWFIsPdRj49LhcukOABKr0bdJCSu+X7m2NN//ZLjOuVo4i0duF
guQTchw0Z1ZhTS/bYcaeHKGprFTU5jx0FaADehlPjmATm/M5sriTojw70Cp7Vjrerm3D
V+Ke2Hk9znLMeTTTt9CxpU0PPJihwMABtmWvqf2AjxCNYBAHiscZV90mFqJQw88pfKp6
XfyO/px1dvYUNC0/TRSJDsN5eSd640yj95JOM0DhUTF/Bk7VNV9Y5nAi49V80fiigd7S
j6QA==
X-Gm-Message-State: ALyK8tLV1dV957OJNlSQbuXbvQD7NzgdXoNySUZnGzTrs1iccsAPemrO5my/MCPKUd8McI4uuXO1fhvYb3kBxw==
X-Received: by 10.129.148.1 with SMTP id l1mr6314227ywg.31.1468416265957; Wed,
13 Jul 2016 06:24:25 -0700 (PDT)
MIME-Version: 1.0
Received: by 10.83.44.75 with HTTP; Wed, 13 Jul 2016 06:24:25 -0700 (PDT)
From: Svend Giversen <svend.giversen@gmail.com>
Date: Wed, 13 Jul 2016 15:24:25 +0200
Message-ID: <CAAoZYWEvNV=juz0c6HDrBFhKnbmXXkSDftEwxW6Ak=Dkkb+KOw@mail.gmail.com>
Subject: Grønning familie
To: lgrønning@yahoo.dk
Content-Type: multipart/alternative; boundary=94eb2c07b8f8ea36a30537844d34

Klik her for at svare eller videresende
3,38 GB (22 %) af 15 GB er brugt
Administrer
Vilkår - Privatliv
Seneste kontoaktivitet: for 9 minutter siden
Detaljer
Personer (2)
Mail Delivery Subsystem
Føj til cirkler

Vis detaljer

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 13-07-16 19:39

Den siger, at den ikke kan lide "ø".

Kommentar
Fra : senta

Dato : 13-07-16 19:55

Samtlige personer i husstanden

Aalborg, Kær, Nørresundby Købstad, Nørresundby Købstad, 4, 783, FT-1916, D2882
Navn:    Alder:    Civilstand:       Stilling i husstanden:       Erhverv:       Fødested:
Magnus Ejner Olsen    3/2-1889    Gift    Husfader    Portør
Karen Margrethe Olsen    21/10-1887    Gift    Husmoder
Udøbt Pige    28/1-1916    Ugift    Barn
Anine Thomine Olsen    24/12-1896    Ugift    Slægtning    Husgerning
Otto Vilhelm Pedersen    28/5-1888    Gift    Husfader    Skræddersvend
Annia Johanne Marie Pedersen    2/10-1890    Gift    Husmoder
Rejmar Lundtoft Pedersen    3/6-1911    Ugift    Barn
Ellen Lundtoft Pedersen    11/4-1915    Ugift    Barn

senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-07-16 19:56

Men nu skal vi jo ikke hænge os i forkerte E mails,
Lars arbejder hele ugen sammen med min kones søn Jens,
nu på Sjælland, hvor de også laver kornsiloer for "fattige" bønder.

Når han kommer hjem sidst på ugen vil jeg ringe til ham,
og bede ham sende et mail til: svend.giversen@gmail.com

Mærkeligt nok kan jeg finde ham med 3-4 telefon numre på Krak,
han er på ingen måde anonym. Og det ønsker han sikkert heller ikke med Emails.

Så kan jeg returnere alt det I har fundet om Grønning familien til ham.

Ikke alle er bange for at oplyse deres E mail, slet ikke her på kandu, og...
Fortrød, glem det.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 13-07-16 20:00
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-07-16 20:01

Ja,
Hvis du udskifter ø med et o?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 13-07-16 20:02

eller oe?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-07-16 11:14

Jeg beder om et mail fra Lars sidst på ugen
og jeg må jo ikke røbe hans rigtige Email her på kandu.

Og der kommer jo stadig nye slægtninge, nu også på spinne siden.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-07-16 11:22

Jeg har nu talt med Lars og han har sendt sit rigtige Email

Ud over den direkte Grønning linie som vi har fundet,
er han også interesseret i sin mors Lissi familie,
især hans morfar Herman Chr. Pedersen, som blev kaldt Bølle Herman.

For at Lars kan læse alt dette vi har fundet vil dette spørgsmål stå åbent en uges tid,
og for at det ikke bliver for langt vil jeg spørge om Herman i et nyt spørgsmål.

Lars, hvis du når frem til dette, hvor blev din morfar Herman født og hvor levede han?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-07-16 20:39

svendgiversen, jeg vidste, at du ville blive sur på mig, men hvorfor skriver du

Citat
Ikke alle er bange for at oplyse deres E mail, slet ikke her på kandu, og...

Kandu er ikke et lukket forum. Alle og enhver kan klikke sig ind på kandu, læse samtlige åbne spørgsmål og læse det, der er skrevet i tip uden at være bruger.

Du kan jo selv prøve uden at være logget ind som bruger. Det er ikke alle, der er så "åben" som du er, de fleste vil gerne have deres privatliv i fred.
At opgive sin/andres e-mailadresse indbyder til at blive hacket

svendgiversen, mit råd er velment, tænk dig om.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-07-16 21:41

Tak ans,

men meget usandsynligt at nogen skulle hacke Lars,
her i kandu og under slægtsforskning.

Hvorfor og hvordan hacke? Og med hvilket formål??

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-08-16 11:07

Tak for svaret senta.

Lars er ikke kommet tilbage, så vi stopper her.