/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mailkontoer i Outlook 2016
Fra : ppk
Vist : 1325 gange
500 point
Dato : 10-07-16 16:20

Hej

Er begyndt at bruge Outlook 2016

Jeg har 3 mail adresser, hvoraf de 2 ender på *.123dk.dk og den sidste hedder *.mkpost.dk som ligger på en ONE.COM mailserver.

Når jeg læser mine mails, fra 123dk.dk har jeg mulighed for at slette mine mail, som så ligger i mappen SLETTET POST hvorfra man kan tømme mappen.

Men når jeg læser mails fra mkpost.dk og vil slette mailen, så kommer denne besked Handlingen kan ikke udføres, fordi objektet er blevet slettet !

Så tænkte jeg hvis nu jeg trak de læste mails over i mappen DRAFTS, så kunne jeg måske derfra slette dem ! men nej !!!!!! beskeden var den samme

Skal lige bemærke at mapperne SENDT POST og SLETTET POST slet IKKE eksisterer under indbakken for mkpost.dk

Er der nogle gode tips til hvordan man kan fjerne disse mails ?????

For de ligger vel og fylder på harddisken

PPK

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-07-16 17:52

De fylder ikke på DIN HD, men hos udbyderen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-07-16 18:47

Citat
Skal lige bemærke at mapperne SENDT POST og SLETTET POST slet IKKE eksisterer under indbakken for mkpost.dk

De ligger på one.dk (eller burde gøre det) - det kan være du har opsat dit mailprogram forkert,
For mange år siden havde jeg også ONE og havde også problemer med mails fra dem, men det er sikkert lavet om mange gange siden.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 10-07-16 22:30

Bille1948
Okay, så langt så godt men det er da alligevel irriterende at de ligger i DRAFT og IKKE kan fjernes

mig-selv
Ja, det gør de også indtil jeg selv sletter dem
Hvad tænker du lige på, når du skriver at mailprogrammet er sat forkert op ?

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 10-07-16 22:31

SORRY det er ikke i DRAFT mappen men i TRASH mappen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-07-16 01:23

Udbyderen har ikke ubegrænset plads, jeg har plads til godt 1000 mails eller 250 mb hos YouSee, jeg var faktisk inde for at rydde op forleden idet jeg opdagede at mit mailprogram ikke havde slettet alle hvilket jeg opdagede ved et tilfældigt besøg på webmail.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-07-16 11:04

Er TRASH ikke det samme som papirkurv?

Det hedder en konto flere konti, ligesom en ko flere køer.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-07-16 14:48

Man kan sætte mailkonti op i outlook så man bare ser kopier af mail hos udbyderen, eller så man tager dem ned og samtidig sletter hos udbyderen.
for dett meste- menikke altid -er det sådan at pop3 konti tages ned og slettes hos udbyder samtidig.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 11-07-16 18:02

LuffeA

Jeg har været på udbydernes side og slettet unødvendige mails
Og for mit vedkommende ser det IKKE ud til at Outlook sletter mails hos udbyderen.
men selv om jeg med jævne mellemrum sletter hos udbyder, kan min Outlook jo stadig have over 3.000 mails liggende, så problemerne kommer jo når jeg så skal luge ud i gamle mails der

transor

Kan se at de to 123dk.dk konti bruger POP/SMTP
Og mkpost.dk bruger IMAP/SMTP

Så om det er derfor jeg ikke kan fjerne mailsne i TRASH ved jeg så ikke

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-07-16 18:40

POP henter mails hjem til computeren og kan sættes til at gemme en kopi på mailserveren ellers er mail væk fra serveren når de er hentet. POP mails gemmes lokal på din computer

IMAP synkroniserer direkte med mailserveren, de mapper og mails du ser i Outlook programmet er nøjagtig som du ser din mail konto når du logger på din konto med en browser

Drafts kaldes på dansk Kladder og er ikke sende mail som er gemt indtil du skriver færdig og sender, Drafts er ikke papirkurven

Jeg har ingen problemer med at tømme papirkurven i Thunderbird programmet, mine konti er sat op til IMAP, når jeg har tømt papirkurven i programmet så er papirkurven også tømt på serveren

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-07-16 18:42

Det var IKKE drafts jeg men var papirkurven, men TRASH

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 500 point
Dato : 12-07-16 22:28

Citat
Er TRASH ikke det samme som papirkurv?

Åbenbart ikke.
Der kan ?? måske opstå 1 eller flere problemer hen ad vejen, hvis du samtidig har en ´moppedreng´ der også skal læse/slette og ? synkronisere dine mails (frem og tilbage med det hele) - har det problem med Google, man sletter på den ene ´genstand´ og de dukker stadig op på alt andet.

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 20-07-16 22:49

Tak for svaret mig-selv.