/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Pansermalle albino
Fra : mig-selv
Vist : 392 gange
50 point
Dato : 05-07-16 22:42

Har en trio Albino maller/ 1 han/ 2hunner:
https://www.google.dk/search?q=ancistrus+maller+albino&espv=2&biw=1280&bih=591&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwic2N6_lt3NAhWG0xQKHftmBE4Q_AUIBigB
Har set min han 1 gang de sidste par måneder, troede han var røget ud af haveslangen/ vandpumpe filter ved et vandskifte, men den ligger bare i skjul - hele tiden, samt damerne er ikke særligt aktive.
Og jeg kan ikke se unger af dem - samt de plejer at være ´dag aktive´.

Mine Krebensis, har lige lagt æg i en eller flere huler og jager alt og ALT.

Men hvofor pokker ? gemmer de sig, de plejer ellers at drille de andre bundfisk, så de bliver tosset..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-07-16 22:44

Skal lige nævne at de bliver ca 10cm afhængig af føde osv, og bliver ikke til de helt store ´monstre´..

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-07-16 08:45

Hmmm, det første jeg tænker når/hvis fiskene er mere sløve end sædvanlig, det er luft.
Har de lige så meget luft som de plejer?

Jeg ved ikke meget om maller, men jeg kan se, at min mors plecostomus opholder sig rigtig meget bag filteret, man skal virkelig drille ham for at få ham til at flytte sig.
Men der er rift om den plads, labeoerne og pragtsmerlingerne vil også gerne have den.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-07-16 13:11

De går ikke rundt og gisper, kan dårligt se de bevæger gællerne.

Mon det kan være fordi han er blevet ´voksen´ da de var til at se, havde han intet skæg - sidst lignede han en skægabe.
Og de var altid at finde, når der var fodringstid med alge tabletter.

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 50 point
Dato : 07-07-16 13:22

Citat
Mon det kan være fordi han er blevet ´voksen´ da de var til at se, havde han intet skæg - sidst lignede han en skægabe.

Det er da ikke utænkeligt, at han er blevet voksen, og er faldet lidt til ro.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 12-07-16 22:35

Citat
Tak for svaret Troldepige.

Da det jo er bundfisk osv, så står mine Krebensis med XXX antal unger, og de vil ikke have noget i nærheden, når ungerne skal på ´børnehave-tur´, og de 2 fisk har taget godt beslag på baljen for tiden, men det går nok over.

Skie fisk.
https://www.youtube.com/watch?v=AjMb_ti60pw

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-07-16 22:39

Held og lykke med dem.