/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Lån på trods af RKI
Fra : begga
Vist : 550 gange
100 point
Dato : 04-07-16 18:35

Hej
er der nogen , der ved om det kan lade sig gøre at låne penge selvom man er registreret i RKI?
Mvh. Begga

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-07-16 18:47

Ja sikkert til skyhøje renter - så du ikke kommer ud af det igen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-07-16 18:51

Er det i egen bank eller?
Her kan du låne hurtige ´dyre´ penge de fleste kræver du ikke er i RKI eller 2 underskrifter:
https://moneybanker.dk/kviklaan/

Kommentar
Fra : begga

Dato : 04-07-16 19:12

Hejigen
Hvis nogen gerne vil hjælpe er det så oakya at gøre i eprivate beskeder, da jeg ikke ønsker at fortælle om minøkonomi offentligt her?

Kommentar
Fra : begga

Dato : 04-07-16 19:13

Men jeg har virkelig brug for et par gode råd, så jeg vil være meget taknemmelig hvis nogen har lyst til at komme med et par af dem.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-07-16 19:16

Der er jo en grund til at RKI er "opfundet".

Der er et "bolværk" mod dårlige betalere, der ikke evner at styre deres egen økonomi.

Kommentar
Fra : begga

Dato : 04-07-16 19:26

@Bille1948: Tak for at du deltager. Hvis du har viden om økonomi og lyst itl at hjælpe sender jeg dig gerne en privat besked.

Kommentar
Fra : begga

Dato : 04-07-16 19:37

@mig-selv: Jeg har skrevet en privatbesked til dig.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 100 point
Dato : 04-07-16 20:02

Der er flere muligheder for gratis rådgivning, fælles for dem er at der ikke følger penge med, kun nye aftaler med kreditorer hvor det kræves at en ny aftale om nedsatte afdrag og renter skal holdes 100%, ellers ryger forliget og den gamle dyre fatale træder i kraft..........og så kan fremmede øjne tit få øje på udgifter der uden besvær kan sættes ned, men folk skal være ærlige omkring det hele, vi har set lidt uhyggelige ting på "Luksusfælden"

Forbrugerrådet har en tjeneste i de 3 største byer hvor de bruger frivillig arbejdskraft som bankpersonale og revisorer, men der er lang ventetid.
Folk på kontanthjælp kan i 70 af landets kommuner få hjælp.
Nogle boligselskaber er også begyndt, det er aktuelt da mange er i fare for at blive sat ud under det nye kontanthjælpsloft

Kommentar
Fra : begga

Dato : 04-07-16 20:23

@LuffeA: Tak fro svaret. Jeg har skrevet en privat besked til dig.

Godkendelse af svar
Fra : begga

Dato : 11-07-16 19:45

Tak for svaret LuffeA.

Kommentar
Fra : apethy

Dato : 02-11-17 09:31

Hej Begga.

Du har mulighed for at læse mere omkring dine lånemuligheder hos <a href="https://www.mikonomi.dk/laan-penge">Mikonomi.

Der er også en blog sektion, hvor du har mulighed for at læse mere om lån trods RKI.

Fortsat god dag.

Kommentar
Fra : apethy

Dato : 02-11-17 09:40

https://www.mikonomi.dk/penge/laan-penge

Her har du mulighed for at låne penge. Der er også en blogsektion hvor du kan læse mere om hvordan du låner trods RKI.

Kommentar
Fra : laantildig

Dato : 12-09-18 22:00

Hvis det stadig er relevant kan du på www.laantildig.dk finde relevant information om dette emne.

Du kan også lave direkte sammenligning af diverse lån og finde det lån der evt. vil være bedst for dig og din situation.