/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Outlook contra Windows live mail.
Fra : EiHaBr
Vist : 369 gange
300 point
Dato : 01-07-16 09:14

Kender nogen begge programmer.
Nu bliver vi anbefalet/tvungen til at skifte til Outlook mail program.
Hvad med den program kan den det samme som Live mail.
Kan man lave masser af mapper, lade den hente mail fra forskellige mail adresser og steder som live mail kan. Min live mail styrer alle mail adresser det virker rigtig godt, samt kalender bruger jeg også som vi har sykroniseret til at kunne hentes på alle vores pcér og tlf. ipads.

Kort sagt er Outlook lige så god til alt det.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 01-07-16 09:34

Tilføjelse til ovenstående.

Jeg har læst om den tidligere tråd.
Hvad er så bedst Thunderbird eller Outlook, det er måske kun en smagssag, kan de det samme. Er der indbygget kalender i dem begge, syntes jeg ikke jeg kan se.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-07-16 10:10

Hvis det er windows 10 så er den gratis Thunderbird så absolut at foretrække.
Skal du have en rigtig outlook mailprogram......................skal du købe det.

Selv bruger jeg www.google.dk webmail og logger ind med min gmail.
Mine andre mailadresser kører med på google webmail

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-07-16 11:46

Microsoft har har og har haft adskillige helt forskellige mailprogrammer, som de har kaldt noget med outlook. Mest kendt er outlook light, som fulgte med tidligere windows vrsioner, live mail er noget af samme skuffe ed et navneskift.

Det kan ikke sammenlignes med rigtigt outlook, som hører til officpakken, menkun er med i de dyre udgaver.
Outlook alene koster mellem 1500 kr og 2000,men så kan det også alt hvad du kan ønske dig.

outlook 2010 virker fint med windows 10. Måske kan du få denne udgave "antikvarisk" til en rimelig pris.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-07-16 12:14

Angående Thunderbird: Der er ikke indbygget kalender i Thunderbird men der er en gratis tilføjelse som hedder Lightning sammen er det lignende Windows Live Mail
https://www.mozilla.org/da/thunderbird/
https://addons.mozilla.org/da/thunderbird/addon/lightning/
kalenderdelen synkroniserer fint med online kalendere

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-07-16 13:48

Hvorfor kan du ikke bare fortsætte med live mail? Det holder da ikke bare op med at virke?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-07-16 13:50
Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 01-07-16 14:08

Fint mange tak for alt jeres viden, nu ved jeg langt mere om emnet.

Mvh Eigil

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-07-16 18:10

Microsoft har ikke gjort det let.
Grunden til at de kalder den nye gratis for Outlook er at den indeholder en kalender, ganske som Office Outlook der enten ligger i Officepakken eller fås som selvstændigt købeprogram.
Det selvstændige købeprogram er smådyrt, nok derfor at det ikke er lagt ind i Office Home som er en mindre pakken end kontorpakken.............der er en prøveversion på nye computere.
Når folk har problemer med Outlook skal man på forummer sprørge dem om det er Office eller den gratis.

De burde blot have opgraderet Live Mail med kalenderen og ladet den beholde navnet.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 01-07-16 19:35

Jeg bruger en bærbar Acer Aspire 17" E1-772g , den er vel 2 - 3 år gammel.
Jeg kører Win 8.1 - Internet Explorer og Win live mail, det kører da fint og hvis jeg ikke behøver at skifte mail program er det da nemmest, den har jeg lært meget om.
Bliver man ikke tvunget til win 10, det kommer vel snart, de skriver jo hele tiden at man skal opdatere til win10. Jeg er godt tilfreds med win 8,1 den er sat op til at virke som en tidligere win. udgave jeg bruger aldrig siderne med fliser/apps eller hvad det nu hedder.
Nå men det var lidt privat pjat.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-07-16 19:40

Hold øje med dine opdateringer så windows ikke smutter win 10 ind ad bagvejen.
Der findes et lille program der kan stoppe win 10 og det bruger jeg selv på en anden computer.

http://www.majorgeeks.com/files/details/gwx_control_panel.html

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-07-16 20:39

Citat
8,1 den er sat op til at virke som en tidligere win. udgave jeg bruger aldrig siderne med fliser/apps eller hvad det nu hedder
.

Nogen af dem kan man ikke undgå, men det er nogtet pjat de har lavet, det er mere brugbart til tablets og telefoner.
Jeg bruger Windows 10 Start på min hvor man kan få Win 7 eller XP look i startmenuen, det koster få dollar, ødelægger intet og er heller ikke med reklamer eller snavs..............jeg har brugt programmer fra firmaet i en årrække.
www.stardock.com

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-07-16 09:05

LuffeA

Der er også denne som er gratis.

http://www.classicshell.net/

Den bruger jeg på nogle af mine harddiske med win 8 / 8.1

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-07-16 16:14

Citat
Der er også denne som er gratis.

Kender den og brugte den på 8.1, nu har jeg blot bestemt mig til ikke være nærig for en snes kroners skyld.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-07-16 18:24

Til dit spørgsmål om Outlook kan det samme som live mail, så jo eller tjah. Du kan sagtens bruge den til det du efterlyser, og jeg bruger den nu i stedet for live mail. Fordelen er også at det er et native win 10 program, og derfor bliver opdateret og forbedret ofte, men det tager lidt tid at fintune den første gang du bruger den.