/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Tændrør
Fra : mig-selv
Vist : 346 gange
100 point
Dato : 30-06-16 23:52

Hvor kan man ? købe/ få de små ´fiduser´ med gevind der altid sidder på tændrørs hætten og som man normalt altid skruer af og smider ud til højre - eller alternativ løsning.

Og ikke flere vittigheder - Please - det er mine have maskiner der mangler dém.

Accepteret svar
Fra : omahexen

Modtaget 100 point
Dato : 01-07-16 08:09

Spørg på et autoværksted,de har bestemt et hav af brugte tændrør.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-07-16 10:26

Hvor mange skal du bruge.
Jeg har fire som ligger sammen fire tændrør som nok hører til en af de biler jeg har smidt ud.
De koster gratis incl. forsendelse.

..........................................Dette er ikke nogen vits.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-07-16 13:23

Citat
Og ikke flere vittigheder - Please - det er mine have maskiner der mangler dém.

Jeg sidder heller ikke, med et svedent grin. Tværtom..... at nogen kan finde på, at snakke tændrør fra biler, til havemaskiner ??? Jeg har nærmest tårer i øjnene. Og tænker du får en psykisk nedtur, hvis du bruger ovenstående "råd".

Er det til B&S motorer (+ mange andre) er tændrørene meget mindre. Og hva`mæ`glødetal?? (Hul i stempel) Køb nogle der passer, i et have/park center. Ellers risikerer du at skulle skifte motoren i stedet.

M.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 01-07-16 14:14

Det er jo ikke tændrørene han skal bruge, med det lille rør med gevind der skruet på dem, sådan forstår jeg da spørgsmålet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-07-16 19:22

Ja - spørgsmålet lyder ---------------------hvor køber man disse:
http://peecee.dk/upload/view/460447

Det er dem jeg vil sende.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-07-16 19:25

Du har helt ret, kj. Jaja, man læser med øjnene, uden at hjernen registrerer det.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-07-16 21:17

Citat
Hvor mange skal du bruge.
Jeg har fire som ligger sammen fire tændrør som nok hører til en af de biler jeg har smidt ud.
De koster gratis incl. forsendelse.

..........................................Dette er ikke nogen vits.

Takker for tilbuddet , men prøver lige den lokale mekker først, så langt tænkte jeg bare ikke i går.

Og det er kun 2 stk jeg skal bruge

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-07-16 21:29

Ok

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-07-16 12:57

Havde ellers lige smidt 4 stk væk fra tidligere på ugen, da bilen fik nye rør.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-07-16 19:19

Du er måske ikke af samler typen som gemmer alting.

De fire dimser jeg viste, ligger ellers i en helt ubrugt pakke med 4 tændrør.
W7DC Bosch Super med CU-electrode.

Men de passer ikke til min Citroén Xantia.

Jeg tror de er beregnet til min gamle Volvo 210 (B18)

De ryger nok ud ved næste oprydning.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-07-16 21:48

Citat
Du er måske ikke af samler typen som gemmer alting.

Nævn mig en ´genstand´ jeg ikke har liggende - gamle eleastik-bånd der er mere møre end en mørbrad - gamle regninger fra år? jo, jeg er SAMLER og har masser af gamle frimærker, men de er sikkert penge værd, jeg har dog fyret op i ovnen med flere kasser af den Engelske dronning.
har også en del gamle pc dele osv, som virker men ikke mange kan bruge på nye maskiner.

Det eneste jeg ikke har (tror jeg) er et Pita brød fra den slags kom til DK.. med mindre det er blevet til ? knækka brot? tror jeg det staves.

På loftet har jeg gamle musefælder der på mystisk vis forsvundet gennem tiden..
Julemanden har jeg kun set, ikke fanget.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-07-16 23:02

Citat
Du er måske ikke af samler typen som gemmer alting.

Hmm.....
Slutsedler fra køb af Lloyd Alexander TS. Fra køb af Renault Dauphine Gordini, og R8.

Selvangivelser fra 1967 og til de blev elektroniske.

Reservedele til Kadett B 1973.

Forrude og autoradioer (6V) m.m. til Ford Taunus V4 P4. Årg. 1965. (Æggeformet baglygter).

Et udpluk af hvad loftet gemmer. Jeg er stavnsbundet her.....bare tanken om rydning af loftet.....får mig til at blive boende.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-07-16 12:05

Ja ja mig-selv..................................hvorfor har du så ikke gemt de vigtige tændrørsdimser.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-07-16 19:12

Citat
gemt de vigtige tændrørsdimser.

Det havde jeg også, de kom i ´pakkerne´ med de gamle rør, men må være trillet ud, for de var der ikke da jeg skulle bruge dem, men kunne låne en minesøger, så finder jeg dem sikkert - plus en masse andet jern.

Jeg fik en lille håndfuld på et værksted, så problemet er løst og de fik tørsten slukket.
Citat
bare tanken om rydning af loftet.....får mig til at blive boende

Frygtelig tanke, kan heller ikke selv overskue en flytning? som til sin tid bliver plejehjem/ kirkegård

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-07-16 19:50

Husk at sætte hætten på før du skruer messingdimserne på.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-07-16 23:21

Citat
Husk at sætte hætten på før du skruer messingdimserne på.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 05-07-16 23:22

Tak for svaret omahexen.