/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
titel på sang ud fra musikvideo beskrive
Fra : Beeagle4
Vist : 169 gange
20 point
Dato : 30-06-16 21:20

Jeg leder efter navnet på en sang.

Kan dog kun huske lidt af dens musikvideo.

Sangens video er meget dyster og en smule "trippy" og er primært i grå toner - meget sort og mørk. Der er blandt andet en kort sekvens hvor der ses en person synke ned i vand.
Hvad jeg husker, så er det i den elektroniske genre. Sangen minder en smule om Trentemøller - Moan

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-06-16 21:31

Citat
kort sekvens hvor der ses en person synke ned i vand

Minder mig om filmen Napola/ Hitlers elite - hvor en dreng fik nok af dén slags mennesker.

Hvis den er ovre i ? tekno-pop er det sikkert en hjemmelavet/ mixet udgave der ligger på tuben og ikke noget der kan købes, især når du nævner farverne.

Det eneste jeg kender til af den slags er den fra Das boot - og den er der mange andre der også har ´pillet´ ved:
https://www.youtube.com/watch?v=WWTqZ9hnHR4

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-06-16 21:32

Napola, for dem der ikke kender fimen:
https://www.youtube.com/watch?v=ZHFN8GMW3LY

Kommentar
Fra : Beeagle4

Dato : 30-06-16 21:39

Sangen var forholdsvis kendt.

Den har sikkert været spillet på P3 og jeg ved da at jeg har set den på fjernsynet. Den er nok en håndfuld år gammel.

Så vidt jeg husker er det danskere der står bag.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-06-16 21:50
Kommentar
Fra : Reset

Dato : 02-07-16 07:04

Kode
Så vidt jeg husker er det danskere der står bag.

Hvad med Forbandede Ungdom. De er lidt dunkle i det. Kender dem egentlig kun for deres sang: "Så vidt jeg husker"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-07-16 13:57

..og du er sikker på at du ikke tænker på Nick Cave & Kylie Minogue - Where The Wild Roses Grow ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Beeagle4

Dato : 03-07-16 17:55

Det er ikke Nick cave eller Forbande ungdom.

Sangen minder meget om

https://www.youtube.com/watch?v=5vkj-t1ytzo.

Der er vistnok 2 danskere som står bag, men den sang som er på nummeret er engelsk :)

Kommentar
Fra : Beeagle4

Dato : 03-07-16 17:56

Det er dog ikke trentemøller som har lavet den må jeg hellere tilføje.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-07-16 18:36

..og det er så heller ikke The ORB ..kan jeg forstå?

Ca. 50 min. inde i playlisten ..og ud?

..eller: Anastasis (Dead can Dance)?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Beeagle4

Dato : 03-07-16 19:09

Desværre nej, det er ingen af de to :(

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-07-16 20:36

Her drukner de hele tiden..

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Beeagle4

Dato : 04-07-16 09:34

Fandt selv sangen.

Tak for alle forsøgene :)

[YOUTUBE]https://www.youtube.com/watch?v=T-HwByfffoY[/YOUTUBE]

Annuller spørgsmålet
Fra : Beeagle4