/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Hvordan tjekkes hvorfra varer sendes?
Fra : cristian2
Vist : 1393 gange
40 point
Dato : 30-06-16 11:31

Jeg skal købe melatonin i udlandet da de er langt billigere end i Danmark. Men de skal helst sendes fra England, da der gælder mere fleksible toldregler for varer der modtages herfra.

Jeg har prøvet at skrive til nedenstående firma om hvor varerne sendes fra, men uden at få svar. Er der nogle der er mere fikse til at afkode på hjemmesiden hvor varerne sendes fra end jeg er?

Tak for hjælpen!

http://da.vitasunn.com/alternative-health/5mg-timed-release-melatonin-100-tablets-by-natrol/

http://da.vitasunn.com/merchant-policy/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-06-16 12:01
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-06-16 12:04

Citat
IP Location   United States - Texas - Austin - Bigcommerce Inc.
ASN   United States AS36351 SOFTLAYER - SoftLayer Technologies Inc., US (registered Dec 12, 2005)

Det er så ikke ensbetydende med at de sender fra US - men mon ikke de gør.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-06-16 12:05
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-06-16 12:15

mig selv, du har ret

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-06-16 12:37

Sjovt, kan ikke oprette bruger på siden,

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-06-16 12:50
Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 30-06-16 15:17

Citat
Biovea sender fra England.
http://www.biovea.com/dk/productlist/results?KW=melatonin&FiltersObject=%7B%22SortValue%22:%7B%7D,%22PageSize%22:%2212%22,%22CompareProducts%22:%5B%5D,%22Brands%22:%7B%7D,%22FormValues%22:%7B%7D,%22PriceRanges%22:%7B%7D,%22Categories%22:%5B%5D,%22objects%22:%5B%5D%7D

Dette site er meget bedre end alle de sider jeg har kigget på - kære Troldepigen - vil du fortælle mig hvordan du fandt frem til den side?

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 40 point
Dato : 30-06-16 15:35

Hmmm, jeg tror jeg fandt den engang hvor jeg søgte efter noget betaine hcl.

Jeg købte også noget et andet sted i Europa (men husker ikke lige nu hvor det var), men da jeg modtog det kunne jeg se, at det var sendt fra DK.
Dengang fandt jeg ud af, at nogen omgås lovgivningen ved, at de har lagre i DK hvorfra varerne sendes.

Jeg søgte efter melatonin hos Apo-rot (Tyskland) tidligere i dag, men de så ikke ud til at have det.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 30-06-16 19:46

Kan kun fortælle, at jeg inden for det seneste 1½ år har købt her uden toldproblemer:

http://www.swansonvitamins.com/swanson-premium-melatonin-3-mg-120-caps

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-06-16 23:44

De påstår at varen sendes fr a EU. Der er så ingen toldafgift. Men da varen er receptpligtig medicin i Danmark, vil den blive beslaglagt, hvis myndigheden opdager det.
Noget andet er at det er yderst uklogt at bruge den slags medicin, som man ikke selv har indsigt nok i , og hvor der ingenkontrol er med renhed og kvalitet.
Husk, at de ikke sælger det for din skyld, men kunfor at tjene penge, og man tjener mest på fup.
det er også mistænkelig at sælgeren gemmer sig så godt. Ærlige folk ville opgive en adresse.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 01-07-16 11:32
Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 01-07-16 11:35

Tak for svaret Troldepige.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 01-07-16 11:49

Velbekomme.