/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Windows Live Mail stopper, hva' så ?
Fra : Troldepige
Vist : 560 gange
200 point
Dato : 30-06-16 00:05

Jeg har fået mails fra outlook, med besked om, at Windows Live Mail stopper ved udgangen af juni i måned (ja, jeg er sent på den).

For lidt tid siden installeredes Windows 10 på min pc, meget mod min vilje, men jeg valgte at give det en chance.

Nu har jeg så prøvet at bruge den mail-app der er "i systemet", det går fint med mine hotmails, men der er problemer med min gamle TDC-mail.
Uanset hvad jeg har prøvet, så bliver der ved med at stå, at den ikke er synkroniseret. Så nu har jeg fjernet den fra mail-appen.

Så vidt jeg kan se skulle det også være muligt at bruge Outlook, men hvor og hvordan?

Jeg føler mig virkelig på vildspor, fatter ikke meget af det, er der en der kan hjælpe mig på vej?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-06-16 00:20

måske hvis du lige tjekker ind her:

https://www.microsoft.com/da-dk/account/default.aspx

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 30-06-16 01:40

Thunderbird er et godt stabilt gratis program til mail, den har en god spamfilter indbygget og den kan bruges til alle mail konti, dog skal gmail ændres så den tillader "usikre apps" af en eller anden mystisk grund ser Google på Thunderbird som usikker, Hotmail, TDC mail og næsten alle andre mailkonti er der ingen problemer med:
https://www.mozilla.org/da/thunderbird/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-06-16 01:43

Thunderbird kan udvides med en kalender tilføjelse:
https://addons.mozilla.org/da/thunderbird/addon/lightning/?src=cb-dl-featured
kalenderen synkronisere fint med en eller flere online kalendere

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-06-16 09:36

Citat
måske hvis du lige tjekker ind her:

https://www.microsoft.com/da-dk/account/default.aspx

Jeg har en microsoft-konto, måtte lave en ny kode til den igår da jeg havde glemt den, og siden har jeg skullet skrive kodeord når jeg vil logge på pc'en. , men det ser jeg på senere.

Når jeg følger dit link kan jeg vælge outlook.com , men det nytter jo ikke noget når programmet ikke er installeret på min pc (eller hvad der nu skal til), og jeg kan ikke umiddelbart se hvordan man bærer sig ad.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-06-16 09:39

Muligheder:
1. Køb et outlook mailprogram
2. Brug den gratis Thunderbird
3. Kør dine mails via Google.dk og log ind med en gmail (evt oprette en gratis gmail)

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-06-16 10:19

Citat
2. Brug den gratis Thunderbird

Er i gang.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-06-16 10:26

Citat
Thunderbird er et godt stabilt gratis program til mail, den har en god spamfilter indbygget og den kan bruges til alle mail konti, dog skal gmail ændres så den tillader "usikre apps" af en eller anden mystisk grund ser Google på Thunderbird som usikker, Hotmail, TDC mail og næsten alle andre mailkonti er der ingen problemer med:
https://www.mozilla.org/da/thunderbird/

Er nu installeret, og det ligner noget jeg godt kan vænne mig til. Tak.

Efter lang tids søgen fandt jeg også ud af, at tilføje flere mailadresser.

Men jeg har nogle spørgsmål.

Jeg er jo vant til, at den senest indkomne mail står øverst, her står den nederst. Kan det ændres?

Jeg startede med, at tilføje min gamle TDC-mail (privat.dk), og da den var sat op undrede jeg mig over, at der kun var: indbakke, sendt og papirkurv.

På de hotmails jeg har tilføjet er der: Indbakke, kladde, sendt, spam og deleted.

Er det fordi der er noget jeg mangler at gøre, eller har gjort forkert?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-06-16 10:28

Jeg kan også se, at i hotmails har den importeret alle sendte mails, i privat.dk har den kun importeret fra den sidste uge.

Kan det ændres nu?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-06-16 10:55

Endnu et spørgsmål.

Jeg er jo vant til, at jeg kan se på mail-ikonet, på proceslinien, når der er kommet mail, det synes jeg ikke, at jeg kan med Thunderbird.

Kan det ændres, så jeg kan se på ikonet når der er nye mails?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-06-16 11:38

Tillykke med din Thunderbird.
OVN er vist den der bruger Thunderbird mest - så han kommer nok og holder dig lidt i hånden.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-06-16 12:41

Jeg vil gerne hjælpe men har meget travlt for tiden så jeg vil gerne vente til efter midnat når der er fyraften og weekend
Min TDC mail (nu hedder den YouSee mail) sletter gamle mail helt automatisk, den ældste mail er et år gammel og jeg har med garanti ikke slettet nogen, prøv at logge ind og se om der er ældre mails som ikke er kommet med:
https://mail.yousee.dk/ brugernavn og kodeord er de samme som til TDC mail
Så vidt jeg husker arbejder Thunderbird sammen med Meddelelser i Windows 10 så hvis ikke du har slået den funktion fra så kommer der et popop vindue og et bip når der er ny mail
Engang for flere år siden havde jeg en sød damestemme som sagde You got mail hver gang der kom en nye mail, stemmen var koblet på Thunderbird på Windows XP, jeg vil se om muligheden for advisering stadig er i Thunderbird, det tror jeg den er.
Måske er det for sent men din konto i Thunderbird er måske sat til at hente mails uden at lade en kopi blive på serveren, det kan ændres hvis den er og måske er det ligegyldig hvis du kun har 1 computer.
Eller du kan sætte en IMAP konto op i for hver af dine mail konti (det vil jeg godt anbefale) det virker lige som når du logger ind med en browser, hvis du sletter eller flytter en mail i Thunderbird så ændres den på mail serveren sådan at ændringen vises på andre computeren også

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-06-16 12:45

Citat
Jeg er jo vant til, at den senest indkomne mail står øverst, her står den nederst. Kan det ændres?
nemt, prøv at klikke øverst lige over den lange række med mails, så ændres datoen til den nyeste, klik 1 gang mere og nu er de ældste som er øverst, du vælger hvilken af mulighederne du ønsker

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-06-16 12:49

Citat
Når jeg følger dit link kan jeg vælge outlook.com , men det nytter jo ikke noget når programmet ikke er installeret på min pc (eller hvad der nu skal til), og jeg kan ikke umiddelbart se hvordan man bærer sig ad.

Det er nu altså æ' så vanskeligt endda, prøv engang at gå ind på dette linl og kig en gang.
Outlook er jo microsofts nye live/hotmail e mail...

https://support.microsoft.com/da-dk/products/microsoft-account

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-06-16 23:04

Citat
så kommer der et popop vindue

Ja, det har jeg opdaget nu, men det forsvinder så hurtigt, at jeg dårligt når at se det. Men det kan jeg nok leve med.

Citat
Jeg vil gerne hjælpe men har meget travlt for tiden så jeg vil gerne vente til efter midnat når der er fyraften og weekend

Det kan sagtens vente, nu har jeg jo fået sat det op så det virker, så kan detaljerne godt vente.

Citat
nemt, prøv at klikke øverst lige over den lange række med mails, så ændres datoen til den nyeste, klik 1 gang mere og nu er de ældste som er øverst, du vælger hvilken af mulighederne du ønsker

Super.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-07-16 22:41

Citat
Jeg startede med, at tilføje min gamle TDC-mail (privat.dk), og da den var sat op undrede jeg mig over, at der kun var: indbakke, sendt og papirkurv.
Jeg har måttet nulstille min Windows 10 på grund af problemer med opdateringer og har ny installeret Thunderbird, nu vises min TDC mail kun med Indbakke og Papirkurv, det må jeg forske lidt i før jeg kan svare om en ny mappe vi selv opretter kan bruges af mailprogrammet eller kun er til flytte mails over i hvis de skal sikres mod sletning. De andre mail konti (Outlook og Yahoo) er sat op som IMAP så der er de samme mapper med det samme indhold som når jeg logger på disse mails i en browser.
Citat
Ja, det har jeg opdaget nu, men det forsvinder så hurtigt, at jeg dårligt når at se det
jeg vil engang inden alt for længe undersøge om der er en funktion i Thunderbird som kan forlænge popop'en med nye meddelelser
Citat
detaljerne godt vente.
spørg efter nogle flere detaljer, måske har jeg et svar eller også vil jeg prøve at finde en måde at løse opgaven på, ikke for din skyld alene men måske kan min Thunderbird sættes op så den virker smartere.
Det er så anden gang jeg forsøger at sende, Kandu logger mig af hver anden minut cirka

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 02-07-16 23:00

Citat
spørg efter nogle flere detaljer,

Tak, det vil jeg gøre efterhånden som de dukker op.

Jeg skulle til at spørge efter søgefunktion i mails, men ville så lige kigge en gang til, og så fandt jeg den sørme.

Jeg har siddet i afdelingsbestyrelsen i vores afdeling et par år, og er for nylig blevet formand, så ind imellem har jeg brugt søgefunktionen til, at finde mails fra boligselskabet og de andre bestyrelsesmedlemmer, derfor irriterede det mig, at jeg ikke kunne finde søgefunktionen. Men i stedet fandt jeg ud af, at man kan give mails mærkater, og det er jeg faktisk blevet glad for. Mails fra selskabet får én farve og mails fra de andre bestyrelsesmedlemmer får en anden farve.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 20-07-16 10:32

Citat
spørg efter nogle flere detaljer, måske har jeg et svar eller også vil jeg prøve at finde en måde at løse opgaven på

Jeg er rendt ind i et lille problem.
Jeg er formand for en afdelingsbestyrelse, vi er fem medlemmer, så jeg har jævnligt brug for, at skrive/videresende til de 4 andre, men jeg kan kun sende til 3 af gangen.

Jeg har set mig omkring i mail-programmet, men jeg har endnu ikke fundet et sted, hvor jeg kan ændre på det. Har du en løsning?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 21-08-16 09:27

Så fandt jeg løsningen på, at sende til mere end 3 modtagere.

Endnu engang må jeg sande, at hvis alt andet glipper, så læs manualen.

Citat
Indtastning af modtagerne

Tast modtagerne ind i de relevante felter øverst i meddelelsen. Når du har skrevet nogle få bogstaver, vil Thunderbird sandsynligvis kunne autofuldføre indtastningen ved at bruge adressebøgernes indhold.

[B]Der vises flere indtastningsfelter til modtagere, når du trykker på tasten Enter[/B].

https://support.mozilla.org/da/kb/angiv-en-eller-flere-modtagere-af-meddelelsen

Godkendelse af svar
Fra : Troldepige

Dato : 27-09-16 10:11

Tak for svaret o.v.n..

Jeg valgte Thunderbird, og er ved at have vænnet mig til det.