/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
ABS
Fra : ejgild01
Vist : 231 gange
300 point
Dato : 29-06-16 13:58

kontrol lampen for ABS bremsen er begyndt at lyse og min mekaniker har sat en håndholdt tester på og den siger ingen fejl ,, er der nogen herinde der har prøvet lignende og hvordan rettede man fejlen
min Bil er en Skoda Fabia

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-06-16 15:02

Det skal værkstedet da klare - hvem ellers

Det er da et dårligt værksted der bare siger "Der er ingen fejl" - det er jo en fejl at lampen lyser!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-06-16 16:57

Havde et lignende problem for ikke længe siden, jeg hævede forhjulet og tog sensoren af og drejede hjulet, satte sensor på igen og drejede hjulet igen og problemet var løst - det var som om at sensoren ikke kunne læse skiven på hjul navet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-06-16 17:01

NB, jeg vidste hvilket hjul der gav problemet - du har så 4 muligheder.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-06-16 19:21

Når bremseklodserne er slidte rammer føleren bremseskiven og lampen lyser.
Den kan starte med at lyse en gang i mellem. (og måske ikke hos mekanikeren)
Nogle systemer har også melding hvis ledningen er knækket eller er lige ved at miste forbindelsen.