/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Uret er væk og Microsoft kræver sin ret!
Fra : sfl17
Vist : 306 gange
25 point
Dato : 27-06-16 20:21

Hej alle

Jeg har to virkelig irriterende, basiske problemer med Windows 8.1 på Lenovo!!!

1) Jeg højreklikkede og fjernede på en eller anden måde uret + dato nede i højre hjørne i proceslinjen forleden. Det kan jeg ikke finde frem til at få derned igen? Har prøvet at åbne selve uret og trække det derned, men forgæves..

2) I samme ombæring prøvede jeg at downloade en Microsoft-app der hed noget med Clock Tile. Den gav ikke andet end et ur, der ikke virkede, som kom ti lat ligge blandt andre apps/tiles i oversigten. Ubrugeligt l... Til gengæld ændrede de ved den lejlighed på min konto til Windows (log-in) så den nu er online ala i Win10!!! Ikke så fedt med nyt log-in, hvor de kan overvåge mig online og bestemme, om jeg skal backes up osv. Vil gerne have den gamle profil tilbage uden Microsoft-profil tilknyttet igen.... anyone??

Tak!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-16 20:52

Prøv at gå tilbage til et tidligere Gendannelsespunkt:

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/restore-refresh-reset-pc

NB: Læs nu det hele grundigt igennem. Ellers kan der hænde 'ulykker', som du sikkert helst vil være foruden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-16 20:57

Ps. :
Citat
Ved en gendannelse af pc'en kan du fortryde ændringer af systemet, du har foretaget for nylig.

..så du skal hverken; Optimere eller Nulstille !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-06-16 03:05

Selv om det ikke er så længe siden jeg havde Windows 8.1 så kan jeg ikke huske om det er i Kontrolpanel eller Indstillinger du skal ændre.
Er der Indstillinger i Windows 8 eller er der "kun" Kontrolpanel
Opret en lokal konto og log ind på den nye konto i stedet for Microsoft kontoen
Hvis du allerede har en anden konto så kan du logge ind på den ved at klikke på kontonavnet på log ind skærmen, hvis du har indstillet så computeren automatisk logger på, så log ud og klik på log ind skærmen der vil den anden konto blive vist og du kan logge ind på den, Windows husker valget så du fremover logger på ikke-Microsoft kontoen.
Lad være med at forsøge at slette Microsoft kontoen, den skal du bruge for at installere nogle vigtige opdateringer og hvis du vil installere nye apps så kommer du ikke udenom at skulle logge på Microsoft kontoen, men du kan bruge den lokale konto til daglig

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-06-16 12:31

Det burde være umuligt, en rigtig systemnørd kan fjerne det i registreringsdatabasen, men det er i princippet ulovligt.
Står uret forkert hvad der kan ske hvis biosbatteriet er nede kan det også drille på nettet, den skal jo snakke samme sprog som serverne.

Jeg ville også bruge en systemgendannelse, men den tager lidt længere tid end i tidligere versioner.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-06-16 13:18

Klik på de 2 små ´korporal´ striber hvor uret lå (udvid menuen) og vælg tilpas/ slå systemikoner til eller fra.