/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
Fornyet bodeling 2½ år efter skilsmisse
Fra : BerndJ
Vist : 507 gange
100 point
Dato : 20-06-16 13:13

Jeg blev skilt den 7. januar 2014. Min ekskone forlod vores fælles hus uden at tage noget med, bortset fra beklædning og nogle småting. Hun var ikke interesseret i bodeling. Hun vil ingen møbler have, og heller ingen andele i huset. Nu, 2½ år efter modtager jeg brev fra hendes advokat med krav om 50 procent af husets friværdi. Vi har været gift i 26 år. - Har min eks krav på det?? Hvordan er jeg stillet? Bør jeg selv tage mig en advokat eller bare se an hvad der sker?

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 110 point
Dato : 20-06-16 13:18

Tag en Advokat - ellers ville jeg mene at det ville være på plads at dele friværdien, når hun intet ville have.
Det kan dog undre mig hvorfor der skulle gå 2½ år før hun fandt ud af dét - måske der kommer flere krav senere = så en Advokat.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-06-16 13:41

Helt enig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-16 14:27

Hun er nok rendt ind i en golddigger.
Så på med en advokat.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-06-16 15:50

Har du det skriftligt? Altså at hun ikke ville have nogen andel af boet?

Og blev I skilt d. 7 jan 2014? Eller blev I separeret den dag?

Man er jo ikke blevet skilt kun fordi den ene part forlader huset. I skal begge to have skrevet under på at I ville skilles. Og så er der det med underskriften på at din ex ikke ville have del i hus eller andet...

Jooh... Se du hellere at få snakket med en advokat... Det kunne godt lyde som om din exkone lige mangler noget kapital til hendes frie liv.. Eller hun har fået en kæreste, der er .......advokat...

Jeg håber at du har gemt alt hvad der findes af papirer fra jeres skilsmisse..

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-06-16 17:22

Tilfældigvis kender jeg en, der forlod sin ægtemand under lignende omstændigheder,
men for over 25 år siden, hun ville heller ikke have noget med, men kan hun også fortryde?

Eller er der en forældes frist, man skal jo gemme regninger i 5 år,
gælder det også de mere personlige, eksempelvis ægteskabs papirer??

Helt klart har du også brug for en advokat.

Har i fælles børn, de arver jo fra jeg begge, så her ingen problemer med evt. bo deling.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 20-06-16 18:18

I den slags spørgsmål er det jo svært at se hvem der er skurken, og hvem man skal holde med.

Derfor er det vel godt man har juridisk bistand.

Helt grundlæggende, kan det jo være din ekskone, vi bør holde mest med...

My the best team win

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 26-06-16 20:32

Tak for svaret mig-selv.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-06-16 20:43

Kan du fortælle lidt om udviklingen? så vi andre også kan blive klogere.