/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Hjælp til gmail
Fra : Sandvad261
Vist : 392 gange
200 point
Dato : 20-06-16 10:22

Jeg er i gang med at skifte internet udbyder, og er så blevet rådet til at skifte til gmail, for jeg har jo i dag en mail.dk adresse.
Jeg har en gmail konto som jeg har oprettet på et tidspunkt. men jeg kan ikke finde ud af at gøre brug af det så jeg kan begynde at ændre min mail adresse til gud og hver mand. og hvordan sætter man sin email op i indstillinger så den aut. bliver medtaget, så når den tid kommer bare kan slette den gamle mailadresse.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-16 10:58

Start en browser
www.google.dk
Login med din gmail adresse
( I browserens indstillinger kan du evt sætte det til startside)
Inde i gmail kan du under indstillinger - konti køre med flere mail adresser af forskellig slags.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-16 19:29

Vil du bruge et mailprogram (i stedet for webmail som www google dk jo er) vil jeg anbefale at hente det gratis Thunderbird.

https://www.mozilla.org/da/thunderbird/

Kandubrugeren OVN ved lidt mere om brugen af Thunderbird.

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 22-06-16 22:08

Eyvind
Jeg har arbejdet på sagen og fundet ud af at jeg vil bruge "gmail " jeg har fået oprettet en mailadresse, og den arbejder jeg nu på at få slettet igen, fordi den var lang og dum.
Men det der med at slette det er ikke noget der er så ligetil.
Hej

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-06-16 11:44

En gmail adresse som ikke bruges står bare og glor.
Du kan sgtens bare oprette en ny og mere handy gmail adresse, og den vil ikke påvirkes af den første du lavede.
Det er rimelig nemt at slette en gmail.

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 23-06-16 12:46

Eyvind
Det er ikke en mail jeg vil ha slettet men den mailadresse jeg først lavede alså adressen

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 23-06-16 16:37

Det er rimelig nemt at slette en gmail adresse.
Og det gøres inde google webmail...........www.google.dk > log in med den google adresse som skal slettes > indstillinger > konti
Her kan adressen slettes

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-06-16 15:04

Citat
Det er ikke en mail jeg vil ha slettet men den mailadresse jeg først lavede alså adressen

Hvorfor slette den, den kan bruges til at modtage mails du ikke ønsker at modtage på andre adresser.
Eller du kan bruge den til at opbevare filer på.
Jeg bruger også dette program (gratis) så får jeg altid besked når der er mail:
http://www.gmailnotifier.se/
Ellers findes der efter hånden mange browser plugins der kan næsten alt.

Godkendelse af svar
Fra : Sandvad261

Dato : 27-06-16 09:23

Tak for svaret Eyvind. Du er bare god.
God vind
Hej