/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Annuleret spørgsmål
Fra : Mosebaek
Vist : 440 gange
100 point
Dato : 17-06-16 18:08

Er spørgsmålet om gammel gæld, annulleret ?? Jeg fik to mails fra Kandu, desangående. Men da jeg ville åbne, var spørgsmålet væk.

Jeg har lagt mærke til, gennem årene, at spørgsmål om hvordan man slipper ud af sin gæld, næsten altid bliver annulleret. Spørgeren bliver fornærmet, hvis man ikke stryger ham med hårene, eller måske starter en indsamling, her på Kandu.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-06-16 19:05

Kan se jeg selv har annulleret et "L" i overskriften.

M.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 17-06-16 19:26

Ja det er annulleret af spørger http://kandu.dk/Spg176369.aspx se nederst...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-06-16 20:15

Jeg deltog ikke selv i det spørgsmål, men havde læst det.
Han/hun blev fornærmet over at brugerne troede han/hun ikke havde betalt sin skat.
"skat" kunne jo også være hustrubidrag

Det blev jo ikke oplyst hvad det var, som han/hun vidste var gammel gæld.
Jeg ved det ikke, men er sikker på, at "skat" får oplyst hvad, der skyldes til det offentlige.

Det kan være hustru/børnebidrag bøder for det ene eller andet, som ikke er betalt.

God weekend

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 100 point
Dato : 17-06-16 22:25

Uanset hvad, må vi jo - hver især - betale hver sit, hvad vi skylder.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-06-16 23:33

Citat
Uanset hvad, må vi jo - hver især - betale hver sit, hvad vi skylder.

Netop, Bille1948. Jeg skal ikke sidde og spille hellig. Men jeg krummer tæ`er, når man hører og ser, yngre mennesker der har oparbejdet en forbrugs gæld, på flere hundrede tusinder.

Vi er 8 søskender, der er født fra 1942 (mig selv) til 1957. Opvokset på et lille husmandsted.
Det var før, der var noget der hed kontanthjælp. Men de har nok fået lidt børnepenge, til de yngste.

Vi fik alle noget med hjemmefra. Ikke mammon, men mener jeg, en god lærdom om at sætte tæring efter næring.
Derfor har vi alle, kunnet sove roligt om natten.

M.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 18-06-16 00:12

Nu må i da godt nok lige styre jer!

Ingen steder står der, at molslinien ikke vil betale sin gæld.
Tværtimod står der, at han er ved at danne overblik over sin gæld.

Det er ofte sådan, at er første svar negativt, hopper vi andre med på vognen

Det er da ofte ikke til at finde ud af, hvad Skat skriver!
Spørgsmålet lød:
Betyder det at en gæld IKKE er forældet, hvis den stadig står registreret sådan hos SKAT?
Tak

Vi kan vel alle havne i uønskede situationer.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 18-06-16 00:24

Spørgsmålet her er
Citat
Er spørgsmålet om gammel gæld, annulleret ??
jeg svarer igen som tidligere "Ja det er annulleret af spørger http://kandu.dk/Spg176369.aspx se nederst..."
Håber det er OK at holde sig til spørgsmålet.......................
Spørgsmålet er under økonomi og ikke under smalltalk...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-06-16 12:32

Der må vel ligge en tanke bag (håb), når man spørger om gammel gæld er forældet.

Citat
Vi kan vel alle havne i uønskede situationer.

Selvfølgeligt kan man det. Der kan være ting der går skævt, uden man selv har indflydelse, på det.

Jeg undrer mig bare over, som en gammel mand, (ikke gnaven) så mange der lever fra hånden til munden. Men det er måske fordi jeg kan huske de små tider, fra 40`erne og 50`erne.

Citat
Håber det er OK at holde sig til spørgsmålet.......................

Tak for irettesættelsen, for_lækker. Du har helt ret. Derfor vil jeg afslutte nu, inden jeg skejer mere ud.

Citat
Uanset hvad, må vi jo - hver især - betale hver sit, hvad vi skylder.

Eller ialtfald forsøge.

M.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-06-16 12:37

Tak for svaret Bille1948. Et fromt ønske,, som jeg deler. Men som godt kan være svært at efterleve.

Vh. M.