/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
GÅ VÆK KAT.
Fra : kai-d
Vist : 347 gange
300 point
Dato : 11-06-16 22:05

Vi har en grus sti forbi vores række huse, vi har en have låge ud til denne sti og lige ud på den anen side af vores havelåge har en hel del katte fundet på at opholde sig i gruset.
Det forårsager at vores gravhund går bananas, for den kan ikke komme ud og give kattene en røvfuld lærestreg, kattene tager det helt roligt ligger bare og glor.
Hunden gøøøøør som en vanvittig, og hvad gør man så ?
Findes der en duft eller et middel som kan holde dem væk.
Fantasifuld ide modtaget, midt i larmen TAK.

Mvh. Kai.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-06-16 22:30

Afliv hunden! Kattene gør nytte. Hunden gør bare.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 11-06-16 23:15

https://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/87558/afpg/2

HER ER NOGLE RÅD, SE LINKET.

JEG HAR OGSÅ HØRT OM NOGLE DER UDLAGDE RIVENET, SOM KATTEN IKKE BRYDER SIG OM AT GÅ OVER. MÅSKE VAR DET EN IDE, AT LÆGGE SÅDAN ET STYKKE RIVENET I GRUSET.

MVH AG112

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 300 point
Dato : 12-06-16 00:11
Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-06-16 00:32

En haglbøsse på klos hold kan bruges både til hunde og katteplage.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 12-06-16 08:18

Prøv med en af de store vandpistoler (gevær),de kan sprøjte temmelig langt,og vand er jo ikke kattenes livret,god jagt.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-06-16 12:05

Ja ja hver sin smag. Her på ejendommen foretrækker vi kattene og nyder at mus, muldvarpe og rotter decimeres. Køtere der ikke yder noget, men larmer og lægger AKAI tårne på græsplænen jager vi derimod væk. At rende rundt og skyde med haglbøsse tæt på beboelse lader vi kugleskøre bimse ingeniører om, og melder gerne disse til ordensmagten, da det jo ikke er trygt at have sådan nogle til at rende rundt - bevæbnet ovenikøbet. Men synes man ikke om misserne, og hellere vil have mus og rotter er vand et udmærket middel.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-06-16 14:40

Luk lågen op og hunden jager kattene væk...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-06-16 15:33

Citat
vores gravhund går bananas, for den kan ikke komme ud

Hvorfor ikke? ingen hjemme.
Sæt et hunde hegn op og en lem i døren, så kan hunden jo prøve om den kan fange kattene
Citat
Findes der en duft eller et middel som kan holde dem væk

Ikke noget der virker efter hensigten (måske patisan søm/tegnestifter) = men der findes et middel mod gøen fra hunde, et halsbånd der giver en ubehageligt (ufarlig) lugt for hunden, når den gøer, kender ikke navnet på det, men spørg din Dyrlæge han ´burde´ kende til det - og midlet er særdeles effektivt, især for små hidsige kræ.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-06-16 15:35
Godkendelse af svar
Fra : kai-d

Dato : 12-06-16 16:01

Tak for svaret katekismus.
Prøver forslagene.
Kai.