/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Citrontræ
Fra : o.v.n.
Vist : 675 gange
300 point
Dato : 21-05-16 19:48

Til min fødselsdag ønskede og fik jeg et citrontræ til drivhuset, desværre var jeg ikke opmærksom på at et sådant træ ikke tåler at stå i uopvarmet drivhus, det var først her i foråret da den så meget vissen ud at jeg søgte og læste pasning af citrontræer.
Men nu begynder at komme små grønne skud på stammen:
http://peecee.dk/upload/view/459634
http://peecee.dk/upload/view/459633
Spørgsmålet er: Er træet reddet eller er det vildskud som der ikke bliver noget ud af?

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 310 point
Dato : 21-05-16 19:55

Eftersom dine skud sidder midt på stammen, er det ikke vildskud.
Et vildskud vil typisk komme fra roden af, hvis den er podet på en anden stamme.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-05-16 21:19
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 21-05-16 22:29
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-05-16 22:58

Citat
Citrontræer tåler ikke temperaturer under 8°C og derfor skal træet opbevares indenfor om vinteren.
det har jeg læst men først efter at træet så meget vissen ud her i foråret,
nu er skaden sket og træet kommer ikke i krukke, jeg vil vente og se hvad de grønne skud udvikler sig til og pakke træet godt ind næste vinter
Citat
Eftersom dine skud sidder midt på stammen, er det ikke vildskud.
dit svar gør at træet får lov at stå sommeren over

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-05-16 23:25

Tak for svaret katekismus. Jeg ser tiden an og håber du har ret